• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • mejola
    stina84 skrev 2009-11-29 10:59:37 följande:
    Ja precis, de blir ju nått bra utav allt man ska stå ut med och dessa stackars karlar men nu känns 30 veckor som en evighet

Nu har ja inhandlat mina första gravidbyxor och ett linne. Att de kan vara så pirrigt med bara lite kläder
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • stina84
    Sweetangel85 skrev 2009-11-29 11:03:42 följande:
    jaha ok då vet jag Men kanske ska kolla om du har UVI eller nåt? Sd kan ju bero på de?Jaa jag hade faktiskt oxå så, o om jag blev irriterad eller stressade, gick ut me hunden så var de sd hela tiden sen..fick du gå över tiden?
    Jo jag ska prata med bm när jag gör kub på onsdag. Har hört att man kan få sd från v.13 ungefär så det är ju inget jätte ovanligt heller... Jag var ju på inskrivning för 3 veckor sedan och då hade jag ingen UVI, de gjorde t.o.m en odling på mig då.
    jag gick 9 dagar över tiden, men då ska man veta det med att jag gick hemma hela graviditeten och hade heller inga barn sedan innan då så jag låg i soffan heeeeela dagarna och gjorde absolut ingenting hemma. Orkade inte.. Denna gången kan jag inte göra så. Både på gott och ont kanske...
    Gick du över tiden?
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    mejola skrev 2009-11-29 11:07:01 följande:
    Ja precis, de blir ju nått bra utav allt man ska stå ut med och dessa stackars karlar men nu känns 30 veckor som en evighetNu har ja inhandlat mina första gravidbyxor och ett linne. Att de kan vara så pirrigt med bara lite kläder
    A visst är det roligt med kläder! Jag har mamma kläder så jag klarar mig. Kommer säkert köpa någon tröja eller så, men då blir det ingen mamma tröja utan en större strl med stretch. Mamma kläder är ju inte så billigt.... Tror jag har 6 par mammabyxor, 1 kjol, 1 klänning, 6 linnen, 1 munkjacka. Så det blir inga med mammakläder! Alla kläderna har inte jag köpt utan ärvt lite av min syster med
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2009-11-29 11:12:09 följande:
    Jo jag ska prata med bm när jag gör kub på onsdag. Har hört att man kan få sd från v.13 ungefär så det är ju inget jätte ovanligt heller... Jag var ju på inskrivning för 3 veckor sedan och då hade jag ingen UVI, de gjorde t.o.m en odling på mig då.jag gick 9 dagar över tiden, men då ska man veta det med att jag gick hemma hela graviditeten och hade heller inga barn sedan innan då så jag låg i soffan heeeeela dagarna och gjorde absolut ingenting hemma. Orkade inte.. Denna gången kan jag inte göra så. Både på gott och ont kanske...Gick du över tiden?
    jaha okej, ja men då e de ju säkert inget.. bara till o stå ut då antar jag?
    Är de vanligt att om man haft mkt sd me första barnet, att de kommer med andra barnet me?

Ahha jaa jo de e klart, de säger ju att motion ska påverka o om man e "igång" lixom..

