• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • mjauen
    Joggi skrev 2009-11-30 13:14:00 följande:
    Har hört lite olika om spikmatta! Jag har inte vågat använda min sen plusset! Ska googla lite.....
    Det stod inget på instruktionerna i alla fall. Stod bara att man kan få lågt blodtryck när man använder det o det var därför jag började fundera. Mitt blodtryck låg på 102/60 vid besöket förra veckan.
  • Joggi

Svårt, jag tror jag väntar faktiskt..
    Men i tråden där står det om smärtlindring vid förlossning! Kan ju vara riktigt skönt att lägga sig vid värkarbetet innan man åker in!=)

• mjauen

Tror nog jag väntar oxå då. Men ska övertala maken att prova för han gnäller ofta att han har ont i nacken o axlarna.

• Joggi
    mjauen skrev 2009-11-30 13:24:04 följande:
    Tror nog jag väntar oxå då. Men ska övertala maken att prova för han gnäller ofta att han har ont i nacken o axlarna.
    Ja gör det! Min sambo ligger på mattan och han älskar den=)
  • NellieMonique

Jippi blev framflyttad till den 4juni istället för 9juni. Var helt underbart att se lilla bebisen där inne i magen. Oh vad jag längtar :D
    Men jag har fortfarande inte gått upp i vikt :(

• Joggi
    mjauen skrev 2009-11-30 13:14:56 följande:
    dottan55:Vad kul med ul o skönt att allt verkade vara i sin ordning! Det kan mycket väl ha varit en hick. Min hoppade oxå till när jag var på ul. Såg lustigt ut Undrar om läkarna tänker på om man friserat sig där nere eller ej? Måste nog erkänna att jag gör det själv om jag ska på gyn.undersökning eller liknande. Otroligt nog hade jag fått det gjort samma dag som förlossningen satt igång, annars hade jag nog skämts lite...
    Oj, har missat detta inlägget! Sorry=)

Det ser himla mysigt ut när bebisen hoppar till där inne=)
    Haha, nej jag tror nog inte att dom bryr sig speciellt mkt alls faktiskt, haha.. Men man är ju som man är.... Dom har nog sett det mesta!
    Kommer nog försöka frisera lite sen innan förlossningen med om man klarar det och hinner=)
  • annanazell
    MaraFara skrev 2009-11-30 07:39:03 följande:
    Annanzell; jag har följt dig nu ett tag, och jag tänker inte råda dig i ngnting.. Vi sitter i liknande situationer, skillnaden är att jag inte bodde ihop med pappan till mitt kommande barn samt att vi inte har barn tillsammans sen tidigare.. Kan bara tala för mig själv och hur jag tänkte i mitt val.. Jag kunde helt enkelt inte genomföra en abort, eller ens tänka tanken på det.. Istället tänkte jag att jag kommer aldrig ångra det barn jag behåller, bara det jag inte behåller.. Du ska göra det som känns rätt i hjärtat.. Strunta i vad hjärnan säger, för det är känslan i hjärtat du måste gå på.. Väg alla för- och nackdelar mot varandra, för oavsett vilket beslut du väljer är det ngt du måste kunna leva med livet ut..
    Hej!! Jaaa det är en jätte svår situation. Jag gör ju inget annat än att hoppas på att han ska komma tillbaka, men det verkar inte bli så:( Jag känner jag med att nog inte kommer kunna klara av att genomföra en abort. Tanken på att stoppa i sig tre piller hemma (då är allt kört) innan jag åker in på operation är hemsk. Tror inte jag skulle klara av det.... Ni är inte tillsammans eller så heller?? Min har varit borta i snart 4v nu:( Han ska komma på söndag och ta alla grejor, känns som han hugger en kniv i hjärtat på mig om och om igen:(
  • stina84
    mejola: Låter ju som att du fått ett blodtrycksfall, är jätte vanligt när man är gravid. Ta det bara lugnt och vila.
    haha nej, jag har inte tagit fler bilder, får väl göra det snart

dottan55: Låter hur mysigt som helst! Förstår att du blev besviken på läkaren att han var så kort emot er.. Men det viktigaste är ju som du säger att bebisen mår bra och hjärtat slår
    På onsdag har jag mitt kub *längtar* 13 fulla veckor idag ♥ tiden går sååå fort
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!