Kamikazee skrev 2009-11-10 13:27:46 följande:
Du borde väl få ditt KUB betalat av landstinget med tanke på vad du varit igenom? Jag blev lovad av min läkare på återbesöket att vid nästa grav skulle jag få den fosterdiagnostik som behövs (antar att det är för att lugna mig och maken). Jag tror att de som är mest skrämda är vi som har varit igenom det hela med
mf,
ma eller fått dåliga besked på
UL. Har man inte varit med om det nångång så tror jag att man har lättare att hålla det ifrån sig. Orolig kan man självklart vara, men skräcken man känner när man ser
BM:s ansikte när hon gör
UL:et och måste ge negativa besked är oförglömlig. När man blir gravid igen och gör nästa
UL så är minnet av förra gången så påtaglig att man blir förlamad. De flesta foster stöts ut tidigt och det är många som överlever fram till RUL. Mitt barn hade fosterskador med oddsen 1 på 1 000 000. Inte jättetroligt att jag råkar ut för det igen men rädslan, den är hemsk. Jag tror att det är drygt 20% som råkar ut för missfall/
ma och då får man tänka på att många
mf händer ett par dagar efter
bim och många inte ens vet om att de är gravida. Så procenten som vet att de är gravida och får
mf/
ma minskar.
Jo jag är fullt medveten om det. Jag fick mf i v. 16 och en i v. 14 men jag sitter inte och målar Fan på väggen för det eller skrämmer upp andra med spökhistorier om det. Shit happens, ibland fler gånger, men jag är också den som går vidare, visst man mådde dåligt men nu är nu och nu mår jag bra.
Man ska inte dra alla över en kam, jag ser fram emot ul och vul, känner ingen skräck eller panik över det och jag oroar mig inte för mf även om jag haft min beskärda del i det sena.