MorV skrev 2009-11-23 09:08:49 följande:
Jag var på Ullared för drygt någon vecka sedan. Jag kände mig som en riktig bov när jag befann mig in i en sån folksamling utan att vara vaccinerad. Gick och tvättade händerna hela tiden.I min försiktighet så ser jag att flera har med sin nyfödda (
iaf yngre än 3-4 veckor) jag tycker att det ser jättehemskt ut. Kanske överreagerar jag, men vad tycker ni?
jag ser väl inge fel med att ta med så ut till folkställen, men gekås i den värsta rusningen är däremot lite överdrivet mest för all stress.
Men att ta med sina små till stormarknader och etc ser ja inge fel med, förkylningar härjar rätt rejält och de är större risk att föräldrarna smittar sina barn än vad de är att Karlberil i kassan gör eller tant Agda som står bakom en i kön lyckats med.
De är ju föräldrarna som tex tar i en frukt som en sjuk person kanske precis tagit i, sen så tar föräldrarna i barnet som då blir sjuk, då är de ju inte affärsfolkets fel precis, det kan lika gärna hända om barnet är hemma och föäldrarna inte tvättar händerna. Lite vett och etikett så är de absolut inga problem att ta med små bland folkmassor.