• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Pepparkaksdeg

Jag gjorde en riktig fräckis idag!
    Var sjukskriven hela förra veckan för att jag kände mig totalt utbränd. Samt illamående osv Framåt helgen kände jag mig dock mycket bättre efter att ha tagit det lugnt hela veckan.
    Men så hade jag en riktigt usel natt i natt. Låg och kallsvettades mådde illa och hade "restless legs". Fick inte sova något alls.
    Så när jag skulle iväg imorse så kände jag bara att Jag ORKAR INTE!!!
    Men nu är det så att jag har helt slut på mina sjukskrivningsdagar så stannar jag hemma mer än en vecka så får jag inget betalt (det spelar alltså ingen roll om jag så skulle bi påkörd av en bil och hamna på sjukhus,jag får fortfarande inga pengar)
    Så jag VABade helt fräckt idag. Lät båda de små vara hemma och påstod att vi hade magsjuka(så vi skulle slippa gå utanför dörren överhuvudtaget). Tänkte att om båda är hemma så leker de åtminstone med varandra och har inte så tråkigt.
    Ush,vilken hemsk människa jag är....
    Men jag har bara inte råd just nu så vet inte vad jag ska göra!
    Till min ursäkt kan jag tillägga att den här graviditeten inte var planerad helt enkelt utan kotten i magen är ett "spiralbarn".
    Annars kan man ju tajma det hela så pass att man iaf har möjlighet att vara sjuukskriven när graviditeten blir för jobbig.

Shit,tänk om jag får foglossning eller något om nån månad! Jag kan ju inte isolera mig med ungarna hemma ! Det blir ju synd om dom.Jag har ett arbete där jag står hela tiden vid ett rullande band. Stannar jag bandet så måste sex andra vänta på mig. Så det funkar liksom inte at arbeta i sin egen takt ,gå på toa eller sätta sig ner. Sånt får vänta till 5min rasten varje timme.Det är sååå kul att spy i en påse inför publik...Speciellt när folk har noll förståelse för vad det innebär att vara gravid utan bara muttrar

Just nu hatar jag det nya sjukförsäkringssystemet!

• Joggi
    stina84 skrev 2009-11-30 16:26:01 följande:
    mejola: Låter ju som att du fått ett blodtrycksfall, är jätte vanligt när man är gravid. Ta det bara lugnt och vila.haha nej, jag har inte tagit fler bilder, får väl göra det snart dottan55: Låter hur mysigt som helst! Förstår att du blev besviken på läkaren att han var så kort emot er.. Men det viktigaste är ju som du säger att bebisen mår bra och hjärtat slår På onsdag har jag mitt kub *längtar* 13 fulla veckor idag ♥ tiden går sååå fort
    Ja men det är helt okej=) Man är så glad så det är inte mkt som kan förstöra=)
    Åh så snart! Roligt för er, ja tiden går verkligen jättefort!

