• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • mithrandil
    mejola skrev 2009-11-27 16:07:21 följande:
    första är innan man vart på smällen och den andra är nu i vecka 10. Jag ser mest fet ut haha
    haha.. du ser ju inte alls fet ut. det där ser ut som en riktig bebis mage. Inge fett på den magen inte.
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • Mamsterbabe

Jag är i vecka 10+6 idag,
    & kan knappt få på mig min kostymväst över tröjan när jag jobbar.
    Den satt som en smäck för några veckor sen,
    men nu är allt svullet & jag ser mest småfet ut.

Längtar enormt tills bebismagen kommer!

• Bustrollen

Här är det också svullet, kan inte ens ha mina baggyjeans just nu. Har hellre en babymage faktiskt, känner mig mest klumpig och ovig nu. Det syns inget egentligen merf än svullnaden men jag kan känna en kant som har flyttat på sig mot innan så jag inbillar mig att det växer. Brukar vara väldigt hård om magen med på kvällarna så ngt har ju hänt i alla fall.

Är i vecka 12+0 idag så det börjar ju närma sig en säkrare period nu. Är mest nervös över kub-testet som ska göras på onsdag. Är skitorolig över att den inte ska leva
    Har inte haft några blödningar och har mått päck så jag hoppas att allt är okej. Försöker intala mig när jag sitter och hulkar och kräks att det är bra för då lever och växer barnet i alla fall... Försöker med lite positivt tänkande här hemma

• Pepparkaksdeg

Har haft en riktig kanon dag idag
    Varit och tränat första gången sen jag plussade! För att jag VILLE det inte för att jag borde. UNDERBART!
    Har känt en helt enorm omotivation till ALLT sen jag blev gravid.
    Inte brytt mig fem öre om städning,matlagning,träning umgänge med folk.
    Även de dagar jag inte mått illa eller varit övertrött.
    Men imorse så vände allt
    Pigg och glad. Har inte mått ett dugg illa på hela dagen.
    Så istället för att gå direkt hem efter dagishämtning så stack vi iväg och shoppade.
    Det blev en 7kg tvättmaskin och 8kg torktumlare (orkar bara inte med den där jävla tvättsugan längre...)
    Kamera(så snart kommer en magbild här också )
    Ett par böcker,en med en massa tatueringar för lite inspiration(tänkte tatuera mig i födeledagspresent),och sen Lennart Nilssons"Ett barn blir till"
    Men det roligaste av allt; EN SKÄGGAGAM!
    Han är ett år och sååå ful Måste ha honnom som presbild sen!
    Vi kunde tyvärr inte ta med honnom hem idag för vi hade inget terrarium (skulle blivit lite väl dyrt efter allt annat)
    Men jag hittade ett visserligen rätt fult och slitet men ändå välfungerande terrarim på Blocket nyss. Mannen åkte just iväg till Linköping för att hämta det.

Så imorgon kan vi hämta hem den fula ödlan med tillbehör
    Nu får vi fundera på namn. Tycker det är så kul med djur, speciellt såna för dom kan verkligen heta vad som helst utan att behöva skämmas

Så kom igen allihopa; vad ska han heta?
    Alla förslag välkommna

• MaraFara

Nu har jag varit på mitt tidiga ultraljud hos Tittut-kliniken i Sthlm.. Helt klart värt 900:-.. Enl Bm som gjorde det, så har jag gått längre än jag trott, så istället för 12+0 enl SM, så är jag enl hennes mått (huvudets diameter, längd från huvud till stjärt samt lårben) i v 12+6.. Vad kul att få hoppa över en hel vecka istort sett :).. Skulle hon bara gå efter huvudets diameter skulle jag vara i v 12+3.. Så nu är jag beräknad till 5 juni istället för 11/6.. Men vi får väl se vad RUL säger.. Nu ska jag iallafall njuta till 100% av den sista graviditeten för min del.. Har lagt in en ultraljudsbild i galleriet.. Fick en cd-rom med 10 bilder på..

• Pepparkaksdeg

Hahaha
    Kanske har lite underlig humor men kan inte sluta skratta när jag bläddrar i almnackan och hittar namn som Sverker,Sören,Finn,Bror,Tryggve, Kenneth......
    Det är ju kanppast lika kul med nån gammal farbror som heter det men sätt det på en ödla!
    "Jaha,och här är vår Skäggagam Tryggve"
    Annars kanske ett dubbelnamn är kul typ Sven -Orvar?
    Äh,nu ska jag lämna det här och fixa lite käk.

• Pepparkaksdeg
    MaraFara skrev 2009-11-27 18:40:46 följande:
    Nu har jag varit på mitt tidiga ultraljud hos Tittut-kliniken i Sthlm.. Helt klart värt 900:-.. Enl Bm som gjorde det, så har jag gått längre än jag trott, så istället för 12+0 enl SM, så är jag enl hennes mått (huvudets diameter, längd från huvud till stjärt samt lårben) i v 12+6.. Vad kul att få hoppa över en hel vecka istort sett :).. Skulle hon bara gå efter huvudets diameter skulle jag vara i v 12+3.. Så nu är jag beräknad till 5 juni istället för 11/6.. Men vi får väl se vad RUL säger.. Nu ska jag iallafall njuta till 100% av den sista graviditeten för min del.. Har lagt in en ultraljudsbild i galleriet.. Fick en cd-rom med 10 bilder på..
    ÅHH! Vilken perfekt UL bild! Helt underbar
  • mejola
    mithrandil skrev 2009-11-27 17:30:45 följande:
    haha.. du ser ju inte alls fet ut. det där ser ut som en riktig bebis mage. Inge fett på den magen inte.
    Vad gullig du är, tack
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • mejola
    Mamsterbabe - Kläderna stramar rätt bra här också, fått börja med gummisnodd på jeansen och min nyinköpta skjorta jag bara ääälskar jag kan helt fetglömma '

Bustrollen - klart att bebisen din är okej Vad skönt att ha kommit förbi "skräckveckorna"

Pepparkaksdeg - jisses vad du har legat i Skönt att börja kunna leva lite igen. Namn på ödla haha, sånt är kul ju. Karl-bertil? jan-ove?

MaraFara - vad kul att bli framflyttad så pass, och vilken fin bild, man såg ju en perfekt profil
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • ocg
    Pepparkaksdeg skrev 2009-11-27 18:42:12 följande:
    Hahaha Kanske har lite underlig humor men kan inte sluta skratta när jag bläddrar i almnackan och hittar namn som Sverker,Sören,Finn,Bror,Tryggve, Kenneth......Det är ju kanppast lika kul med nån gammal farbror som heter det men sätt det på en ödla!"Jaha,och här är vår Skäggagam Tryggve"Annars kanske ett dubbelnamn är kul typ Sven -Orvar?Äh,nu ska jag lämna det här och fixa lite käk.
    Röstar på Jan-ove som mejola skriv
Svar på tråden BF Juni 2010!