• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Summer
    mejola skrev 2009-11-28 19:11:56 följande:
    blir nog lätt så att man hamnar i ett samtal med någon och missar andra. ja försöker hänga med alla men de är inte lätt När har du ul? annars om du är orolig brukar vissa bm vara bussig och låta en lyssna på hjärtljuden
    Jo, så kanske det är. Känns bara som en splittrad tråd om jag jämför med mina andra två :)
    Jag har KUB på onsdag så du får jag ju göra ett VUL men det är det jag är så nervös inför, när det känns såhär...
    Du är väl bara några dagar före mig? Känner du igen dig? Har du haft spökveckor eller känner du dig gravid varje dag?
  • Summer
    Joggi skrev 2009-11-28 20:49:02 följande:
    [citat]
    Känns som man är GRAVID på morgonen, sen när man har kissat så är det inte ens en bula för mig=(

Skönt att du beskriver det så. För mig är det samma sak. Jag har kanske en eventuell bula när jag inte kissat men efteråt är jag helt platt...
    Vilken vecka är du i?
  • Joggi

På tal om tvillingar så - JA TACK! Fasen va mysigt..
    Och jag vill så gärna ha 2 barn, men vet inte om jag vill vara gravid igen med tanke på att man har LEGAT med illamående i 7½ veckor.. Så det skulle vara perfekt med 2 direkt=)

Har alltid fascinerat mig av tvillingar=)

• stina84
    Joggi skrev 2009-11-28 20:49:02 följande:
    Jag frågade min BM på inskrivningen och hon sa att det va väldigt vanligt att det syns som vi beskriver det på morgonen, och det brukar komma kring tolfte veckan.. Säger ju dock inte så mkt om hur stor livmodern är iofs.. Vet inte hur längesen det va vi upptäckte detta på morgonen? Jag har iaf märkt att min har växt under tiden. Känns som man är GRAVID på morgonen, sen när man har kissat så är det inte ens en bula för mig=(
    Aha, skönt att få det bekräftat. För om det inte är bebis veti sjutton vad det är alltså Världens största och ojämnaste urinblåsa? skämt åsido
    Kommer inte ihåg när jag märkte det för första gången, men det ä säkert 2 veckor sedan... Jag har kvar en liiiten bula efter jag kissat, jag känner den tydligt fast den ligger längre ner under "fläsket"
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Summer skrev 2009-11-28 20:50:06 följande:
    Jo, så kanske det är. Känns bara som en splittrad tråd om jag jämför med mina andra två :)Jag har KUB på onsdag så du får jag ju göra ett VUL men det är det jag är så nervös inför, när det känns såhär...Du är väl bara några dagar före mig? Känner du igen dig? Har du haft spökveckor eller känner du dig gravid varje dag?
    Jo visst är det så. Sedan finns det de som BARA skriver om sig själva och aldrig pratar med andra. Känns lite som om de tror att det är en EGO tråd.. Jag har ju med KUB på onsdag, är jätte nervös! Har inte känt några mer fosterrörelser på ett par dagar nu... När var det du var beräknad? Jag är i v.12+4 med BF 7/6. Känner mig bara gravid på morgonen har annars inga symtom.. Eller jo, de senaste dagarna har jag märkt att jag börjat få sammandragningar... Så ledsen över detta. Hade jätte ont av det förra graviditeten och det känns inte kul att det börjar såhär tidigt... Har annars inte kännt något på säkert 3 veckor...
  • stina84
    Joggi skrev 2009-11-28 20:52:25 följande:
    På tal om tvillingar så - JA TACK! Fasen va mysigt..Och jag vill så gärna ha 2 barn, men vet inte om jag vill vara gravid igen med tanke på att man har LEGAT med illamående i 7½ veckor.. Så det skulle vara perfekt med 2 direkt=) Har alltid fascinerat mig av tvillingar=)
    Jag är precis likadan! Och det med gravidkrämpor. Man glömmer! Samma med förlossningen, man glömmer hur ont det gör! ANnars skulle man bara skaffa 1 barn/ hem
  • AnAngel

Jag är tvilling och skulle mer än gärna ha tvillingar själv! Men vet ju redan att de bara är ett litet liv där inne, men de är inte så bara de!
    Är i v 12+1 idag... och illamåendet är inte hela tiden, börjat lätta, vissa timmar sista dagarna har jag glömt bort att jag är gravid för jag har mått så bra! KUB test på fredag, längtar, men lite oro också, men såg den lilla leva om i v 9 så tror allt är som de ska fortfarande....

• Joggi
    Summer skrev 2009-11-28 20:52:23 följande:
    [citat]Känns som man är GRAVID på morgonen, sen när man har kissat så är det inte ens en bula för mig=(Skönt att du beskriver det så. För mig är det samma sak. Jag har kanske en eventuell bula när jag inte kissat men efteråt är jag helt platt...Vilken vecka är du i?
    Jag går in i vecka 14 imorgon.. Ska på Ultraljud på Måndag, guud va jag längtar och hoppas att allt står rätt till!
  • Joggi
    stina84 skrev 2009-11-28 21:01:19 följande:
    Jag är precis likadan! Och det med gravidkrämpor. Man glömmer! Samma med förlossningen, man glömmer hur ont det gör! ANnars skulle man bara skaffa 1 barn/ hem
    Ja jag hoppas verkligen att man glömmer! Just nu tänker man ju aldrig mer.... Men det behöver ju samtidigt inte bli samma igen!
    stina84 skrev 2009-11-28 20:57:32 följande:
    Aha, skönt att få det bekräftat. För om det inte är bebis veti sjutton vad det är alltså Världens största och ojämnaste urinblåsa? skämt åsido Kommer inte ihåg när jag märkte det för första gången, men det ä säkert 2 veckor sedan... Jag har kvar en liiiten bula efter jag kissat, jag känner den tydligt fast den ligger längre ner under "fläsket"
    Ja, det kändes nice att få en bekräftelse faktiskt=) Ja som flyttar på sig oxå, haha=)
    Ja 2 veckor kan det nog ha gått.. Ja det är ju andra barnet för dig så du får nog mage tidigare över huvudtaget! Längtar tills den dagen.....
  • Summer
    stina84 skrev 2009-11-28 21:00:26 följande:
    Jo visst är det så. Sedan finns det de som BARA skriver om sig själva och aldrig pratar med andra. Känns lite som om de tror att det är en EGO tråd.. Jag har ju med KUB på onsdag, är jätte nervös! Har inte känt några mer fosterrörelser på ett par dagar nu... När var det du var beräknad? Jag är i v.12+4 med BF 7/6. Känner mig bara gravid på morgonen har annars inga symtom.. Eller jo, de senaste dagarna har jag märkt att jag börjat få sammandragningar... Så ledsen över detta. Hade jätte ont av det förra graviditeten och det känns inte kul att det börjar såhär tidigt... Har annars inte kännt något på säkert 3 veckor...
    Okej, då kanske inte mitt tillstånd är jättekonstigt. Jag känner mig som minst gravid på morgonen. Jag går in i v. 13 på tisdag och är beräknad 14 juni...hoppas hoppas!
Svar på tråden BF Juni 2010!