• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Thesso

Här är ett till inlägg ang att berätta eller inte på arbetsintervjun.

Jag var på anställningsintervju några dagar innan jag plusade och tyckte att jobbet verkade toppen. Var verkligen taggad till tusen att få börja där om jag nu skulle få det. Det var en liten firma på ca 8-10 pers totalt. När dom ringde och sa att jag fick jobbet kände jag mig mer eller mindre tvungen att berätta eftersom jag tyckte det vore riktigt jobbigt sen efter 6 månader när provanställningen tar slut. Jag menar, det tar ju inte så lång tid innan det syns och eftersom det var en liten firma så är dom ju känsligare när det gäller personal.
    Oj vad det här blev krångligt och kanske oläsligt..
    Men summasumarum. Eftersom det är Landstinget (antar jag) så skulle jag nog inte säga nåt, dom är ju stora och har inte samma problem när det gäller personal.
    Men du ska verkligen göra som ditt hjärta säger. Jag hade aldrig klarat att inte säga nåt. mina föräldrar är egenföretagare och jag har förstått att det inte hade varit så poppis om jag hade sökt på deras jobb så att säga. Bättre att vara ärlig och sen kanske ha en chans att komma tillbaka sen. Annars är man nog körd tror jag.

Men som sagt är ju landstinget ingen liten arbetsgivare så jag tror inte det skulle slå så hårt mot dom så kör så det ryker och lycka till!!!

• stina84
    Yossan skrev 2009-11-26 20:46:15 följande:
    Men jag vet att jag har bakåtlutad livmoder, kanske är det det? Det sa bara "bang" förra graviditeten så hade jag fått mage över en natt - troligen när livmodern beslutade sig för att tippa över framåt till slut!? Kan vara det som gör det!
    jo men visst kan det spela roll! Jag har det då inte, fick mage tidigt med dottern och får det nu med
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84

Tack alla för att ni engagerat er i min undran ang jobb intervju. Tror nog jag kommer berätta som det är på intervjun. Känns lite som om ärlighet varar längst ändå. Tror jag har störst chans på att få behålla jobbet om jag nu får det om jag är ärlig från början.

• Xtra

Hello tjejer!

Idag är jag glad! Vet inte varför för det är inget speciellt som hänt eller händer... förutom att jag imorgon gått 12 fulla veckor och går alltså in i vecka 13. HURRA!

För er som är intresserade finns det magbilder på mig i mitt galleri - tog bilderna på kvällen i förrgår (v 11+4) och blev själv chockad över hur min mage växt. Jag har en "före-bild" också från vecka 5 eller 6 men iddes inte lägga upp den haha.. kändes inte så seriöst. Men jämför man den bilden och denna senaste bild så märker man att magen växt. Dock är det nog fortfarande mest svullet osv... men ändå. Min syster kommenterade i förra veckan att min mage HAR blivit större, så nånting har ju hänt.

• stina84
    Xtra skrev 2009-11-27 11:24:12 följande:
    Hello tjejer!Idag är jag glad! Vet inte varför för det är inget speciellt som hänt eller händer... förutom att jag imorgon gått 12 fulla veckor och går alltså in i vecka 13. HURRA! För er som är intresserade finns det magbilder på mig i mitt galleri - tog bilderna på kvällen i förrgår (v 11+4) och blev själv chockad över hur min mage växt. Jag har en "före-bild" också från vecka 5 eller 6 men iddes inte lägga upp den haha.. kändes inte så seriöst. Men jämför man den bilden och denna senaste bild så märker man att magen växt. Dock är det nog fortfarande mest svullet osv... men ändå. Min syster kommenterade i förra veckan att min mage HAR blivit större, så nånting har ju hänt.
    Vilken söt liten bebis mage Visst syns det
  • stina84
    mejola skrev 2009-11-26 21:03:18 följande:
    ja nu ser man ju mest bara fet ut haha tog en bild ja tänkte lägga in, sen har man en man tog innan man ens vart gravid, tur folk som inte känner en inte tänker på de men själv så känns magen gigantisk redan haha
    Hittar ingen bild i ditt galleri...
  • mejola
    stina84 skrev 2009-11-27 11:31:03 följande:
    Hittar ingen bild i ditt galleri...
    nä ja har inte lagt ut dem än, ska göra de ikväll när ja kommit hem
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Kstina

Hej alla

Nu har jag fått tid för RUL....... blir den 14 januari....... längtar redan.

Nu är jag mest nervös för att berätta på jobbet/för chefen...... puh, jag är chef för en hel avdelning sedan ganska nyligen (september) och har en mkt ledande befattning inom företaget. Jag tror att min chef (vår VD) kommer att bli mkt arg och besviken......... Jag har inte sagt till honom att vi planerar barn...........Några råd?

• Joggi

Hej tjejer!

Ser att det snackas mkt om anställningar och jobb nu..
    Är ju själv i den sitsen att jag fick fast anställning i v.6. Eller ja, jag fick veta att jag skulle få fast inom en månad..
    Så jag är fast anställd nu, eller tills vidare som det heter. Har inte berättat för chefen att jag är gravid än. Ska ta det till veckan efter UL. (v.14 då)
    Är dock inte ett dugg orolig. Har jobbat på stället till och från i 7 år och dom vet vad jag går för. Han hade inte kunnat nekat mig anställning eftersom jag jobbat i 3 år i sträck, då blir man fast. Hade han nekat hade det blivit väldigt livat med facket.

Sen tycker jag så här, anställer man en tjej så ska man vara beredd på att dom kan bli gravida! Det är ju ganska vanligt om man säger så. Det kostar heller inte så mkt för företaget när en gravid är hemma. Men dom måste ju fixa med vikarie osv..

• Joggi
    Kstina skrev 2009-11-27 11:49:43 följande:
    Hej allaNu har jag fått tid för RUL....... blir den 14 januari....... längtar redan.Nu är jag mest nervös för att berätta på jobbet/för chefen...... puh, jag är chef för en hel avdelning sedan ganska nyligen (september) och har en mkt ledande befattning inom företaget. Jag tror att min chef (vår VD) kommer att bli mkt arg och besviken......... Jag har inte sagt till honom att vi planerar barn...........Några råd?
    Låt inte chefen bli arg och besviken. Alltså, va glad när du berättar! Inga hundögon.. Hoppas du förstår vad jag menar...
Svar på tråden BF Juni 2010!