• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Sweetangel85
    Känner igen mig exakt! Dåligt samvete har jag inte speciellt egentligen är mest bara jobbigt att inte kunna/orka med nåt! Men men, jag hoppas att det släpper så man kan leva igen=) Och så man slipper bli vettskrämd inför ev kommande graviditeter!! Mådde du så här illa under din första graviditet med?
    Jaa det e inte alls kul o ha de s här.. =( men de blir nog bra snart

Jaa jag mådde likadant fast då spydde jag flera ggr per dag oxå..
    Men jag mpr ändå sämre nu på ett sätt, tror att de kanske beror på att man redan har ett barn.. man kan ju inte gå upp när man vill, går inte o lägger sig i tid för att man vvill ha egentid, kan inte lägga sig på dagen hur som o man måste hålla igång trots att man inte orkar.. så jag mår lixom mer illa denna gång.. tyckte de var bättre o spy faktiskt, för då försvann de för ens tund iaf

men man klarar mer än vad man tror.. detta hade ja ju glömt hur de kändes fram tills jag var här igen.. så visst klarar man de
  • Joggi
    Sweetangel85 skrev 2009-11-29 19:59:42 följande:
    Jaa det e inte alls kul o ha de s här.. =( men de blir nog bra snart Jaa jag mådde likadant fast då spydde jag flera ggr per dag oxå..Men jag mpr ändå sämre nu på ett sätt, tror att de kanske beror på att man redan har ett barn.. man kan ju inte gå upp när man vill, går inte o lägger sig i tid för att man vvill ha egentid, kan inte lägga sig på dagen hur som o man måste hålla igång trots att man inte orkar.. så jag mår lixom mer illa denna gång.. tyckte de var bättre o spy faktiskt, för då försvann de för ens tund iaf men man klarar mer än vad man tror.. detta hade ja ju glömt hur de kändes fram tills jag var här igen.. så visst klarar man de
    Hoppas så=)

Okej, jag måste säga att jag verkligen beundrar dig och alla er som mår så här med ett barn att ta hant om! Låter helt otroligt i mina öron!
    Jag har inte kräkts speciellt mkt, men mest för att jag ligger ner. Så fort jag reser mig upp så kommer det över mig direkt! Sen har jag långt till kräka, vet inte varför men har alltid haft svårt för att spy (eller om man håller sig, vet inte)
    Känns ibland som om man skulle spy om man gick till toan och bara gapade men ändå gör jag inte det..
    Shit, vilken kräk-dialog, haha=) Flåt om det är för mkt information!=)

En fråga, när gick det över för dig med första? Om det nu gjorde det.....
  • annanazell

jaa det är jätte svårt verkligen. Pratade med han på telefon idag och han började bråka om att ha sonen på julafton. Aldrig i livet, han kan inte ta ifrån mig allt. Det är ju han som valt att lämna oss. Sen försöker han med då att han ska få han natten till julafton och på morgonen. Men jag vill verkligen ha min son hemma. Tycker det är fel om han ska åka från det ena ställe till det andra på julafton utan jag sa att han får ha han på juldagen då blir han skit sur. Hur hade ni gjort?? Någon skrev att jag skulle luska med hans föräldrar. Jag vet inte vad de är med dom, men de har inte ens ringt ett enda samtal till mig och frågat hur det är. Inte hört ett ord sen han flytta dit:/ Tycker det är förbannat dåligt gjort, de vet att jag väntar barn å allt. Sen va han alldeles kall idag på telefon och sa typ att hade inga som helst känslor för mig och att de inte skulle komma tillbaka....:( Fattar inte hur det har kunnat sluta såhär, att han kan ha tappat allt vi haft tillsammans under dessa år på ca en månad:( Låter sjukt.!

• stina84
    Sweetangel85 skrev 2009-11-29 11:49:40 följande:
    ja men de tror jag med.. men de med foglossning vet jag att jag läst nånstans o även fått sagt till mig att om man haft de med första så kommer de oftast tidigare med andra.. men jag hade inte foglossning me sonen förutom i dden veckan då bäckenet började o luckras upp, annars inget.. så jag hoppas jag slipper denna gång med,Ja om jag gick promenader så var de som du säger, då kom dem under tiden.. men om jag cyklade så kom dem oftast inte förens efteråt men då lite värre, om jag inte försökte mig på o cykla i uppförsbacke.. men de var på ngt vis behagligare för kroppen o cykla..jaa får inte slita ut dej på jobbet, blir ju lätt så när man har mkt o göra.. Förra grav jobbade jag natt fram till v.17 inom sjukvården, o de var ingen höjdare.. kunde inte röra mig dagen efter, kunde inte ens gå på toaletten utan att de högg.. jobbade som tim.anst. o jag undrar om jag hade klarat av o jobba heltid så.. inte på natten iaf, de känns itne naturligt.hur jobbar du?
    Foglossningen kom för mig samtidigt som sd med dottern ungefär.. Sd kom runt v.18 och fogarna började kring v.20... Härlig kombination..
    usch, nej det låter inte som någon höjdare att jobba natt. Vart jobbade du då?
    Jag jobbar inom Hemtjänsten där man är mkt ensam sedan är jag på akuten med och där är det super stressigt...
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84

