• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • MaraFara

Annanzell; jag har följt dig nu ett tag, och jag tänker inte råda dig i ngnting.. Vi sitter i liknande situationer, skillnaden är att jag inte bodde ihop med pappan till mitt kommande barn samt att vi inte har barn tillsammans sen tidigare.. Kan bara tala för mig själv och hur jag tänkte i mitt val.. Jag kunde helt enkelt inte genomföra en abort, eller ens tänka tanken på det.. Istället tänkte jag att jag kommer aldrig ångra det barn jag behåller, bara det jag inte behåller..

Du ska göra det som känns rätt i hjärtat.. Strunta i vad hjärnan säger, för det är känslan i hjärtat du måste gå på.. Väg alla för- och nackdelar mot varandra, för oavsett vilket beslut du väljer är det ngt du måste kunna leva med livet ut..

• mejola
    Pepparkaksdeg - Hehe jag kan gärna rasta ödlan, kommit fram till nått namn än?

EGO -
    Fy fan vad ja mådde dåligt imorse (dvs nu) Som någon skrev så ska man akta sig vad man önskar och ja fick väl bita i de sura äpplet. Klev upp och kände mig smått illamående, inge mer med de, men de vart värre och värre, tillslut började ja kallsvettas och allt började snurra, kändes som ja skulle svimma så ja slängde i mig ett glas saft och satte mig vid bordet frammåtlutad tills de började släppa men sitter fortfarande och är kallsvettig. Sen kom en extrem mensvärk så ja kutade på toan livrädd för mf men kom inte ens en droppe blod. Mår fortfarande riktigt dåligt trots att ja fått i mig frukost och magen är åt skogen. Livrädd att de är mf på g.
    Ringde bm men dom kunde inte göra såmycket (vilket ja ändå visste men) ringde in och sjukanmälde mig idag...
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Babycakes79
    mejola skrev 2009-11-30 08:51:51 följande:
    Pepparkaksdeg - Hehe jag kan gärna rasta ödlan, kommit fram till nått namn än?EGO - Fy fan vad ja mådde dåligt imorse (dvs nu) Som någon skrev så ska man akta sig vad man önskar och ja fick väl bita i de sura äpplet. Klev upp och kände mig smått illamående, inge mer med de, men de vart värre och värre, tillslut började ja kallsvettas och allt började snurra, kändes som ja skulle svimma så ja slängde i mig ett glas saft och satte mig vid bordet frammåtlutad tills de började släppa men sitter fortfarande och är kallsvettig. Sen kom en extrem mensvärk så ja kutade på toan livrädd för mf men kom inte ens en droppe blod. Mår fortfarande riktigt dåligt trots att ja fått i mig frukost och magen är åt skogen. Livrädd att de är mf på g. Ringde bm men dom kunde inte göra såmycket (vilket ja ändå visste men) ringde in och sjukanmälde mig idag...
    Usch vad jobbigt! Lider med dig!
    Själv mår jag förvånansvärt bra! Har nästan inget illamående längre och tröttheten kommer numera "bara" på kvällskvisten. Nästan så att man kan bli orolig för att man mår för bra, men jag kommer ihåg att det var så med sonen också. Visst går man in i andra trimestern v 13? Det är ju då man "ska" börja må bättre..

Magen visar dock att det finns en liten där, längtar tills jag kan börja känna bebben, hoppas det är ännu tidigare än förra gången. Då kände jag i v17 första gången.

Hoppas ni andra också börjar må bättre snart!!!
  • stina84

pepparkaksdeg: Jasså har du med fått det din stackare?? De gör ju inte ont än men det är så obehagligt, känns som om att det är för tidigt för sd. Låter inte rimligt att livmodern skulle börja träna upp dig inför en förlossning redan nu...

mejola: Hoppas det bara var någon tillfällighet. Kanske fick du bldtrycksfall. Vad ligger du på i tryck? Är ju väldigt vanligt med ett lågt tryck såhär i början av graviditeten.Hur känns det i magen nu? Lugnat ner sig? Jag kan med få så ibland. Kan få så ont så jag ligger dubbelvikt och bara stönar av smärtor och tror att nu får jag mf. Fast alla gånger har jag strax efter behövt gå på toa och göra nr. 2 eller så har jag haft mycket luft i systemet som behövt komma ut.

Magen har vuxit som bara den nu på ett par dagar! Alla komenterar den verkligen. Märkte dessutom att jag gått upp nästan ½kg nu på ett par dagar från att inte gått upp ett gram på 3 veckor. Kanske har bebis en tillväxtperiod.. Livmodern är jättestor på morgonen! Går en bit ovanför naveln nu (när jag är okissad på morgonen). Känns väldigt stort för min graviditetslängt. Ska kolla med BM på kub på onsdag.

