• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    mejola skrev 2009-11-26 19:56:46 följande:
    hur känner man de, som en hårdare boll då eller så? ja kände lite förut i v.8, då hade ja nått lite hårdare ca en dm nedanför naveln
    V.8 är väl väl tidigt. De brukar säga att efter v.11 kan man känna livmoderns kant precis ovanför blygbenet. När man är hos BM så får man ligga platt på en säng på rygg, och så kör hon (bokstavligen) ner fingerspetsarna i megen och känner efter livmoderns kant. INte så lätt att känna på sig själv alla gången kanske, be din man känna eftter Han kan få trycka lite med för att känna ordentligt, bara så du vet Bebisen ligger väl skyddad så det är lugnt
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • mejola
    stina84 skrev 2009-11-26 20:06:16 följande:
    V.8 är väl väl tidigt. De brukar säga att efter v.11 kan man känna livmoderns kant precis ovanför blygbenet. När man är hos BM så får man ligga platt på en säng på rygg, och så kör hon (bokstavligen) ner fingerspetsarna i megen och känner efter livmoderns kant. INte så lätt att känna på sig själv alla gången kanske, be din man känna eftter Han kan få trycka lite med för att känna ordentligt, bara så du vet Bebisen ligger väl skyddad så det är lugnt
    ja de är ju min andra graviditet, minns att bm grävde ner fingrarna i magen, de var inte behagligt haha
    äsch han är rädd att ja går sönder bara någon tittar på magen typ {#lang_emotions_undecided}
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • stina84
    mejola skrev 2009-11-26 20:14:17 följande:
    ja de är ju min andra graviditet, minns att bm grävde ner fingrarna i magen, de var inte behagligt haha äsch han är rädd att ja går sönder bara någon tittar på magen typ
    haha Som min karl då Vad har du sedan innan? Hur gammal?
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • mejola
    stina84 skrev 2009-11-26 20:19:25 följande:
    haha Som min karl då Vad har du sedan innan? Hur gammal?
    long story men adoterade bort för 3 år sen
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Yossan
    stina84 skrev 2009-11-26 20:03:59 följande:
    Det är jätte olika från person till person. Men det är vanligt att livmodern växer snabbare hos en omföderska Minns att Vilda tigern här inne hade varit hos BM och hon hade sagt att hennes livmoder var lika stor som i v.16 och då var hon i v.12-13P¨morgonen känner jag min livmoder och vart kanten går, jätte tydligt när blåsan är full och trycker på dessutom Min mage är jätte sne på morgonen, den är större nu än på det kortet jag visat tidigare. änt jätte mycket på 1 vecka
    Men jag vet att jag har bakåtlutad livmoder, kanske är det det? Det sa bara "bang" förra graviditeten så hade jag fått mage över en natt - troligen när livmodern beslutade sig för att tippa över framåt till slut!? Kan vara det som gör det!
  • mejola
    Yossan skrev 2009-11-26 20:46:15 följande:
    Men jag vet att jag har bakåtlutad livmoder, kanske är det det? Det sa bara "bang" förra graviditeten så hade jag fått mage över en natt - troligen när livmodern beslutade sig för att tippa över framåt till slut!? Kan vara det som gör det!
    samma här, syndes inget sen så fick man världens kula från ingestans. Mycket därför ja missade helt första gången att man ens var gravid, plus att man hade bukvägg på de så kände ju inga sparkar
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Trojanen

Ang jobb och intervjuer så var jag på intervju precis i början av graviditeten. Jag sa inte på intervjun att jag var gravid, men när de ringde och frågade om jag var intresserad av tjänsten så var jag dagen efter inte intressant längre. Detta gällde dessutom ett stort välkänt företag här i stockholm, skulle säkert kunna anmäla de för diskriminering men vad skulle det tjäna till?

Mitt råd är nog att inget säga på intervjun men om du är vidare intressant för tjänsten så berätta då.

• Yossan
    mejola skrev 2009-11-26 20:48:04 följande:
    samma här, syndes inget sen så fick man världens kula från ingestans. Mycket därför ja missade helt första gången att man ens var gravid, plus att man hade bukvägg på de så kände ju inga sparkar
    Vi får se hur det blir den här gången. Förra gången fick jag ingen kula förrän i vecka 20 ca. innan dess var jag bara svullen, som nu. Mysigare med kula!
  • mejola
    Yossan skrev 2009-11-26 21:00:10 följande:
    Vi får se hur det blir den här gången. Förra gången fick jag ingen kula förrän i vecka 20 ca. innan dess var jag bara svullen, som nu. Mysigare med kula!
    ja nu ser man ju mest bara fet ut haha
    tog en bild ja tänkte lägga in, sen har man en man tog innan man ens vart gravid, tur folk som inte känner en inte tänker på de men själv så känns magen gigantisk redan haha
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Martinis84

Lägger en liten kommentar ang jobb intervju.
    Jag är bara timanst. men fick frågna om jag kune tänka mig att jobba på banken där jag jobbar nu. Inte nu direkt men om ett tag. Jag skulle få göra anställningstest mm, men samtidigt jag fick reda på detta så hade jag just fått veta att jag var gravid. sa inget för stunden. Men förra veckan så sa jag det till min chef. Var så nervös trodde inte jag skulle få komma tillbaka (många som söker), men hon blev jätteglad för min skulle och sa att vi skulle göra testet snart så vi hade det gjort och att jag var välkommen tillbaka näår jag kände för det. Det kändes skönt.

Så det jag ville säga är nog att göra det man känner är rätt.

Svar på tråden BF Juni 2010!