• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Joggi
    Milliemolly skrev 2009-11-30 18:46:31 följande:
    Lycka till på onsdag. Det hade varit roligt att jämföra mått. Vår bebis var 66,5 mm från hjässa till rumpa medans svägerskans var 63 mm..........det skillde endast 2 dagar på oss???????????? Jag trodde foster växte i samma takt i början..............hade varit skoj o få dina mått? Eller andras????
    Jag fick inga mått på mitt ultraljud idag! Dåligt tyckte jag.. Men men...
  • majess

Hej,idag har vi varit på KUB,fick risken 1:13273..!!!! yes!!!
    o bebis var 64mm lång.
    kanonmysigt att se den så länge.....

• hoppfull trots allt

sänder en kram till er i tråden som har det jobbigt.. {#lang_emotions_heart}

I dag har en stor tyngd släppt från mitt hjärta då vi varit på UL inför FVP och vi fick se ett pickande hjärta och en viftande bebis. Den var 7 cm stor och jag har moderkakan i bakvägg, alla andra gånger har det fäst i framvägg.
    Troligen därför jag är större denna gång för jag har även bakåtlutande livmoder så bebisen har alltid legat in mot ryggraden dom andra gångerna när moderkakan varit i framvägg. Läste i ett inlägg att moderkakan inte fäster innan v 30 och blev lite konfunderad för som bm förklarade idag så blir den där ägget fäster? Jaja inte vet jag Blev även flyttad så jag har gått lite längre, 12+2 idag. Gött!

Vi är ganska många i tråden som fortfarande mår illa. Själv har jag bra dagar och katastrofdagar! Är det dåligt så börjar illamåendet vid lunch och håller i sig tills man somnat Då blir dagen en lång kamp. Märker av att det fort blir dåliga dagar om jag har haft en bra dag och hållt på som tusan då för att komma ikapp.. orutinerat men men
    Jag har också haft sd i 2 veckor, det är mindre kul.
    Trevlig kväll!

• ZettanA

jag måste faktiskt säga att jag är mycke piggare nu än för ett par veckor sen.. då kunde jag knappt hålla mig vaken över huvudtaget. Illamåendet kommer å går lite mera hipp som happ. överlag så verkar det gå mot bättre tider för mig, magen krampar inte längre på kvällarna och jag kan äta det mesta utan att må skit. Dock känner jag mig jätte tjock!! Med dottern syntes det inte förns v17-18.. å nu syns det massor i v. 14. Uj! kan visserligen fortfarnande ha mina vanliga jeans, men jobbbyxorna går icke att knäppa. Tycker det känns lite jobbigt att det syns så himla tidigt.. ja i alla fall på kvällarna, då ser den ut som om jag vore i v.30 ha ha!