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • mejola
    Babycakes79
    skönt att du mår så pass bra, ja nu är du i andra trimestern, vad kul att ha första avklarad.

stina84
    Jag ligger på 110/70 nu som gravid, brukar i ogravida fall ligga på 120/70 så de är ingen större skillnad. Var nog något blodtrycksfall. Känns fortfarande konstigt i kroppen och slö men de verkar släppa för varje timme.
    nått som behövde komma ut i friheten var de inte, brukar kännas mer i tarmarna, detta var mer i livmodern, mensålänge inge blod dyker upp är ja nöjd.

oh vad kul att magen växer så på dig bilder?
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Joggi

Pepparkaksdeg - Ja jag tycker efternamn är jättecharmig, hade en granne en gång som hade en ödla som hette "herr nånting".. Fattar inte hur jag kan ha glömt det efternamnet!! Tyckte det va jättecharmigt=)

• Joggi

Idag va jag och sambon på Ultraljud!
    Konstig människa som gjorde det..
    Pratade otydligt och snabbt så jag hörde hälften av vad han sa.. Men men, jag ville veta att hjärtat slog och det gjorde det!
    Tack och lov!!!=)

Först ville han göra VUL men jag bokade tid för UL så jag sa att jag ville göra UL. Han sa att det va tidigt (gått in i v 14) men att vi kunde prova och det gick ju jättebra! Jag hade inte gjort mig redo för vaginalt.. Skulle nog ha tvättat mig mer noga och friserat lite....... Blev lite pinsamt där men men.....

Bebisen rörde sig där inne och hoppade till 2 ggr! Såg ut som en hick eller nåt, kan det vara så? Såg jätteroligt ut iaf..

Han sa att mina beräkningar (13+1) stämde bra iaf.. Fick inga mått på hur stor bebisen va..

Äsch, lämnar det där nu. Hjärtat slog och jag är super super glad!!!!!

• mjauen

Usch, vilket skitväder! Hinner inte ens bli ljust innan det blir mörkt igen. Dessutom har det regnat hela dagen o det gör ju inte saken bättre.

Hade svärföräldrarna på besök igår. Vi var o åt stående bord så jag behövde inte fixa maten själv. Skönt! Har varit så trött nu...

Ha ha, fick världens utbrott igår! Höll på o stressade o försökte städa undan lite kläder o leksaker innan svärisarna skulle komma. Pojken drog bara ut mer leksaker o gubben satt framför datorn o ugglade. Sa åt honom flera ggr att han kunde hjälpa till men inget hände. Till sist tappade jag besinningen o vi började munhuggas o jag började förstås att gråta. Fick gå ut på en promenad för att lugna ner mig o efteråt kändes det mycket bättre. Jämrans hormoner!!

Köpte annars en spikmatta igår. Det är väl fritt fram att använda när man är gravid?

• Joggi
    mjauen skrev 2009-11-30 13:07:49 följande:
    Usch, vilket skitväder! Hinner inte ens bli ljust innan det blir mörkt igen. Dessutom har det regnat hela dagen o det gör ju inte saken bättre. Hade svärföräldrarna på besök igår. Vi var o åt stående bord så jag behövde inte fixa maten själv. Skönt! Har varit så trött nu...Ha ha, fick världens utbrott igår! Höll på o stressade o försökte städa undan lite kläder o leksaker innan svärisarna skulle komma. Pojken drog bara ut mer leksaker o gubben satt framför datorn o ugglade. Sa åt honom flera ggr att han kunde hjälpa till men inget hände. Till sist tappade jag besinningen o vi började munhuggas o jag började förstås att gråta. Fick gå ut på en promenad för att lugna ner mig o efteråt kändes det mycket bättre. Jämrans hormoner!! Köpte annars en spikmatta igår. Det är väl fritt fram att använda när man är gravid?
    Har hört lite olika om spikmatta! Jag har inte vågat använda min sen plusset! Ska googla lite.....
  • mjauen

dottan55:
    Vad kul med ul o skönt att allt verkade vara i sin ordning! Det kan mycket väl ha varit en hick. Min hoppade oxå till när jag var på ul. Såg lustigt ut
    Undrar om läkarna tänker på om man friserat sig där nere eller ej? Måste nog erkänna att jag gör det själv om jag ska på gyn.undersökning eller liknande. Otroligt nog hade jag fått det gjort samma dag som förlossningen satt igång, annars hade jag nog skämts lite...

Svar på tråden BF Juni 2010!