Jag fick 5 dagar tidigare.. men jag var ute o gick minst 45 min om dagen iaf, cyklade massor, cyklade 1,5 mil i v.38 hehe Meeeeeen va sd man hade sen
  • mejola
    stina84 skrev 2009-11-29 11:14:35 följande:
    A visst är det roligt med kläder! Jag har mamma kläder så jag klarar mig. Kommer säkert köpa någon tröja eller så, men då blir det ingen mamma tröja utan en större strl med stretch. Mamma kläder är ju inte så billigt.... Tror jag har 6 par mammabyxor, 1 kjol, 1 klänning, 6 linnen, 1 munkjacka. Så det blir inga med mammakläder! Alla kläderna har inte jag köpt utan ärvt lite av min syster med
    skönt, ja ångrar att ja sålde mina men tanken var ju inte riktigt barn redan nu haha, första planerna var att ja ville vänta tills ja var runt 30 eller så, men tur man hinner ångra sig längst vägen
    man hade missat alla underbara människor här inne i tråden ju.
    Skönt att kunna ärva sådär, ingen här är i närheten av att ha haft barn så ingen man kan ärva av. Men rätt billigt på tradera, ett par popbyxor för 51 kr är ju ingenting.
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • stina84
    Sweetangel85 skrev 2009-11-29 11:15:57 följande:
    jaha okej, ja men då e de ju säkert inget.. bara till o stå ut då antar jag? Är de vanligt att om man haft mkt sd me första barnet, att de kommer med andra barnet me?Ahha jaa jo de e klart, de säger ju att motion ska påverka o om man e "igång" lixom..Jag fick 5 dagar tidigare.. men jag var ute o gick minst 45 min om dagen iaf, cyklade massor, cyklade 1,5 mil i v.38 hehe Meeeeeen va sd man hade sen
    Jo det är väl bara att stå ut. Orolig bara då vi har det tungt och stressigt på jobbet.. Man vill ju inte riskera något...
    De säger ju att alla graviditeter är olika, men jag tror ändå att det ligger något i det att om man haft mkt sammandragningar med första får man nog det igen, kanske inte värre men man slipper nogi nte undan liksom... Tror det är lika med foglossning. Det har jag *peppar peppar* än inte kännt av mer än lite trötthet. BM har bannat mig och sagt att så fort det börjar komma så måste jag vila, eftersom jag hade så ont av det förra gången..
    Vad duktig du är som rört på dig så mkt! Det hade jag aldrig klarat! Mina sd kom ju som sagt inte efteråt utan undertiden jag rörde på mig. När jag var ute med hunden så kunde en promenad som i vanliga fall tog 10 min, tog MINST 30 min. Fick stanna hela tiden. sd på sd.. SKitjobbigt...
  • stina84
    mejola skrev 2009-11-29 11:17:49 följande:
    skönt, ja ångrar att ja sålde mina men tanken var ju inte riktigt barn redan nu haha, första planerna var att ja ville vänta tills ja var runt 30 eller så, men tur man hinner ångra sig längst vägen man hade missat alla underbara människor här inne i tråden ju.Skönt att kunna ärva sådär, ingen här är i närheten av att ha haft barn så ingen man kan ärva av. Men rätt billigt på tradera, ett par popbyxor för 51 kr är ju ingenting.
    Jag har sett det med! Tradera kan man fynda riktigt mycket på
    Jag tycker med det är ett underbart gäng i denna tråden! Hoppas vi alla kommer hålla ihop länge, även när vi fått våra små
  • mejola
    stina84 skrev 2009-11-29 11:22:45 följande:
    Jag har sett det med! Tradera kan man fynda riktigt mycket på Jag tycker med det är ett underbart gäng i denna tråden! Hoppas vi alla kommer hålla ihop länge, även när vi fått våra små
    verkligen, sånna klädpaket är värdefulla men ja vågar knappt köpa där längre när bedrägerierna verkar öka, eller så är de bara ja som har otur.
    hoppas ja de, kul att vara med från start från till födseln och sen höra hur alla utvecklas till sina egna individer
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2009-11-29 11:21:04 följande:
    Jo det är väl bara att stå ut. Orolig bara då vi har det tungt och stressigt på jobbet.. Man vill ju inte riskera något... De säger ju att alla graviditeter är olika, men jag tror ändå att det ligger något i det att om man haft mkt sammandragningar med första får man nog det igen, kanske inte värre men man slipper nogi nte undan liksom... Tror det är lika med foglossning. Det har jag *peppar peppar* än inte kännt av mer än lite trötthet. BM har bannat mig och sagt att så fort det börjar komma så måste jag vila, eftersom jag hade så ont av det förra gången..Vad duktig du är som rört på dig så mkt! Det hade jag aldrig klarat! Mina sd kom ju som sagt inte efteråt utan undertiden jag rörde på mig. När jag var ute med hunden så kunde en promenad som i vanliga fall tog 10 min, tog MINST 30 min. Fick stanna hela tiden. sd på sd.. SKitjobbigt...
    ja men de tror jag med.. men de med foglossning vet jag att jag läst nånstans o även fått sagt till mig att om man haft de med första så kommer de oftast tidigare med andra.. men jag hade inte foglossning me sonen förutom i dden veckan då bäckenet började o luckras upp, annars inget.. så jag hoppas jag slipper denna gång med,

Ja om jag gick promenader så var de som du säger, då kom dem under tiden.. men om jag cyklade så kom dem oftast inte förens efteråt men då lite värre, om jag inte försökte mig på o cykla i uppförsbacke.. men de var på ngt vis behagligare för kroppen o cykla..

jaa får inte slita ut dej på jobbet, blir ju lätt så när man har mkt o göra..
    Förra grav jobbade jag natt fram till v.17 inom sjukvården, o de var ingen höjdare.. kunde inte röra mig dagen efter, kunde inte ens gå på toaletten utan att de högg.. jobbade som tim.anst. o jag undrar om jag hade klarat av o jobba heltid så.. inte på natten iaf, de känns itne naturligt.

hur jobbar du?
  • annanazell

Hej alla! Har inte orkat skriva på ett tag. Den 10 dec har jag en bokad aborttid. Vet inte hur jag ska göra? Det gör så himla ont ändå att han lämnat mej åsså ska man kunna fatta ett sånt här beslut:( Det spelar ingen roll vad jag säger så verkar han inte vilja kämpa utan han är som en annan person:(

Svar på tråden BF Juni 2010!