• Pepparkaksdeg
    Joggi skrev 2009-11-30 18:51:56 följande:
    Jag fick inga mått på mitt ultraljud idag! Dåligt tyckte jag.. Men men...
    Fick du inte? Men de måste väl ändå antecknat i din journal! Ring och fråga vettja.
    majess skrev 2009-11-30 19:08:01 följande:
    Hej,idag har vi varit på KUB,fick risken 1:13273..!!!! yes!!!o bebis var 64mm lång.kanonmysigt att se den så länge.....
    Åhh,vad skönt! Grattis
    hoppfull trots allt skrev 2009-11-30 20:05:54 följande:
    sänder en kram till er i tråden som har det jobbigt.. I dag har en stor tyngd släppt från mitt hjärta då vi varit på UL inför FVP och vi fick se ett pickande hjärta och en viftande bebis. Den var 7 cm stor och jag har moderkakan i bakvägg, alla andra gånger har det fäst i framvägg. Troligen därför jag är större denna gång för jag har även bakåtlutande livmoder så bebisen har alltid legat in mot ryggraden dom andra gångerna när moderkakan varit i framvägg. Läste i ett inlägg att moderkakan inte fäster innan v 30 och blev lite konfunderad för som bm förklarade idag så blir den där ägget fäster? Jaja inte vet jag Blev även flyttad så jag har gått lite längre, 12+2 idag. Gött!Vi är ganska många i tråden som fortfarande mår illa. Själv har jag bra dagar och katastrofdagar! Är det dåligt så börjar illamåendet vid lunch och håller i sig tills man somnat Då blir dagen en lång kamp. Märker av att det fort blir dåliga dagar om jag har haft en bra dag och hållt på som tusan då för att komma ikapp.. orutinerat men men Jag har också haft sd i 2 veckor, det är mindre kul.Trevlig kväll!
    På RUL min andra graviditet satt moderkakan för utgången. Men jag fick komma tillbaka vecka 30 för att kolla om den flyttat sig. Och det hade den. Så nån gång mellan 18 och 30 så fäster den.
    ZettanA skrev 2009-11-30 20:19:18 följande:
    jag måste faktiskt säga att jag är mycke piggare nu än för ett par veckor sen.. då kunde jag knappt hålla mig vaken över huvudtaget. Illamåendet kommer å går lite mera hipp som happ. överlag så verkar det gå mot bättre tider för mig, magen krampar inte längre på kvällarna och jag kan äta det mesta utan att må skit. Dock känner jag mig jätte tjock!! Med dottern syntes det inte förns v17-18.. å nu syns det massor i v. 14. Uj! kan visserligen fortfarnande ha mina vanliga jeans, men jobbbyxorna går icke att knäppa. Tycker det känns lite jobbigt att det syns så himla tidigt.. ja i alla fall på kvällarna, då ser den ut som om jag vore i v.30 ha ha!
    Här mås det på det stora hela bättre nu än tidigare. Även om just den här dagen varit piss. Och min mage är som din enorm! Tror att det vanligare blir så när man är omföderska
  • Joggi

Pepparkaksdeg - Nej jag vet inte.. Skriver dom journal fast man bara har bokat ett privat UL när jag egentligen går nån annanstans? Orkar inte lägga ner mer energi på det stället. Den 7 Jan ska jag på RUL på ett annat ställe. Där vet jag att dom skriver mått på bilden=)

• Joggi

Bara jag som har världens huvudvärk idag?

Och här öser regnet verkligen ner. Får butta ut hunden för att han ska kissa, haha.....

• AnAngel

Längtar så till fredag när vi ska göra KUB, vill också veta hur "stor" den lill* är... är i v 13+0 den dagen. hur stor borde den vara då?

Har sista 2 dagarna haft jätte mycket yrsel, maken har fått gått efter mig i trappan för jag har varit rädd att ramla! Någon annan som känt av detta? Inte haft de förut... Men de är säkert inget farligt (?)...

va kul att alla börjar komma en bit på vägen nu...

• Smoky Barrett
    Joggi skrev 2009-11-30 20:40:44 följande:
    Bara jag som har världens huvudvärk idag? Och här öser regnet verkligen ner. Får butta ut hunden för att han ska kissa, haha.....
    Samma här, jordens huvudvärk.. Spelar ingen roll att jag tar alvedon, hjälper inte ett dugg. Hade ofta ont i huvudet tidigare i graviditeten, men det vart bättre och jag trodde jag hade sluppit det nu..

Har ni börjat handla julklappar än? Jag har verkligen inte kommit för mig att göra det än. Ska väl börja i veckan.
    Imorgon har sonen julspel i skolan. Han är såå taggad! haha. :D
  • Smoky Barrett
    AnAngel skrev 2009-11-30 21:10:09 följande:
    Längtar så till fredag när vi ska göra KUB, vill också veta hur "stor" den lill* är... är i v 13+0 den dagen. hur stor borde den vara då? Har sista 2 dagarna haft jätte mycket yrsel, maken har fått gått efter mig i trappan för jag har varit rädd att ramla! Någon annan som känt av detta? Inte haft de förut... Men de är säkert inget farligt (?)... va kul att alla börjar komma en bit på vägen nu...
    Känner ofta av yrseln då jag är i affären ska precis till att betala, då brukar sambon få ta över och jag går och sätter mig på en bänk nånstans. Samma på jobbet, när det börjar närma sig lunch eller middag, då känns det som om jag ska svimma..
Svar på tråden BF Juni 2010!