• mejola

BF Juni 2010!

stina84 skrev 2009-11-22 20:20:29 följande:
    haha ja det ser roligt ut Har du tagit kort på din mage? Det har jag, bild finns i mitt galleri om du villse
    kul att de syns så väl
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    Mollystar skrev 2009-11-22 21:39:43 följande:
    Hej på er, jag är lite orolig , har haft som kramp/spännvärk i snart 3 dagar kommer när jag ska resa mig eller rör mig för häftigt åt nått håll och kommer av sig själv ibland. Är så otroligt rädd att det ska vara nått på gång.  Har nån av er kännt nått sånt?  Det är inte som mensvärk utan en annan sorts värk. Ska ringa barnmorskan i morgon. Hoppas då på att få komma och kanske få lyssna om man hör hjärtat. Jag är i V 10 (9+3)
    så har jag också från och till, inget att vara orolig över, de är mycket som händer i kroppen som ska klaffa så saker och ting kan komma ikläm, få växtvärk, bli uttänjt, ska flytta på sig etc etc så ont måste man nog räkna med att de gör från och till innan allt är på plats
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    MorV skrev 2009-11-23 09:08:49 följande:
    Jag var på Ullared för drygt någon vecka sedan. Jag kände mig som en riktig bov när jag befann mig in i en sån folksamling utan att vara vaccinerad. Gick och tvättade händerna hela tiden.I min försiktighet så ser jag att flera har med sin nyfödda (iaf yngre än 3-4 veckor) jag tycker att det ser jättehemskt ut. Kanske överreagerar jag, men vad tycker ni?
    jag ser väl inge fel med att ta med så ut till folkställen, men gekås i den värsta rusningen är däremot lite överdrivet mest för all stress.
    Men att ta med sina små till stormarknader och etc ser ja inge fel med, förkylningar härjar rätt rejält och de är större risk att föräldrarna smittar sina barn än vad de är att Karlberil i kassan gör eller tant Agda som står bakom en i kön lyckats med.
    De är ju föräldrarna som tex tar i en frukt som en sjuk person kanske precis tagit i, sen så tar föräldrarna i barnet som då blir sjuk, då är de ju inte affärsfolkets fel precis, det kan lika gärna hända om barnet är hemma och föäldrarna inte tvättar händerna. Lite vett och etikett så är de absolut inga problem att ta med små bland folkmassor.
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    Thesso skrev 2009-11-23 09:55:07 följande:
    Nej men det är ju just det. Om man åker själv och handlar så tar man ju inte i barnet utan handlar och sen åker man hem och tvättar händerna. Det kan man ju som inte direkt göra när man är iväg så där..Går det att lösa så åker jag iaf hellre själv och handlar och så får gubben vara hemma med barnet.Alltså nu pratar jag om små små barn. Inte som tex en 2 åring utan spädbarn.
    jag tvivlar på att alla tvättar sina händer med sprit såfort de kommer hem, vanlig tvål tar inte bort bakterier som sätter sig på händerna, de tar bara bort den ytliga smuttsen.
    sen så är många överdrivet överbeskyddande, många barn får inte en chans att utsättas för bakterier så deras immunförsvar kan utvecklas, ja vet flera som kokar nappflaskan (de som flaskmatar) varje gång, till och med de som kokar den efter varje måltid. Man glömmer att bakterier har ett bra syfte också.
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    stina84 skrev 2009-11-23 14:49:28 följande:
    haha ja det gör jag Kände tidigt med dottern med. Var kring denna tiden Svårt att beskriva hur det känns. Men än så länge så känner man att det är långt inne i magen. Känns inte som bubblor eller spasmer i magen som man annanrs kan ha. Hur ska man förklara... Lite som små strykningar, som en fiskstjärt när den simmar, haha. Jag vet inte hur jag ska förklara. Men det känns ju verkligen inte jämt när jag ligger ner. Nu var det igårkväll när jag låg ner på rygg i soffan
    ja förklarar de som att de känns som om man svalt en liten fisk som ligger och sprattlar nästan kittlas lite
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    annanazell skrev 2009-11-23 19:15:59 följande:
    Någon som vet vart man kan kontakta någon då? Ska jag ringa min BM? Ska på abortsamtal på onsdag och prata i alla fall och göra VUL igen....:(
    dom erbjuder ju kurator på abortmottagningen, hon vet nog hur man ska gå till väga så slipper du ringa runt själv
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    Yossan skrev 2009-11-24 14:35:01 följande:
    Tillalla er som oroar er för att babyn i magen lever - här kommer ett tips! Köp en Angelsounds, en liten ultraljudsapparat (ca 300kr) som man kan lyssan på hjärtat med hemma. Fick hem min idag, och o boy vilken trygghet att kunna höra hjärtat picka på! Man slipper oroa sig för att barnet kanske inte lever. Värt SÅ mycket!Nu vet jag att det finns vissa ev. risker med ultraljud (om än närmast mikroskopiska!) och kommer bara använda den när oron blir för svår.Ville bara tipsa!
    den billigaste ja hittar är på 900 spänn, den mest rekomenderade låg på 1200 spänn, vart fann du din så billigt?
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    Yossan skrev 2009-11-24 15:34:36 följande:
    Tradera! Sök på Angelsounds eller följ den här länken: www.tradera.com/search/result.aspx?search=ang...
    Tack för länken
    vågar man lita på dom som säljer dom?
    blivit lurad en massa gånger så småskeptisk till tradera numera
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    Yossan skrev 2009-11-24 15:40:24 följande:
    Har aldrig blivit lurad och är ofta på Tradera. Ta någon med bra omdömen bara så ska det nog gå bra!
    jo jag var också ofta på tradera som både säljare och köpare, mest de senare haha, kollar alltid omdömen, en var ärlig och skrev att de inte ens hade sakerna den la ut och betalade tillbaka. Men de andra var inte lika "generösa" Men handlar man mycket så lär man ju springa på sådana mer ofta också antar jag
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    Yossan skrev 2009-11-24 15:48:20 följande:
    Då måste jag bara ha haft en ruskig tur då antar jag. Jag har aldrig gått på någon nit!
    eller jag som haft otur hehe
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!