• mejola

BF Juni 2010!

Xtra skrev 2009-11-10 10:57:05 följande:
    Och jag i min tur tar en tablett ACO Kvinna om dagen. Eller, försöker komma ihåg. Det svåra för mig är att komma ihåg att ta tabletten i samband med måltid, för första tabletten jag tog innan jag blev gravid tog jag på tom mage och jäklar, vad jag höll på att spy! Så det gör jag aldrig om. Därför blir det lite svårt för mig att komma ihåg det varje dag... men jag brukar fixa det ganska bra ändå.
    jag har ju ätit medicin halva mitt liv så att komma ihåg tabletter har nog aldrig vart något problem.
    men ni som har de så finns de att få på apoteket en liten plastmanik som piper samma tid varje dag, fast då gäller de ju att man äter ungefär samma tid varje dag också haha, men vid frukost är ju perfekt de äter man ju ungefär samma tid jämt
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    Thesso skrev 2009-11-10 11:01:33 följande:
    Kostar det något att göra tidigt ul? Skulle oxå vilja göra det men har mitt "vanliga" i januari nån gång, har inte fått tiden än.
    här kostar de mellan 300-500 kr
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola

jisses skippar alla här de viktigaste målet på dagen?
    Jag åt ingen frukost förut men ja gick upp i vikt då lite för lätt så nu äter man de flitigt så står vågen rätt stabilt, lite mysko att de funkar så egentligen

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    vitvåonågratill skrev 2009-11-10 11:25:10 följande:
    Sen jag blev gravid har jag gått ner i vikt..och då har jag inte spytt (än) och ätit en hel del godis och så...dock så har jag inte ätit så stora portioner då jag blivit snabbt mätt, kanske beror på det...har ju massa på kroppen att ta av så jag hoppas inte bebis mår dåligt av att man går ner iaf...
    nej bebis tar ju av det den behöver, du får ju bara resterna egentligen haha så de behöver du ju knappast oroa dig för.
    jag har inte heller spytt något men äter mindre och tränar mera så den tickar neråt, men känner ja mig själv rätt så kommer min kroppshydda att börja peka uppåt runt mitten av graviditeten
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    kronanskvinna skrev 2009-11-10 11:31:34 följande:
    Nej nej min dag funkar inte utan frukost, så fort jag slår upp ögonen så är det frukost så kommer upp i huvudet på mej!! Likadant var det förra grav...Så nu förtiden joinar jag grabben vid frukostbordet innan han ska till dagis, förut var det bara en kaffe kopp som fick duga :D men nu är det, ägg ibland, yougurt,smörgås & oboy :D
    Ja så är de här också, raka vägen till köket när man vaknar *asg*
    Men de är rätt skönt med frukost också när man vaknar till liv att sitta ner och tugga på med en tidning och bara tar de lugnt innan dagen börjar
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    Thesso skrev 2009-11-10 11:45:56 följande:
    Någon som kollar in "efter tio"?Dom pratar om vaccinet där. Ska kolla in början på det sen om det finns på internet för jag missade det.
    nej de missade ja, hojta om du hittar någon länk, de vore intressant
    kronanskvinna skrev 2009-11-10 11:46:23 följande:
    haha aa gud jag har ju blivit världens matvrak! Har ju alltid älskat mat men gud sååå bra den smakar nu :D Men som du säger, skönt o bara sitta o ta de lugnt medans man äter :) Hatar stressiga mornar, det förstör hela dagen för mej..
    haha ja ens smaklökar verkar ha blivit superkänsliga, vissa saker man åt förut går inte ens ner nu då dom fått en helt annan smak.
    Samma här, är morgonen dålig så är hela dagen åt skogen sen
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola

men samtidigt händer de ju inte så hemskt ofta att de är några grava fel på bebisen vid den tiden, kroppen brukar ju sköta de rätt bra med att stöta ut foster som inte är livsdugliga.
    För att inte skrämma upp allt för många

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    Kamikazee skrev 2009-11-10 13:27:46 följande:
    Du borde väl få ditt KUB betalat av landstinget med tanke på vad du varit igenom? Jag blev lovad av min läkare på återbesöket att vid nästa grav skulle jag få den fosterdiagnostik som behövs (antar att det är för att lugna mig och maken). Jag tror att de som är mest skrämda är vi som har varit igenom det hela med mf, ma eller fått dåliga besked på UL. Har man inte varit med om det nångång så tror jag att man har lättare att hålla det ifrån sig. Orolig kan man självklart vara, men skräcken man känner när man ser BM:s ansikte när hon gör UL:et och måste ge negativa besked är oförglömlig. När man blir gravid igen och gör nästa UL så är minnet av förra gången så påtaglig att man blir förlamad. De flesta foster stöts ut tidigt och det är många som överlever fram till RUL. Mitt barn hade fosterskador med oddsen 1 på 1 000 000. Inte jättetroligt att jag råkar ut för det igen men rädslan, den är hemsk. Jag tror att det är drygt 20% som råkar ut för missfall/ma och då får man tänka på att många mf händer ett par dagar efter bim och många inte ens vet om att de är gravida. Så procenten som vet att de är gravida och får mf/ma minskar.
    Jo jag är fullt medveten om det. Jag fick mf i v. 16 och en i v. 14 men jag sitter inte och målar Fan på väggen för det eller skrämmer upp andra med spökhistorier om det. Shit happens, ibland fler gånger, men jag är också den som går vidare, visst man mådde dåligt men nu är nu och nu mår jag bra.
    Man ska inte dra alla över en kam, jag ser fram emot ul och vul, känner ingen skräck eller panik över det och jag oroar mig inte för mf även om jag haft min beskärda del i det sena.
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    lellsmöla skrev 2009-11-10 20:03:35 följande:
    Då har man fått missfall då. Såg faktiskt fostret när de ramlade ut. Måste säga att de såg facinerande ut. som en liten sjöhäst i en pottekula.Ledsen är jag men ja hade de på känning. så nu får jag önska er andra lycka till för här ska de startas på nytt bara mensen äår på G igen. Tänk att man kan sakna något som va så litet. Jag är både glad och ledsen. Jag fatta ju att de va fel när ja kom från mitt VUL och nu fick ja ju de bekräftat och de va skönt att de gick fort.Lycka te nu tjejer =D ja är nog snart på G igen får vi hoppas. Man ska inte vara nekativ för de förlorar man på
    Beklagar verkligen, skickar massa kramar till er!
    Bra att du är så positiv ändå, glöm inte att sörja lite kan vara bra de också. Lycka till nu, hoppas vi får se dig snart igen, titta gärna in igen med lite uppdatering
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola

räknade lite i bf listan, tappade bort mig dock men de är ett 70tal personer med. Men många är ju inte aktiva och några har ju fått tråkiga nyheter.
    men de är ett gäng ändå, Kommer bli babyboom isommar hehe

♥ BF 2010-06-30 ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!