• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • ZettanA

Min chef vart jätte glad för min skull när jag berättade att jag var gravid.. sen sa han bara "Fan,fan,fan" hi hi.. jag är ett ganska viktigt kugghjul på mitt jobb, inte alla på mitt jobb som kan det jag kan och han har inte råd att förlora mig just nu. Svårt att få tag på personal som han litar så pass på att han kan lämna över allt ansvar till den personen. Men det är absolut inget han skyller på mig. Så jag tar det bara som en jätte komplimang! Lite jobbigt bara då jag vart sjukskriven redan i 5.e månaden med dottern pga, foglossning och ryggproblem.. å jag känner redan av de problemen nu.. usch.. vill inte gå hemma å glo i flera månader igen *suck*

• Xtra
    stina84 skrev 2009-11-27 11:29:35 följande:
    Vilken söt liten bebis mage Visst syns det
    TACK!

Jag kände mig bara tjock till för ett tag sen, men efter de där bilderna känns det mer som nåt annat... en bebis! Men det är ju mitt första barn, så jag känner mig skeptisk till att det verkligen är bebismage o inte svullna grejer... ehm.
  • kristallen
    Xtra skrev 2009-11-27 11:24:12 följande:
    Hello tjejer!Idag är jag glad! Vet inte varför för det är inget speciellt som hänt eller händer... förutom att jag imorgon gått 12 fulla veckor och går alltså in i vecka 13. HURRA! För er som är intresserade finns det magbilder på mig i mitt galleri - tog bilderna på kvällen i förrgår (v 11+4) och blev själv chockad över hur min mage växt. Jag har en "före-bild" också från vecka 5 eller 6 men iddes inte lägga upp den haha.. kändes inte så seriöst. Men jämför man den bilden och denna senaste bild så märker man att magen växt. Dock är det nog fortfarande mest svullet osv... men ändå. Min syster kommenterade i förra veckan att min mage HAR blivit större, så nånting har ju hänt.
    Vad kul när det börjar synas så

Skriver inte så mycket men läser väl mer=). Är i v 11(10+2) och tycker tiden går väldigt sakta. Vill att det ska hända mer liksom . Men men det kommer ju .
    Men har fått liten bula när jag ligger ner så lite händer det väl, och mycket beror väl på att det är nr 4 i magen och att jag inte direkt fått nån mindre mage´efter nr 3 .

Här vet inte barna än att som ska få ett syskon, vill vänta tills kub och ge dom bilden. Ska på kub den 14 dec så det är ett tag kva

Trevlig 1:advent på er
    Älskar mina barn och maken också
  • mjauen
    vitvåonågratill skrev 2009-11-26 13:52:01 följande:
    Vad löjligt!!!! Att du inte får gå dit gratis alltså...kan inte BM boka in dig och mörka att du har ett barn sen innan? Det är väl ingen som kollar det på förlossningen när ni kommer på besök om någon har barn sen innan?
    Jo, det är löjligt. Min bm sa att hon en gång bokat in en omföderska i besöksgruppen o på nåt vis hade de fått reda på bb att hon inte var förstföderska o då var de inte glada. Så jag vet inte om hon vågar göra samma sak en gång till.
    Men det är inte så stor grej heller, hade varit kul att se hela avdelningen o inte endast förlossningssalen.

Vi har bara ca 10 min till sjukhuset så jag har ingen ångest över bilresan.
  • mejola
    mjauen skrev 2009-11-27 15:24:32 följande:
    Jo, det är löjligt. Min bm sa att hon en gång bokat in en omföderska i besöksgruppen o på nåt vis hade de fått reda på bb att hon inte var förstföderska o då var de inte glada. Så jag vet inte om hon vågar göra samma sak en gång till.Men det är inte så stor grej heller, hade varit kul att se hela avdelningen o inte endast förlossningssalen.Vi har bara ca 10 min till sjukhuset så jag har ingen ångest över bilresan.
    undrar hur de funkar om de är på ett helt nytt sjukhus som man aldrig satt sin fot i förut, då borde dom ju realistiskt sätt inte ha några problem om man är omföderska ?
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • majess
    Yossan skrev 2009-11-26 20:46:15 följande:
    Men jag vet att jag har bakåtlutad livmoder, kanske är det det? Det sa bara "bang" förra graviditeten så hade jag fått mage över en natt - troligen när livmodern beslutade sig för att tippa över framåt till slut!? Kan vara det som gör det!
    Jag har väldigt bakåtlutad livmoder enl gyn,hon sa till mig att "oj,här vart det bakåtlutat,då blir det liten mage som syns sent" o det stämmer,med den första fick jag gå på viktskattningskontroller för jag hade sån liten mage så de trodde att bäbis var undervikt...
    men med andra så var jag full av vatten så det var inte lätt o se...
    nu har jag fortfarande inte gått upp ett gram,kommer i alla mina jeans,men tycker att det stramar när jag sitter ner o lutar mig fram..
  • mejola

första är innan man vart på smällen och den andra är nu i vecka 10.
    Jag ser mest fet ut haha

innan graviditeten

vecka 10
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!