• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Pepparkaksdeg
    mejola skrev 2009-11-27 21:33:58 följande:
    funderar på att köpa mammabyxor jag också till veckan, de börjar behövas. Men samtidigt så vågar man inte riktigt ifall något skulle hända liksom. slutar man nånsin att nojja sig? skönt med ny tvättmaskin med alla finesser, vi har en realtivt ny men änd så luktar disken diskmedel efteråt så ja brukar handdiska de en extra gång. Säkert dessa hormoner som gör en överkänslig för gubben märker inget
    Klart du ska köpa mammabyxor! Att ha vanliga jeansen är fysisk tortyr. Och att tvingas gå runt i mjukisar är psykisk tortyr
    Jag resonerar som så att även om det skulle hända något så kommer jag ändå att bli gravid igen förr eller senare och då kan jag ju använda dom då istället
    Resonerar precis likadant med annat. Har redan införskaffat ett par söta bebi kläder.
    Trojanen skrev 2009-11-27 22:17:05 följande:
    Pepparkaksdeg - Jag röstar för Egon!
    JAAA! Egon är riktigt bra
    Fast kanske lite för fint ändå?
    Får frågamannen och barnen imorgon!
    Tack för förslag,det här är jättekul
  • Thesso
    Xtra skrev 2009-11-27 11:24:12 följande:
    Hello tjejer!Idag är jag glad! Vet inte varför för det är inget speciellt som hänt eller händer... förutom att jag imorgon gått 12 fulla veckor och går alltså in i vecka 13. HURRA! För er som är intresserade finns det magbilder på mig i mitt galleri - tog bilderna på kvällen i förrgår (v 11+4) och blev själv chockad över hur min mage växt. Jag har en "före-bild" också från vecka 5 eller 6 men iddes inte lägga upp den haha.. kändes inte så seriöst. Men jämför man den bilden och denna senaste bild så märker man att magen växt. Dock är det nog fortfarande mest svullet osv... men ändå. Min syster kommenterade i förra veckan att min mage HAR blivit större, så nånting har ju hänt.
    Kollade in bilden och ja, det syns! Nu vet jag ju inte hur den såg ut sen innan men ändå. Lägg ut den oxå så man kan jämföra vettja!
  • MorV

Igår var vi på inskrivningen, jättekul, men jag hade tappat urinprovet på vägen. Inte på sjukhuset, utan inne i stan :) Kul för den som hittar det:)

Efter Thessos rekommendationer, så var vi tvungna att fråga om vi fick höra HJÄRTAT...
    BM tvivlade på att vi skulle höra något, mn vi försökte, och visst hörde vi!!!!!! Den tickade på för fullt, och rörde sig dessutom en massor. Lät lite som jag har en utomjording där inne :)

Så häftigt!!! Vi blev alla tre alldeles överlyckliga. Vår BM är störtskön, och tycker att graviditeten är lika kul som vi tycker :)

Nu känns det plötsligt så verkligt, och när jag tänker på bebisen så fånler jag! Den lever ju faktiskt där inom mig! Har nog inte vågat tro det innan, och nu är vi i 10+5, så det är inte så lång tid kvar tills risktiden är över. Åh, vad skönt det ska bli!

• Thesso
    MorV skrev 2009-11-28 08:56:07 följande:
    Igår var vi på inskrivningen, jättekul, men jag hade tappat urinprovet på vägen. Inte på sjukhuset, utan inne i stan :) Kul för den som hittar det:)Efter Thessos rekommendationer, så var vi tvungna att fråga om vi fick höra HJÄRTAT...BM tvivlade på att vi skulle höra något, mn vi försökte, och visst hörde vi!!!!!! Den tickade på för fullt, och rörde sig dessutom en massor. Lät lite som jag har en utomjording där inne :)Så häftigt!!! Vi blev alla tre alldeles överlyckliga. Vår BM är störtskön, och tycker att graviditeten är lika kul som vi tycker :)Nu känns det plötsligt så verkligt, och när jag tänker på bebisen så fånler jag! Den lever ju faktiskt där inom mig! Har nog inte vågat tro det innan, och nu är vi i 10+5, så det är inte så lång tid kvar tills risktiden är över. Åh, vad skönt det ska bli!
    Ja det blir så himla mycket mer verkligt när man får höra hjärtat. Sa hon nåt till er om att det de påverka så barnet blev skitzo? (svår stavning)
  • mejola
    mjauen skrev 2009-11-27 21:14:37 följande:
    Min bm sa att samma regler gäller för dem. De måste oxå boka privat då. Helknasigt!
    Det är riktigt knas ja, de sista man vill är ju att kuta runt och leta rätt när man har värkar
    Pepparkaksdeg skrev 2009-11-27 23:56:34 följande:
    Klart du ska köpa mammabyxor! Att ha vanliga jeansen är fysisk tortyr. Och att tvingas gå runt i mjukisar är psykisk tortyr Jag resonerar som så att även om det skulle hända något så kommer jag ändå att bli gravid igen förr eller senare och då kan jag ju använda dom då istället Resonerar precis likadant med annat. Har redan införskaffat ett par söta bebi kläder. JAAA! Egon är riktigt bra Fast kanske lite för fint ändå?Får frågamannen och barnen imorgon!Tack för förslag,det här är jättekul
    Det har du så rätt i så, passa på att kika när jag ändå ska ner på stan idag. Oh mys med bebiskläder
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Xtra

12+0 idag här också!

Ska lägga upp en bild på magen i 5+0 som någon ville. Ska nog göra en slags montage... med bilder från olika veckor. Har ju fotat magen varje lördag (då jag går in i ny vecka) sen jag fick reda på att jag var gravid (haha).

• vitvåonågratill
    MaraFara skrev 2009-11-27 18:40:46 följande:
    Nu har jag varit på mitt tidiga ultraljud hos Tittut-kliniken i Sthlm.. Helt klart värt 900:-.. Enl Bm som gjorde det, så har jag gått längre än jag trott, så istället för 12+0 enl SM, så är jag enl hennes mått (huvudets diameter, längd från huvud till stjärt samt lårben) i v 12+6.. Vad kul att få hoppa över en hel vecka istort sett :).. Skulle hon bara gå efter huvudets diameter skulle jag vara i v 12+3.. Så nu är jag beräknad till 5 juni istället för 11/6.. Men vi får väl se vad RUL säger.. Nu ska jag iallafall njuta till 100% av den sista graviditeten för min del.. Har lagt in en ultraljudsbild i galleriet.. Fick en cd-rom med 10 bilder på..
    Vad skönt att aallt såg bra ut, och gött att hoppa över en vecka så där bara!
  • Xtra

Nu ligger det en ny bild uppe i mitt galleri med magbild från 5+0, 9+0 och 12+0 på en och samma bild. Fast nu när jag tittar på dagens bild  så ser jag ju bara fet ut... haha. Det är mest på kvällarna man ser det tydligare, magen alltså.

Men varsågod och kika ni nyfikna!

• Sweetangel85
    stina84 skrev 2009-11-26 19:43:21 följande:
    På morgonen går min livmoder upp till naveln! Jag är i v.13. På dagen går den en liten bit nedanför. Tycdligen vanligt att det kan bli så hos omföderskor att livmodern växer snabbare liksom
    men shit? upp till naveln? jag e ju omföderska o e i v.13 o känner inte ens livmodern ovanför blygdbenet, inte ens på mrogonen..
    När jag var i v.24 så kände min BM min livmoder precis ovanför naveln o då hamna jag på övre kurvan..

Är de verkligen den du känner då?
Svar på tråden BF Juni 2010!