Joggi skrev 2009-12-02 12:13:44 följande:
Hej tjejer!Nu har jag läst igenom det jag missat och jag kommer knappt ihåg hälften!Längtar och väntar - Trist att du känner så. Dock håller jag med Stina84. Man kan inte hinna med att svara på allt och är det så att din fråga blir missat så får man helt enkelt skriva igen. Mina frågor blir missad ibland precis som alla andras och det får man ta om man är med i en tråd som är så här pass aktiv!Stina84 - Va roligt att lillhjärtat pickade på som det skulle!För övrigt är jag jättearg idag!Va hos läkaren för mitt hemska illamående. Idioooootläkare om man får säga så.Han va riktigt elak i sättet och sa att jag måste jobba för fk kommer inte att godkänna det här snart. Han sa att det va sista sjukintyget han skriver ut nu och han skrev det bara tills den 13/12! Shit. Jag mår ju så hemskt illa! Jag hoppas verkligen att jag blir bra snart annars måste jag väl gå hemma utan pengar=(Han skrev oxå ett jättedåligt intyg där det står "orkar inte jobba!" och inte alls lika mkt info som på dom 2 andra han har skrivit. Vissa rader hoppade han över tom!=(Jag blev riktigt ledsen och det är trist att vården ska fungera så här. Har aldrig varit sjukskriven förr och känner nu att jag förstår alla som har problem med läkare.En sak till. Min
BM bokade en tid idag (den 2/12) fast min sjukskrivning gick ut den 22/11. Det fanns inga läkare eller läkartider före men
BM sa det att eftersom du redan har ett pågående ärende så kan han sjukskriva dig tillbaka den 2. Det första jag fick va SKÄLL av läkaren pga detta! Det va ju inte ens mitt beslut! Efter att jag sa som det va (ganska irriterat då) så sa han "okej då".Läkaren är utlänsk och jag känner att han knappt förstår vad jag säger, han svarar inte och skrev nu det här hemska sjukintyget som jag kommer bli chockad om det går igenom!Hur ska vi överleva om jag inte blir frisk? Eller om inte detta går igenom? Vad ska jag göra, är så lessen=(Ville bara skriva av mig..... Så här ska det inte gå till. Finns bara en läkare där men om jag behöver träffa läkare sen så måste jag leta upp en nån annan stans än hos barnmorskan.
Nää fy vilken läkare. Sjysst julstämning han kommit in i.. Han verkar ju inte ha någon förståelse. Märks att han själv aldrig har varit gravid och mått illa... Nästa gång (om det kommer behövas) Tycke jag att du ska säga till din BM att du vill gå till en annan läkare och fråga henne hur du ska gå tillväga, om det blir privat isåfall.
Hoppas så innerligt att det löser sig! kramar