Idag har vi berättat för alla så de heta samtalsämnet är nog jag och sambon just nu..... =) Skönt att folk fattar varför man är sjukskriven iaf och att man slipper skylla på annat.....
  • kozzan
    Pepparkaksdeg skrev 2009-11-30 17:03:24 följande:
    Jag gjorde en riktig fräckis idag!Var sjukskriven hela förra veckan för att jag kände mig totalt utbränd. Samt illamående osv Framåt helgen kände jag mig dock mycket bättre efter att ha tagit det lugnt hela veckan.Men så hade jag en riktigt usel natt i natt. Låg och kallsvettades mådde illa och hade "restless legs". Fick inte sova något alls.Så när jag skulle iväg imorse så kände jag bara att Jag ORKAR INTE!!!Men nu är det så att jag har helt slut på mina sjukskrivningsdagar så stannar jag hemma mer än en vecka så får jag inget betalt (det spelar alltså ingen roll om jag så skulle bi påkörd av en bil och hamna på sjukhus,jag får fortfarande inga pengar)Så jag VABade helt fräckt idag. Lät båda de små vara hemma och påstod att vi hade magsjuka(så vi skulle slippa gå utanför dörren överhuvudtaget). Tänkte att om båda är hemma så leker de åtminstone med varandra och har inte så tråkigt.Ush,vilken hemsk människa jag är....Men jag har bara inte råd just nu så vet inte vad jag ska göra!Till min ursäkt kan jag tillägga att den här graviditeten inte var planerad helt enkelt utan kotten i magen är ett "spiralbarn".Annars kan man ju tajma det hela så pass att man iaf har möjlighet att vara sjuukskriven när graviditeten blir för jobbig.Shit,tänk om jag får foglossning eller något om nån månad! Jag kan ju inte isolera mig med ungarna hemma ! Det blir ju synd om dom.Jag har ett arbete där jag står hela tiden vid ett rullande band. Stannar jag bandet så måste sex andra vänta på mig. Så det funkar liksom inte at arbeta i sin egen takt ,gå på toa eller sätta sig ner. Sånt får vänta till 5min rasten varje timme.Det är sååå kul att spy i en påse inför publik...Speciellt när folk har noll förståelse för vad det innebär att vara gravid utan bara muttrarJust nu hatar jag det nya sjukförsäkringssystemet!
    får man inte va hemma hur mkt som helst med sjukintyg?
  • Pepparkaksdeg

Över till Skäggagamen(ödlan vi köpt)
    Han är fortfarande kvar i djuraffären. Vi måste fixa i ordning det där billiga terrariet vi hitade på blocket. Behövs ett nät uppepå och lite grejer.
    Men vi var och hälsade på honom igår! Han blev jätteglad,trodde inte en ödla kunde vara SÅ social. Men han traskade upp på min axel så fort jag sträckte in armen till honom. Sen satt han där och slickade mig på halsen. Hahaha! Jättesöt!
    Sen när vi gick så försökte han desperat ta sig ur terrariet där i djuraffären .
    Ush vad hemska vi kände oss

Och angående namn så har vi fått så många förslag nu så vi är helt oense!
    Jag vill att han ska ha ett efternamn,mannen ett vanligt men "fult" namn,äldsta grabben tycker Herrman skulle passa ,lilltjejen rätt och slätt "Ödlan"och 3-åringen "Krokobilen" Eftersom han är helt övertygad om att det är en "Krokobil,för jag veeet hur dom ser ut,det har jag sett på dagis!"

Haha,Vi får väl dra lott ur en hatt den dan han nu kommer hem!

• Pepparkaksdeg
    kozzan skrev 2009-11-30 17:06:28 följande:
    får man inte va hemma hur mkt som helst med sjukintyg?
    Nope, jag har varit långtidssjukskriven och precis kommit igång med rehabilitering,så mina dagar är dessvärre slut
    Det är som sagt nya regler nu med den "nya" regeringen.
    Tyvärr.
    Visst är det bra för att få fart på folk som inte vill arbeta. Men i mitt fall blir det som sagt knas. Jag har velat komma igång med rehabilitering i över ett år,men det är jag inte direkt ensam om så det är världens kö till patser att rehabiliteras på.
    I mitt fall var det nämligen en omöjlighet att gå tillbaka till mitt gamla jobb.
    Så trist att man ska behöva fuska sig till att vara hemma.
    Känns så FEL att hitta på att barnen är sjuka!
    Fy får ångest av hela situationen
  • mejola

de med sjuksriven är ju rätt sjukt hur de funkar numera. Ja vart så förbannad på en kalsskompis som är sjukskriven för ingenting. hon gick och grät lite för läkare, tog en kvart och sen har han sjukskrivit henne på livstid typ, så dom som verkligen behöver de blir ju lidande. Ja blir galen på sådana, klarar dem inte.

