• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Summer
    Joggi skrev 2009-11-28 21:06:51 följande:
    Jag går in i vecka 14 imorgon.. Ska på Ultraljud på Måndag, guud va jag längtar och hoppas att allt står rätt till!
    Är det ditt första VUL? Jag såg senast att bebis levade i v. 9+0 (bild i mitt album) men det är ju några veckor sedan...Vi får hålla tummarna för oss alla i veckan!
  • Joggi
    Summer skrev 2009-11-28 21:37:40 följande:
    Är det ditt första VUL? Jag såg senast att bebis levade i v. 9+0 (bild i mitt album) men det är ju några veckor sedan...Vi får hålla tummarna för oss alla i veckan!
    Det är inte ett VUL jag ska på utan ett UL. Ja det är första, nånsin faktiskt=) Lite läskigt är det! Jag hoppas verkligen att lillhjärtat slår för fulla muggar! Måste vara skönt att ha sett hjärtat, fast jag förstår ändå att oron inte bara försvinner ändå..

När ska det släppa egentligen? Trodde efter 12 veckor, men inte här iaf.. Vi får väl se om det släpper efter måndag..
  • Smoky Barrett

Hej på er tjejer!

Jag har inte skrivit något på flera veckor, jmen ag har läst flitigt i tråden varje dag. Har kännt att jag inte haft så mycket att tillföra. Är kanske mer den snokande typen. ;D
    Nu är jag i v 14 (13+1) så det känns superskönt att ha klarat 13 fulla veckor.

Har kännt mig som många andra här ganska ogravid, men nu börjar magen växa och alla ser direkt att jag är gravid. Var ju inte direkt smal från början heller iofs.

På jobbet är vi ju som sagt fyra stycken som är gravida nu och det är supermysigt att sitta och prata graviditet och bebisar tillsammans. Mina patienter däremot tycker det är mycket märkligt att det helt plötsligt springer omkring fyra tjocksmockar på avdelningen.

Känns som en evighet tills jag ska tillbaka till mvc, inte förrens den 20 januari.. Men jag har ju UL att se fram emot den 4:e januari! Mycket spännande!

Kram på er!

• Sweetangel85
    stina84 skrev 2009-11-28 20:42:10 följande:
    Ja, jag skulle tycka det var mysigt" Känner ett par stycken som har tvillingar och alla säger att visst är det mer jobb men vilken glädje Dottern min är ju ganska stor då med, lite över 3 så hon kan ju hjälpa mamma Roligt med så mkt tvillingar i släkten Du ska inte ha det nu då?
    Hehe jaa en liten hjälpreda Jag skulle nog falla i chock om jag skulle få reda på om de var tvillingar.. puhh..
  • Milliemolly

Hej, kanske lite ego men måste berätta vad härligt det var att se den lill* idag på KUB. Den busade, snurrade runt, vinkade, sög på handen, gjorde v-tecknet osv. Vi fick många bra bilder på cd.

Ikväll har jag dessurom känt den flera gånger.

Vi har dessutom börjat berätta Känns skönt - syns rejält på kvällarna nu och jag är trött på alla bylsiga blusar.

Lycka till ni som har KUb framför er.

Vi får hem ett brev i slutet av veckan med resultatet av hela testet. Det vi fick nu efter UL var helt OK.

• Sweetangel85
    stina84 skrev 2009-11-28 21:00:26 följande:
    Jo visst är det så. Sedan finns det de som BARA skriver om sig själva och aldrig pratar med andra. Känns lite som om de tror att det är en EGO tråd.. Jag har ju med KUB på onsdag, är jätte nervös! Har inte känt några mer fosterrörelser på ett par dagar nu... När var det du var beräknad? Jag är i v.12+4 med BF 7/6. Känner mig bara gravid på morgonen har annars inga symtom.. Eller jo, de senaste dagarna har jag märkt att jag börjat få sammandragningar... Så ledsen över detta. Hade jätte ont av det förra graviditeten och det känns inte kul att det börjar såhär tidigt... Har annars inte kännt något på säkert 3 veckor...
    Måste bara fråga hur ni känner av sd så här tidigt, allså hur känns dem då? som vanligt? eller mensvärk?

jag fick sd från v.17 me sonen osen hade jag de fleera ggr /dag fram tills han föddes..
  • Sweetangel85
    Joggi skrev 2009-11-28 20:52:25 följande:
    På tal om tvillingar så - JA TACK! Fasen va mysigt..Och jag vill så gärna ha 2 barn, men vet inte om jag vill vara gravid igen med tanke på att man har LEGAT med illamående i 7½ veckor.. Så det skulle vara perfekt med 2 direkt=) Har alltid fascinerat mig av tvillingar=)
    Jaa jag mår fortfarande oxå väldigt illa o spyr emellanåt fort.. är i v.13, så vi får hoppas de går över snart!!
  • mejola
    Sweetangel85 skrev 2009-11-28 22:49:43 följande:
    Måste bara fråga hur ni känner av sd så här tidigt, allså hur känns dem då? som vanligt? eller mensvärk?jag fick sd från v.17 me sonen osen hade jag de fleera ggr /dag fram tills han föddes..
    känns som mer ett "tryck" tycker ja än mensvärk, att de liksom som ja.. haha svårt att förklara mer utbrett, växtvärken är mer centrerad medans sd (iallfall mina) är mer utbrett
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Sweetangel85
    mejola skrev 2009-11-28 22:57:02 följande:
    känns som mer ett "tryck" tycker ja än mensvärk, att de liksom som ja.. haha svårt att förklara mer utbrett, växtvärken är mer centrerad medans sd (iallfall mina) är mer utbrett
    hehe ok jag förstår, de känns allså tyyp som der vanliga sd? fast kanske inte lika tydligt att de lixom blir hårt?

Dåå kan jag nog inte känna av de än då eftersom min livmoder inte är ovanför blygdbenet än..
  • Summer
    Milliemolly skrev 2009-11-28 22:46:59 följande:
    Hej, kanske lite ego men måste berätta vad härligt det var att se den lill* idag på KUB. Den busade, snurrade runt, vinkade, sög på handen, gjorde v-tecknet osv. Vi fick många bra bilder på cd. Ikväll har jag dessurom känt den flera gånger. Vi har dessutom börjat berätta Känns skönt - syns rejält på kvällarna nu och jag är trött på alla bylsiga blusar. Lycka till ni som har KUb framför er. Vi får hem ett brev i slutet av veckan med resultatet av hela testet. Det vi fick nu efter UL var helt OK.
    Åhhh vad mysigt! Grattis till ett lyckat KUB! *avis*
Svar på tråden BF Juni 2010!