• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • mithrandil

jag har varit gravid 3 gånger i år. varav en resulterat i bebis i mars men och min livmoder har haft lite svårt att anpassa sig till farandet fram och tillbaka. är i v11 nu och livmodern känns inte ovanför blygdbenet ännu heller.

Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • Joggi

Hej tjejer!

Ikväll ska min sambo på julbord med jobbet, jag vill oxå! Men tyvärr så är jag fortfarande så illamående så han får gå utan mig=( Jätteledsen!!!!! Jag ville så gärna, och en sån fiiin krog dom ska till.....
    Nästa julbord är bokat till den 12/12 med goda vänner, då JÄKLARNS ska jag klara det, för jag bara älskar deras mat!!

Sambon är nu och köper tröstgodis till mig men tänker bara på jansson och lax.....

Pepparkaksdeg - Jag tycker efternamn är riktigt coola på ödlor, typ herr jansson, herr jonsson, herr carlsson osv Annars är Herrman ett häftigt ödelnamn=)

Noomi och Emilio - Min livmoder är nedanför magen den oxå på morgonen när man är kissnödig. Kissblåsan trycker upp livmodern när den är full men när man har kissat så går det ner.. Titta i Stinas galleri - Kan inte vara nåt annat=)

• Joggi

Såg att alla datum är ifyllda utom den 28/6 på listan! Kul att det droppar in massa folk=)

• Maria heter jag

Var på inskrivning i Torsdags. Va i vecka 10.6. Proverna var bra å så. Undrade om jag fick lyssna på hjärtljud, men barnmorskan sa att de hade fått hårda direktiv att man inte fick lyssna innan vecka 15 för att barnet kunde skadas av stålningarna. Lite kostigt för på förra barnet fick jag lyssna på första besöket. Läste oxå tt MorV hade fått lyssna, konsigt att det inte gäller samma regler överallt.

• Summer

Idag behöver jag pepp. Jag är deppig och har negativa tankar. Jag är så trött på dessa spökveckor nu! För några dagar sedan såg jag ut att vara gravid i 5:e månaden, men efter att ha gått på toa (vilket jag inte hade gjort på 2 dagar) så var magen typ helt platt igen!
    Idag känner jag mig smalare än någonsin, alltså smalare än INNAN jag blev gravid och jag går ju in i v. 13 på tisdag! Mina bröst är inte heller särskillt ömma...
    Jag har lite övervikt sedan tidigare och man kan inte se någon som helst bebismage på mig. Har varit inne och kikat på era små toppiga kulor men känner inte alls igen mig...*suck*

• mejola
    Summer skrev 2009-11-28 14:27:17 följande:
    Idag behöver jag pepp. Jag är deppig och har negativa tankar. Jag är så trött på dessa spökveckor nu! För några dagar sedan såg jag ut att vara gravid i 5:e månaden, men efter att ha gått på toa (vilket jag inte hade gjort på 2 dagar) så var magen typ helt platt igen!Idag känner jag mig smalare än någonsin, alltså smalare än INNAN jag blev gravid och jag går ju in i v. 13 på tisdag! Mina bröst är inte heller särskillt ömma...Jag har lite övervikt sedan tidigare och man kan inte se någon som helst bebismage på mig. Har varit inne och kikat på era små toppiga kulor men känner inte alls igen mig...*suck*
    tänk så som att du ska passa på att njuta nu, ingen mage som är ivägen och du kan utan problem ta din in i bilen/bussen/tåget. bebisen mår bra därinne och lever rörare med navelsträngensin. Sen kommer den leva rövare med dina revben och din ryggrad och förmodligen mitt i natten också då den tycker du är tråkig som ligger still
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Thesso

Maria heter jag skrev 2009-11-28 14:25:13 följande:

Var på inskrivning i Torsdags. Va i vecka 10.6. Proverna var bra å så. Undrade om jag fick lyssna på hjärtljud, men barnmorskan sa att de hade fått hårda direktiv att man inte fick lyssna innan vecka 15 för att barnet kunde skadas av stålningarna. Lite kostigt för på förra barnet fick jag lyssna på första besöket. Läste oxå tt MorV hade fått lyssna, konsigt att det inte gäller samma regler överallt.
    Ja min bm sa oxå att det kunda skadas och dom var tvugna att berätta det. Sen att jag valde att lyssna ändå och hon hade inga problem med det är ju en annan sak. Den skadan som barnet kunde få var schizofreni.
    Min bm är så härlig och lik mig och suckar igenom massa tester och restriktioner så det är as skönt!
  • Joggi

Blev jätteförbannad och skrek på sambon för att han hade köpt fel lösviktgodis till mig.. "Efter 7 år så borde du väl veta att jag gillar hårda godisar bäst, och vad får jag? EN ENDASTE sort med hårda! Usch!!!" Jag svor kanske lite mer än vad jag skrev.. Och va sur jättelänge! Det gick bara inte över, jag som inte är speciellt långsint annars....

Stackars sambon.. Vad han får stå ut med!

• mjauen
    mejola skrev 2009-11-28 09:22:36 följande:
    Det är riktigt knas ja, de sista man vill är ju att kuta runt och leta rätt när man har värkar.
    Ha ha, ja precis. Vi hade ju ingen aning om vart vi skulle sist eftersom vi inte hunnit vara på studiebesöket då ännu. Fick gå via infon o fråga Tur att det inte var såå bråttom!

Tog en magbild igår men har inte lagt in den ännu. Ska se om jag hinner senare idag- Går in i v. 13 idag!

Var o köpte ett par mammabyxor idag. Blev ett par manchesterjeans från h&m. Sen slank det med en blus o ett 5-pack strumpor oxå.
  • mjauen
    Joggi skrev 2009-11-28 16:34:31 följande:
    Blev jätteförbannad och skrek på sambon för att han hade köpt fel lösviktgodis till mig.. "Efter 7 år så borde du väl veta att jag gillar hårda godisar bäst, och vad får jag? EN ENDASTE sort med hårda! Usch!!!" Jag svor kanske lite mer än vad jag skrev.. Och va sur jättelänge! Det gick bara inte över, jag som inte är speciellt långsint annars....Stackars sambon.. Vad han får stå ut med!
    Ha ha, ja han borde ju veta efter så lång tid!
    Min man har klagat på att jag bara gnäller på honom nu, o det kanske stämmer. Men man kan bara inte göra nåt åt det! Kan vara riktigt vresig emellanåt. Hoppas det går över snart, för gubbens skull!
Svar på tråden BF Juni 2010!