Hur som haver, blodtrycksfall försvinner framöver?
    minns ja hade sånt i slutet av förra graviditeten, men inget ibörjan såhär, tänk om man har de hela tiden, då skulle ja nog bli knäpp.
    Måste kolla upp mitt hjärta med som pricken över i, ibland slår de dubbla slag, obehagligt som den. Sagt de till läkaren innan men bara för att man är just där och han lyssnar så låter de finfint, men nu har de börjat bli mer ofta sen ja vart gravid.

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • msfine

Idag var jag till vårdcentralen, har fått prickar över nästan hela kroppen...och de kliar. Fick en liten tub korstison, kommer inte räcka länge så mycket prickar som jag har :(
    Och de vet inte vad de kommer ifrån.
    Kan man få utslag av stress?

• Milliemolly

Smoky Barrett skrev 2009-11-29 13:14:48 följande:

Allt är ganska bra. Håller med många av er här. När ska man få tillbaka orken? När jag inte jobbar, så ligger jag bara i soffan.. Är heelt slut och har varit det i snart 10 veckor, det håller ju inte i längden. :( Jag har ju en son att ta hand om.. Längtar efter dom här veckorna, som dom påstår att man ska känna sig piggare än någonsin, haha. Någon som vet när det ska vända?Ser att ni pratar om sammandragningar. Jag tror inte jag hade en enda sammandragning under min förra graviditet.. (inte förrens förlossningen såklart) verkar ju helmysko, det måste man väl ha? Det är väl bland annat livmoderns sätt att träna inför en förlossning? Jag kommer iaf inte ihåg, det är ju 7 år sedan också..
    jag är i vecka 14 idag och inte har jag blivit piggare..................somnade klockan 15.30 på soffan idag, orkar knappt leka med dottern utan det blir film Dåligt samvete!

Jag jobbar 100 % så det kanske inte är så konstigt att jag är trött..................längtar till julen då jag är ledig 20 dagar i rad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Milliemolly
    mjauen skrev 2009-11-30 13:07:49 följande:
    Usch, vilket skitväder! Hinner inte ens bli ljust innan det blir mörkt igen. Dessutom har det regnat hela dagen o det gör ju inte saken bättre. Hade svärföräldrarna på besök igår. Vi var o åt stående bord så jag behövde inte fixa maten själv. Skönt! Har varit så trött nu...Ha ha, fick världens utbrott igår! Höll på o stressade o försökte städa undan lite kläder o leksaker innan svärisarna skulle komma. Pojken drog bara ut mer leksaker o gubben satt framför datorn o ugglade. Sa åt honom flera ggr att han kunde hjälpa till men inget hände. Till sist tappade jag besinningen o vi började munhuggas o jag började förstås att gråta. Fick gå ut på en promenad för att lugna ner mig o efteråt kändes det mycket bättre. Jämrans hormoner!! Köpte annars en spikmatta igår. Det är väl fritt fram att använda när man är gravid?
    Man ska INTE använda spikmatta som gravid! Likaså är viss massage inte bra..........du får ligga på spiken till sommaren istället
  • Milliemolly
    stina84 skrev 2009-11-30 16:26:01 följande:
    mejola: Låter ju som att du fått ett blodtrycksfall, är jätte vanligt när man är gravid. Ta det bara lugnt och vila.haha nej, jag har inte tagit fler bilder, får väl göra det snart dottan55: Låter hur mysigt som helst! Förstår att du blev besviken på läkaren att han var så kort emot er.. Men det viktigaste är ju som du säger att bebisen mår bra och hjärtat slår På onsdag har jag mitt kub *längtar* 13 fulla veckor idag ♥ tiden går sååå fort
    Lycka till på onsdag. Det hade varit roligt att jämföra mått.

Vår bebis var 66,5 mm från hjässa till rumpa medans svägerskans var 63 mm..........det skillde endast 2 dagar på oss???????????? Jag trodde foster växte i samma takt i början..............hade varit skoj o få dina mått? Eller andras????
Svar på tråden BF Juni 2010!