• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Xtra
    MaraFara skrev 2009-11-27 18:40:46 följande:
    Nu har jag varit på mitt tidiga ultraljud hos Tittut-kliniken i Sthlm.. Helt klart värt 900:-.. Enl Bm som gjorde det, så har jag gått längre än jag trott, så istället för 12+0 enl SM, så är jag enl hennes mått (huvudets diameter, längd från huvud till stjärt samt lårben) i v 12+6.. Vad kul att få hoppa över en hel vecka istort sett :).. Skulle hon bara gå efter huvudets diameter skulle jag vara i v 12+3.. Så nu är jag beräknad till 5 juni istället för 11/6.. Men vi får väl se vad RUL säger.. Nu ska jag iallafall njuta till 100% av den sista graviditeten för min del.. Har lagt in en ultraljudsbild i galleriet.. Fick en cd-rom med 10 bilder på..
    UNDERBAR bild på liten bebis! Men måste bara fråga... blåste bebisen bubblor därinne? Hihi. Ser nästan ut som det framför ansiktet på bebisen på bilden... sött!
  • Pepparkaksdeg

Ja den var bra! Jan -Ove,hahaha
    Ska fråga mannen...
    Jo ,han tyckte om det!
    Han föreslog även TORKEL. Herregud tänk att det finns folk som heter det :-0

Oj,måste hjälpa till och bära in terrariet. Det är STORT!

• MaraFara

Xtra, det ser faktiskt ut som det :).. Fast det är en del av handen och armen som syns.. Men det ser riktigt roligt ut.. Fick oxå veta att moderkakan sitter i framväggen, så det kan dröja ett tag innan jag känner ngr rörelser..

• mejola
    MaraFara skrev 2009-11-27 20:44:35 följande:
    Xtra, det ser faktiskt ut som det :).. Fast det är en del av handen och armen som syns.. Men det ser riktigt roligt ut.. Fick oxå veta att moderkakan sitter i framväggen, så det kan dröja ett tag innan jag känner ngr rörelser..
    men man känner väl bättre om den är i framvägg än i bukvägg? sa de till mig iallafall
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mithrandil
    mejola skrev 2009-11-27 20:55:50 följande:
    men man känner väl bättre om den är i framvägg än i bukvägg? sa de till mig iallafall
    framvägg och bukvägg är samma sak.
    bakvägg är det som det känns mer om den är placerad på. är den i framvägg ligger moderkakan liksom för magen och sparkarna dämpas just därför.
    hade moderkaka i framvägg sist men jag kände första gången i v17 men sen dröjde det 3 veckor till nästa gång. men jag kände bara rejäla sparkar.. aldrig sånt där fladder man läser om.
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • mjauen
    mejola skrev 2009-11-27 15:40:12 följande:
    undrar hur de funkar om de är på ett helt nytt sjukhus som man aldrig satt sin fot i förut, då borde dom ju realistiskt sätt inte ha några problem om man är omföderska ?
    Min bm sa att samma regler gäller för dem. De måste oxå boka privat då. Helknasigt!
  • mejola
    mithrandil skrev 2009-11-27 21:00:30 följande:
    framvägg och bukvägg är samma sak. bakvägg är det som det känns mer om den är placerad på. är den i framvägg ligger moderkakan liksom för magen och sparkarna dämpas just därför.hade moderkaka i framvägg sist men jag kände första gången i v17 men sen dröjde det 3 veckor till nästa gång. men jag kände bara rejäla sparkar.. aldrig sånt där fladder man läser om.
    haha så stor koll har jag, tur ni alltid kan lära en nått varje dag
    Ja tänkte nog på bakvägg, men nu när du förklarar så får man en klarare bild. Undrar vad man har denna gång, men de kanske är att man har samma varje gång?
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Golvmoppen

Ang. byxor så är det mjukisbyxor el. mammabyxor, som gäller här. Magen börjar synas rejält nu och jag tror inte att man kan missa att jag är gravis. Imorgon går jag in i v.14.

Huvudvärken har hållt i sig konstant sedan igår em/kväll, så nu är jag lite trött på det hela. Visst har jag mkt huvudvärk, men det var ett tag sedan den var såhär kraftig.

Trots huvudvärk kom vi iväg och titta på diskmaskin innan de stängde butiken. Är ngt trött på den vi har, den låter så fruktansvärt mkt. Det blev en Husqvarna, men den de hade i butiken var den sista och vi ville inte ha ngt utställningsex. Blir en som är likartad, hon som visste mer om detta skulle ringa oss imorgon.

För ungefär ett 1år sedan gick våran tvättmaskin sönder och då blev det en 7kg maskin. Väldigt skönt att kunna köra mkt på en enda ggn. Dessutom är den tyst och så kan man ställa förtvätt på vilket gradantal man vill. Mannen överlät valet till mig, då det är jag som vet vilka funktioner jag vill ha och saknade på den andra.

Imorgon blir det städning innan man kan få upp adventssakerna. Orkar jag så vill jag baka saffransbröd. Blir flätor/längder i år, då jag inte orkar stå o göra lussekatter. Tror inte mina fogar bli så glada annars. Längderna kommer jag fylla med smör o rivet äpple, ev. lite russin också.

• mejola

funderar på att köpa mammabyxor jag också till veckan, de börjar behövas. Men samtidigt så vågar man inte riktigt ifall något skulle hända liksom.
    slutar man nånsin att nojja sig?

skönt med ny tvättmaskin med alla finesser, vi har en realtivt ny men änd så luktar disken diskmedel efteråt så ja brukar handdiska de en extra gång. Säkert dessa hormoner som gör en överkänslig för gubben märker inget

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Trojanen

Pepparkaksdeg - Jag röstar för Egon!

Svar på tråden BF Juni 2010!