Miss Johanna skrev 2010-01-04 15:45:24 följande:
Min mage känns nu också lite mindre emot vad den var för ett par dagar sen Hm, har knappt alls någon mage och är i v.18 nu, längtar tills det verkligen syns. RUL på onsdag, ska bli grymt spännande! Kul för er alla som redan varit och sett att det lilla pyret mår bra. Vilken lättnad det måste vara! Vi kommer inte att behöva köpa så mycket mer än vagn, klart lite mer blir det väl, men vi skulle få en massa prylar från min bror samt en kompis som hade två kassar med babykläder, en späjsäng, skötbord, babygym, babywatch och bilbarnstol m.m. (mot en mindre summa). Så det blir perfekt!Ska iväg till Barnens Hus i morgon och kolla på vagn. Är så dåligt isatt i vad man ska ha, men tror jag vill ha en med 4 hjul och men svängbara framljul, dock inte dom med dom minsta framljulen, de ser lite ostabila ut. Förstår inte det här med hårdlift och mjuklift samt liggdel, vad är skillnaden?
Skönt att ha "fått" så mycket grejer!
Jag vill ha en Bugaboo. Efter att ha förstått att man enkelt kan svänga styret så de stora hjulen kommer fram så känns valet enkelt.Då ska det inte vara något större problem att tex ta sig fram i snömodd eller lera. Tycker inte att de små hjulen gör vagnen mer ostadig däremot mer svårkörd i terräng och snö. Men det positiva med Buggan överväger de små hjulen.
Går dessutom tex aldrig skogspromenader utan enbart på asfalterad mark.så det blir nog kanon.
Tycker jag ja,INTE mannen. Han anser att när man har liggdelen så är den alldeles för låg. Men han är ju två meter så det kan man ju förstå
Han tycker en Teutonia Fun verkar bättre. Större framhjul och betydligt högre. Så slipper han få ryggskott var gång han ska lyfta upp bebben,hahaha.
Hursomhelst; Blir det en Bugga så blir det definitivt en bättre
begagnad.Slänger inte 11.000 på en vagn .Blir det en Teutonia så blir det en ny. Är USEL fjädring i hjulen på de modellerna som har mer än något år på nacken. Bara de nya modellerna som är hyfsad fjädring på.
Kanske kan jag få en beg Bugaboo till bättre pris än en ny Teutonia?
Hoppas,för då är chansen stor att jag får min vilja igenom *gnuggar händerna*
Men vill avsluta med att poängtera att vi ännu inte varit i nån affär och jämfört ALLA upptänkliga vagnsalternativ så det kanske i slutändan vare sig blir en Bugga eller Teutonia. Har ju faktiskt kommit en hel del nytt på bara ett par år!
När jag tex köpte min P&T så fanns den inte ens i Sverige.Utan vi beställde den från England. Nu däremot så verkar det vara den syskonvagnen som är mest poppis av alla!
Så ska bli kul att få känna och klämma lite på allt nytt. Är ju "hela" 3 år sen man hade bebis sist....