Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

Idag har jag varit på kub! Det gick hur bra som helst och nu fick vi se en livlig bebis med ett pickande {#lang_emotions_heart} Nu drar jag en suck av lättnad och tänker bara njuta av min graviditet. Blev framflyttad +3 dagar enligt sista mens och fick alltså det BF jag vetat om hela tiden som min BM inte lyssnat på Så alltså är bf 7/6 och jag är i v.13+1
    Fick tyvärr inte med mig papper hem på alla siffror utan de skickades direkt till min BM. Men risken var 1:5325, det kommer jag ihåg Så alltså väääldigt liten. Det var tillsammans med mitt blodprov

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Joggi skrev 2009-12-02 12:13:44 följande:
    Hej tjejer!Nu har jag läst igenom det jag missat och jag kommer knappt ihåg hälften!Längtar och väntar - Trist att du känner så. Dock håller jag med Stina84. Man kan inte hinna med att svara på allt och är det så att din fråga blir missat så får man helt enkelt skriva igen. Mina frågor blir missad ibland precis som alla andras och det får man ta om man är med i en tråd som är så här pass aktiv!Stina84 - Va roligt att lillhjärtat pickade på som det skulle!För övrigt är jag jättearg idag!Va hos läkaren för mitt hemska illamående. Idioooootläkare om man får säga så.Han va riktigt elak i sättet och sa att jag måste jobba för fk kommer inte att godkänna det här snart. Han sa att det va sista sjukintyget han skriver ut nu och han skrev det bara tills den 13/12! Shit. Jag mår ju så hemskt illa! Jag hoppas verkligen att jag blir bra snart annars måste jag väl gå hemma utan pengar=(Han skrev oxå ett jättedåligt intyg där det står "orkar inte jobba!" och inte alls lika mkt info som på dom 2 andra han har skrivit. Vissa rader hoppade han över tom!=(Jag blev riktigt ledsen och det är trist att vården ska fungera så här. Har aldrig varit sjukskriven förr och känner nu att jag förstår alla som har problem med läkare.En sak till. Min BM bokade en tid idag (den 2/12) fast min sjukskrivning gick ut den 22/11. Det fanns inga läkare eller läkartider före men BM sa det att eftersom du redan har ett pågående ärende så kan han sjukskriva dig tillbaka den 2. Det första jag fick va SKÄLL av läkaren pga detta! Det va ju inte ens mitt beslut! Efter att jag sa som det va (ganska irriterat då) så sa han "okej då".Läkaren är utlänsk och jag känner att han knappt förstår vad jag säger, han svarar inte och skrev nu det här hemska sjukintyget som jag kommer bli chockad om det går igenom!Hur ska vi överleva om jag inte blir frisk? Eller om inte detta går igenom? Vad ska jag göra, är så lessen=(Ville bara skriva av mig..... Så här ska det inte gå till. Finns bara en läkare där men om jag behöver träffa läkare sen så måste jag leta upp en nån annan stans än hos barnmorskan.
    Nää fy vilken läkare. Sjysst julstämning han kommit in i.. Han verkar ju inte ha någon förståelse. Märks att han själv aldrig har varit gravid och mått illa... Nästa gång (om det kommer behövas) Tycke jag att du ska säga till din BM att du vill gå till en annan läkare och fråga henne hur du ska gå tillväga, om det blir privat isåfall.
    Hoppas så innerligt att det löser sig! kramar
  • stina84

