• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Joggi

Usch det lät inte bra Noomi och Emilio, vore jag som du skulle jag iaf ringt till rådgivningen!

På tal om mat, är helt inne i thaimat nu.. Får såna perioder ibland=)
    Igår åt vi kyckling med färsk ananas, paprika, kokosmjölk och röd curry. Idag blir det stekt ris med räkor..
    Har flera thairecept på gång i veckan=) Så otroligt gott!

Min mage har växt otroligt på senaste 1-2 veckorna. Så snabbt det gick! På Torsdag är det UL, ska bli roligt! Hoppas jag får veta om det är en kille eller tjej=) Så nyfiken nu!

• Sweetangel85
    Joggi skrev 2010-01-03 15:07:09 följande:
    Usch det lät inte bra Noomi och Emilio, vore jag som du skulle jag iaf ringt till rådgivningen!På tal om mat, är helt inne i thaimat nu.. Får såna perioder ibland=)Igår åt vi kyckling med färsk ananas, paprika, kokosmjölk och röd curry. Idag blir det stekt ris med räkor..Har flera thairecept på gång i veckan=) Så otroligt gott!Min mage har växt otroligt på senaste 1-2 veckorna. Så snabbt det gick! På Torsdag är det UL, ska bli roligt! Hoppas jag får veta om det är en kille eller tjej=) Så nyfiken nu!
    tyvärr kan jag inte ringa så får se hur jag löser detta.. har skickat mail till min mans mbil så fr se om han ser de o kan ringaåt mig..
    ♥ Emilio 080504 ♥ Bebis i magen, BF 9 Juni ♥
  • Sweetangel85

Jaa de ska ringa upp mig från sjukhuset strax.. åhh..

• Pepparkaksdeg
    stina84 skrev 2010-01-03 14:08:40 följande:
    pepparkaksdeg: Säger precis som ZettanA, vad du har fyndat! Själv har man inte köpt en endaste liten grej än... Men vi har iallafall bestämt oss till 100% för vilken barnvagn vi ska ha <nu dks här börjas med maten Vad ska ni andra äta idag? Här blir det kycklingwook med äggnudlar. Mmmmmm
    Det är nog definitivt mer normalt så här tidigt att inte köpt nånting!

Själv använder jag shoppande som en slags terapi. Saker är så enkla. Stoppa i ett batteri bara så funkar det lixom. Till skillnad från allt annat just nu. Vet ju inget om bebisen där inne. Kan ju vara sjuk eller vadsom. Och förlossningen sen.
    Visst vet jag hur jag vill ha det men i realiteten är chansen liten att det blir precis som man planerat. Svårt att reklamera bebis och förlossning till skillnad från prylar

Kycklingwok låter jättegott!

Själv tog jag just en burk cocosmjölk värmde med buljong och kryddor.
    Sen mixade jag färsk spenat och broccoli till en gegga och blandade i såsen.
    Blandade i röran i makaroner.
    Titta! sa jag till ungarna YODAPASTA! Precis som den gröna figuren i StarWars ni vet.
    Dom åt alla tre med god aptit.  Lika skönt varje gång jag lyckas lura i dom spenat och broccoli som de är övertygade om att de inte gillar
  • Joggi
    Sweetangel85 skrev 2010-01-03 15:12:26 följande:
    Jaa de ska ringa upp mig från sjukhuset strax.. åhh..
    Skönt att du får veta hur det ligger till iaf! Håller tummarna på att det inte är nån fara...
  • msfine

Själv gjorde jag skinkfrestelse på julskinkan som var kvar. Blev en del så det räcker både till matlåda till mig och min man samt mat ikväll.

• Joggi

Tänkte höra med er om nån kan hjälpa mig med vagn!
    Fattar absolut ingenting och är faktiskt helt ointresserad av vagn. För mig är det bara en sak med 4 hjul som ska frakta en bebis=) (missförstå mig rätt)

Vi behöver en vagn med 4 stora hjul, har jag iaf kommit fram till. Kommer mest att köras på hundpromenader. Har en stor hund (grand danois) och vore kanon om vagnen går att fälla ihop och få in på längden i bilen (saab 9-5) alltså med handtaget utåt.
    Sen har jag en fråga, hur bra är det med vändbart handtag?

Vilken vagn skulle ni rekommendera oss?

Skulle lätt kunna lita på er och beställa en vagn via nätet efter lite efterforskning såklart=)

• Sweetangel85
    Joggi skrev 2010-01-03 15:32:24 följande:
    Tänkte höra med er om nån kan hjälpa mig med vagn!Fattar absolut ingenting och är faktiskt helt ointresserad av vagn. För mig är det bara en sak med 4 hjul som ska frakta en bebis=) (missförstå mig rätt)Vi behöver en vagn med 4 stora hjul, har jag iaf kommit fram till. Kommer mest att köras på hundpromenader. Har en stor hund (grand danois) och vore kanon om vagnen går att fälla ihop och få in på längden i bilen (saab 9-5) alltså med handtaget utåt. Sen har jag en fråga, hur bra är det med vändbart handtag?Vilken vagn skulle ni rekommendera oss?Skulle lätt kunna lita på er och beställa en vagn via nätet efter lite efterforskning såklart=)
    Vi har själva en stor hund /rottweiler/schäfer.
    O vi valde en ganska lätt vagn o så man kan ha o köra me i skog, helst då punkeringsfria.

vi har en emmaljunga city cross, o den går in på lngden i våran volv 850.
    Vi e supe nöjd med den agnen
  • Pepparkaksdeg

Vi ska ha vilken som. sålänge den är snygg och med svängbara framhjul.
    Vill ALDRIG ha en fyrhjuling med fasta framhjul igen! Och skulle definitivt inte vilja ha en om jag skulle manövrera  i skog och mark. Skulle nog hellre ha en trehjuling tillockmed. Har haft det. En Babytravel och en P&T. Upplevde ingen som lättvält. Antagligen för att de ä,vilket jag är osäker pår rätt breda mellan bakhjulen de båda.
    Men eftersom det nu finns ett så stort utbud med fyrhjulingar med svängbara framhjul så blir det en sån denna gång. Mest för att hela vagnen blir smalare då än en trehjuling.

Funderar på en Teutonia Fun (just för smalheten) eller en Bugaboo,men då bara om vinterhjulen också är svängbara,vilket jag är osäker på. För de ordinarie framhjulen är ju verkligen pyttesmå.

• Joggi
    Sweetangel85 skrev 2010-01-03 15:36:52 följande:
    Vi har själva en stor hund /rottweiler/schäfer.O vi valde en ganska lätt vagn o så man kan ha o köra me i skog, helst då punkeringsfria.vi har en emmaljunga city cross, o den går in på lngden i våran volv 850.Vi e supe nöjd med den agnen
    Den vagnen ser faktiskt väldigt smidig och bra ut! Om jag förstår det rätt så köper man vagnen, sen + en liggdel? Ska titta runt lite på den faktiskt=)
Svar på tråden BF Juni 2010!