annanazell: Är verkligen jätte ledsen för din skull att du ska behöva gå igenom allt det här! Tycker du gör helt rätt som står på dig ang. sonen. Han ska inte komma i kläm pga vad pappan håller på med för sjaffs! Det är han som valt att lämna och han får leva med konsekvenserna av sitt handlande.
     Tids nog lovar jag att han kommer avslöja varför han beter sig såhär... Även om ni inte blir ett par igen så kommer han en dag att vara ärlig. Även om han inte har känslor kvar för dig så är det säkert en jobbig period som han går igenom nu med. Men karlar har ju en tendens till att sluta allt inom sig och bete sig som svin när de mår dåligt... Jag försvarar verkligen inte honom nu, bara så du vet! Utan försöker bara tänka mig in i hur han tänker...
    Ang. det med aborten så är det bara du som kan fatta dte beslutet. Du ska göra vad som känns bäst för dig. Du går igenom en kris i ditt liv jusst nu och ska egentligen inte fatta några beslut öht nu. Tyvärr sitter du i en sits som inte väntar utan du har inget val. Bara du kommer fram till ett beslut som känns bra för DIG! Det är ditt liv i fokus jusst nu. Hoppas du fått en någorlunda trevlig 1:a advent.
    kramar i mängder

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • mejola
    Sweetangel85 skrev 2009-11-28 20:23:58 följande:
    Du kan träna vanliga sit-ups fram till v.17-20 för då delar dem sig.. men efter de kan du träna plankan ändå in i slutet, haha så länge som du orkar.. för då tränar man de inre magmusklerna, o de e bara bra.
    ja är de så långt fram, vad gött
    plankan? hmm ja har inte lärt mig alla maskiners namn, för mig har alla bara en siffra på sig haha
    den ja kör på nu så håller man i ett handtag ovanför huvudet, armbågarna framför sig och så fötterna på en platta och så ska man krypa ihop till en boll eller hur man nu ska förklara. usch ja är kass på det
    stina84 skrev 2009-11-28 20:07:03 följande:
    www.blocket.se/jonkoping?q=&cg=6080&w=1&st=s&...titta här om du kan hitta något
    tackar
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Summer

annanazell: Stina84 skrev det så himla bra, finns inga bättre ord. Ang barnet så förstår jag att det är ett otroligt tufft beslut men tänk ändå (trots sorgen) att du är väldigt ung och kommer kunna skaffa fler barn i över 10 år till med en ny man som älskar dig och vill ha ett barn tillsammans med dig. En annan sak hade ju varit om du var 35 år och din tid att skaffa barn var knapp.
    Tänk också på att din son, som redan finns kommer behöva dig mer än någonsin och han kommer att kunna få mer av din tid och kärlek om du samtidigt inte har ett spädbarn att ta hand om dygnet runt.
    Som jag skrivit tidigare, det är helt och hållet ditt beslut men jag tror ändå att du tänkt rätt.

Kramar S

• Pepparkaksdeg

Annanzell; Fy,vilken hemsk sits du är i!
    Tur i oturen ändå att han inte fick en knäpp ännu senare i graviditeten.
    Nu kan du ju ändå göra abort. Massor av kramer till dig!

Mejola; Så du vågade införskaffa ett par mammabrallor ändå! Bravo!
    Angående träning så kommer jag få utesluta magträning redan nu.
    Mina magmuskler har redan delat på sig. V 11 i morgon
    Vill du ha något att rasta så ställer min ödla upp till sommaren

dottan55; Efternamn var en riktigt kul ide´! Även Herrman är bra. Fast jag tycker det är et rätt fint namn och vi ska ju försöka hitta ett lite lagom fult ett,hahaha
    Ehhh... försöker utröna av mina anteckningar vad det var mera av vad du skrivit som jag ville kommentera men orden sur,bråk och oro säger mig faktiskt ingenting!
    Såå typiskt att man inte kan citera även längre bak itråden!

MillieMolly; Min moderkaka kollade vi i vecka 30. Då ska den tydligen ha fäst.
    Jag hade en rackare som låg för utgången på RUL (föreliggande moderkaka)
    så det var därför det skulle kolla upp den senare.

Stina; Ja det är så jobbigt det där med förvärkar! Mina gör rätt ont och jag är bara i V 9+6. Jag fattar inte hur jag ska fatta att det är dags sen för tidigare gånger har det kännts såhär först när det blivit dags att föda!

• Pepparkaksdeg

Annazell: HERREGUD;JAG ÄR SÅÅÅ LEDSEN! DEt skulle givetvis INTE vara en glad gubbe efter det sista jag skrev!!!!
    Slant över tangenterna......

• Trojanen

annanazell: Beklagar verkligen din situation! Måste ju vara extremt tärande för dig! Skickar en hel hög med styrkekramar!

EGO:
    Själv mår jag i princip lika bra som jag mått under graviditeten hittills, går in i v 13 på tisdag. Är lite yr ibland, men det är inte så konstigt med tanke på mitt låga blodtryck. Annars så fick vi våra första babykläder idag, två proppfulla papperskassar med kläder, jätteskoj!

Svar på tråden BF Juni 2010!