Glömde skriva innan att jag har fått til för RUL nu med. Blir den 7/1

• stina84
    hoppfull trots allt skrev 2009-12-02 14:34:57 följande:
    jag känner igen lite av det som längtar och väntar skriver men tolkar det nog lite annorlunda..Detta är en väldigt aktiv tråd, spelar ingen roll om man är inloggad en gång om dagen så är det minst 3-5 sidor att läsa i kapp och när man gjort det så har allafall jag glömt vem som skrev vad och vad man vill kommentera + att det redan är flera svar på det redan.. Kommenterar man något som ligger ett par sidor bort så hamnar det mitt uppe i en ny diskussion med andra saker..Någon skrev att det var många ego inlägg här, jag uppfattas säkert så även om det inte är medvetet från min sida.. Jag brukar berätta något jag vill dela med mig och svara på sådant jag snappat upp på sidorna och blir jag ignorerad, vilket faktiskt händer så är det inte mer med det.. Jag vet ju att jag inte fixar att vara 100% fokuserad på allt som skrivs, men lite hoppas jag på att tråden saktar ned framöver så man får lite mer utbyte av alla
    haha och jag hoppas den fortsätter i samma tempo. Jag är inne flera gånger varje dag i princip Det bästa är ju då att det nästan alltid är någon mer inne som man kan prata med
  • stina84
    kristallen skrev 2009-12-02 16:11:49 följande:
    Måste bara höra med er... Jag har ingen växtvärk alls, tror knappt jag har haft det nån gång denna grav. Börjar känna mig lite nojig över det. Tycker ju att magen har växt lite när man ligger ner, men nu så är jag knappt svullen  så jag känner mig inte alls gravid. Men det kanske är normalt?Är i v 11(10+6) idag.
    precis så kände jag med vid de veckorna. Först nu de sista dagarna magen exploderat och jag faktiskt känner mig gravid
    smurfensmamma skrev 2009-12-02 16:27:23 följande:
    Oj vad tiden går 14+1 i dag, skönt att det rullar på.www.familjesmycken.se tips på julklappar!Nu kände jag banne mig lite fladder till höger i magen, åhhhhh vad underbart. Undrar om jag inbillade mig???? Näe det kändes välbekant!
    Du har säkert kännt rätt! Jag har med kännt bebisen! Så underbart!
  • stina84
    Tillata skrev 2009-12-02 16:48:14 följande:
    ÅÅ va härligt att veta att allt e bra med den lille. Nu får du bara njuta av att vara gravid:) Jag ser att vi skall ha ungefär samtidigt, jag ska ha den 6/6 så är väldigt nyfiken på att veta hur stor den lilla är nu. Fick ni veta det på ultraljudet? Jag fick göra ett RUL när jag var 11+3 och då var den lille 4,6 cm stor.
    haha, ja nu ska jag bara njuta Helt underbart! Det komiska var att bm mätte inte bebisen ifrån huvud till rumpa utan från huvud till fot. Bebisen är iallafall 13 cm sa hon Kan dock tänka mig att den ligger någonstans mellan 7-8cm. Så från v.11 har den ju vuxot massor
  • stina84
    MaraFara skrev 2009-12-02 15:00:00 följande:
    Iiiih, ska åka å titta på barnvagn ikväll.. Satt å snurrade runt på Blocket, och hittade en superfin vagn med alla tillbehör till.. Så vi får se om jag kommer hem med vagn ikväll.. Visst, kanske lite tidigt att köpa vagn redan i v 14, men vad fan.. Går nånting snett så får jag väl försöka sälja vagnen.. Å 1700:- är inte så väldigt mycket pengar ändå..
    Lycka till ikväll och hoppas du hittar någon fin vagn Tycker inte heller det verkar vara dyrt! Hoppas bara den är i bra skick med, ibland finns det rediga skojjare på blocket..
  • stina84
    Summer skrev 2009-12-02 17:23:08 följande:
    Hej tjejer!Idag är jag världens lyckligaste! Vi var på KUB och fick träffa en jättebra barnmorska. Trevligt att det var UL och inte VUL denna gång!Bebis mår bra och vinkade till oss, drack fostervatten, killade sig i huvudet och satte sig sedan upp! :DJag ska snart lägga in en bild i mitt album, dessvärre är den lite suddig.Jag blev framräknad två dagar och är nu i v. 13 (12+3) vilket känns positivt. KUB gav också bra resultat 1:11645 vilket känns riktigt bra med tanke på min ålder.Bebis är nu 5,9 cm och jag tycker faktiskt att det såg ut som en pojke. Dels tyckte jag mig se en liten minisnopp svischa förbi (kan ha varit en snippa) men sedan tyckte jag att det såg ut som en pojke till utseendet helt enkelt hi hi!Den 15 januari får vi veta! Nu kan jag äntligen slappna av min oro och hoppas på att få njuta lite framöver :)
    Skönt att allt gick bra!
    haha min man sa precis samma sak som du! Han bara: Såg du att det var en pojk? Det såg precis ut som en pojk haha
    Ska ni ta reda på könet?
  • stina84
    hoppfull trots allt skrev 2009-12-02 17:24:47 följande:
    Blev uppringd av barnmorskan förut och fick order att börja med Niferex omgående och att ta mig till labbet för nya prover.. .-( Blodvärdet var ganska ok, hade 118 men järnvärdet var bara 9.. Proverna dom skulle ta var för att se vilket järn jag har brist på. Någon som är i samma sits och vet hur lågt 9 är? Lågt eller bara lite lågt? Fick bara svaret att det är för lågt av bm men vill ju veta var gränsen går.. Hur många olika sorters järn finns det i järnvärdet då? !000 frågor här, har nämligen aldrig varit ute för detta dom andra graviditeterna.Gruvar mig lite då min mage brukar säcka ihop vid järnintag.. Äter broccoli, spenat. messmör men lever och od är bara att glömma. Tips på annat järnrikt?
    Om du har så lågt järnvärde så ska du äta niferex. Du får försöka kombinera det med något som är lite motverkande förstoppning isåfall om det blir för jobbigt! Hoppas det vänder snart! Är du mkt trött?
  • stina84
    majess skrev 2009-12-02 17:48:02 följande:
    Va kul!!!! vad var det jag sa visst är det härligt den stunden man får! det var ju ett kanonresultat! nu är det bara att luta sig bakåt i schäslongen o njuta av druvorna
    Tack Ja nu ska jag bara njuta! Känns underbart, vi ska få en bebis! haha känner mig nästan nygravid

En sak till vill jag passa på att säga och det är det med stor livmoder. Jag pratade med BM om det idag på UL att jag tycker att jag har stor livmoder. Hon sa bara att det inte är ovanligt eller konstigt om man är omföderska
Svar på tråden BF Juni 2010!