• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84

Summer och Ellie: Tack för tipsen Fast pojknamn är det vi redan har som vi är nöjda med , flicknamn är svårare tycker jag...{#lang_emotions_undecided} Behöver inte heller vara bundet till att börja på S... Tur det är ett par veckor kvar så man har lite tid på sig att funera

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Harley
    Martinis84 skrev 2010-01-04 19:42:18 följande:
    Vilken söt dotter du har!! Oj, vilken mage du har ;) Tyckte att jag har mage men inget mot din, men väntar ju också första. Lite små sur över mig själv att jag lagt på mig ganska mkt över höfterna, men konstigt nog gått ner över fingrar och armar..?? Märkligt, omfördelar sig kanske.
    Tack vad gulligt sagt
    Jag har samma "problem". Kärlekshandtagen är ett faktum
    Mamma till Världens Bästa Pytt Cayenne 060224
  • Mamsterbabe

Jag har haft lite problem med mitt galleri, kan någon gå in & se om du kan se mina bilder? kan ni se mappen "Bebis i magen" ? {#lang_emotions_smile}

• stina84
    Mamsterbabe skrev 2010-01-04 20:14:00 följande:
    Jag har haft lite problem med mitt galleri, kan någon gå in & se om du kan se mina bilder? kan ni se mappen "Bebis i magen" ?
    Japp, ser dina bilder Jätte fin mage

Visst är det härligt tjejer att det syns på oss nu
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • elinasteen
    Martinis84 skrev 2010-01-04 19:42:18 följande:
    Vilken söt dotter du har!! Oj, vilken mage du har ;) Tyckte att jag har mage men inget mot din, men väntar ju också första. Lite små sur över mig själv att jag lagt på mig ganska mkt över höfterna, men konstigt nog gått ner över fingrar och armar..?? Märkligt, omfördelar sig kanske.
    jag har också gått ner om fingrarna, min vigselring är jättestor! är på gränsen till o ramla av hela tiden!

Var ju på RUL idag kl 14, och det såg jättebra ut, men hon blev osäker på vilken vecka jag var i för enligt måtten på huvud och lårben som stämde jättebra ihop, så var jag i vecka 16+2, men då tyckte hon det var konstigt att jag inte plussat tidigare än vad jag gjorde, hum... men så jag fick ett ultraljud till om två veckor för o fastställa och man tackar ju inte nej till o få se lille knodden igen

och hon berättade könet, en pojke väntar vi!!! men tror inte jag vill säga namnet vi har på honom {#lang_emotions_laughing} 
  • Lili73

Hej alla,
    Har känt fosterrörelser till och från men nu ikväll när jag nattade sonen så fick jag dom första välriktade sparkarna rakt på blåsan. Wiih, men det var ju bara att snällt ligga kvar där tills sonen somnat. Är i v.17+1 idag. Härligt att känna bebisen men samtidigt måste jag erkänna att just dom sparkarna har jag inte saknat. ;o)

• Mamsterbabe
    stina84 skrev 2010-01-04 20:40:50 följande:
    Japp, ser dina bilder Jätte fin mage Visst är det härligt tjejer att det syns på oss nu
    Vad bra att dom syns & tack :)
    Är det bara min mage som liksom är "degig" stundtals, oftast när jag sitter ner?
    den är bara spänd när jag står upp.

Jag vill ha 20 januari nu, så vi får se vår lilla bulle! {#lang_emotions_heart}
  • Mamsterbabe
    elinasteen skrev 2010-01-04 20:41:19 följande:
    jag har också gått ner om fingrarna, min vigselring är jättestor! är på gränsen till o ramla av hela tiden! Var ju på RUL idag kl 14, och det såg jättebra ut, men hon blev osäker på vilken vecka jag var i för enligt måtten på huvud och lårben som stämde jättebra ihop, så var jag i vecka 16+2, men då tyckte hon det var konstigt att jag inte plussat tidigare än vad jag gjorde, hum... men så jag fick ett ultraljud till om två veckor för o fastställa och man tackar ju inte nej till o få se lille knodden igen och hon berättade könet, en pojke väntar vi!!! men tror inte jag vill säga namnet vi har på honom  
    Åh vad härligt! Jag blir himla avis på dig nu, längtar så enormt efter vårat RUL den 20e.
    Trots att jag redan har sett det lilla livet 2 ggr, en gång på vul & en gång på ul efter en trafikolycka. Bullen mådde bra båda gångerna, som tur är :)

Grattis till pojken! :D
  • Martinis84
    elinasteen skrev 2010-01-04 20:41:19 följande:
    jag har också gått ner om fingrarna, min vigselring är jättestor! är på gränsen till o ramla av hela tiden! Var ju på RUL idag kl 14, och det såg jättebra ut, men hon blev osäker på vilken vecka jag var i för enligt måtten på huvud och lårben som stämde jättebra ihop, så var jag i vecka 16+2, men då tyckte hon det var konstigt att jag inte plussat tidigare än vad jag gjorde, hum... men så jag fick ett ultraljud till om två veckor för o fastställa och man tackar ju inte nej till o få se lille knodden igen och hon berättade könet, en pojke väntar vi!!! men tror inte jag vill säga namnet vi har på honom  
    Precis så! Min ring sitter heller knappt kvar... Märkligt.
    Bara av ren nyfikenhet.. Vilken vecka trodde ni innan hon sa v16+2.
    Ska på ul nästa vecka då 19+1.
  • elinasteen
    Mamsterbabe skrev 2010-01-04 20:46:54 följande:
    Åh vad härligt! Jag blir himla avis på dig nu, längtar så enormt efter vårat RUL den 20e.Trots att jag redan har sett det lilla livet 2 ggr, en gång på vul & en gång på ul efter en trafikolycka. Bullen mådde bra båda gångerna, som tur är :) Grattis till pojken! :D
     vi fick ju ett vul för att vi var oroliga för att hjärtat inte slog, men det såg ju finfint ut, sån obeskrivlig känsla ju, när man börjar inse nu att det faktiskt är ett BARN därinne

Tack så mkt
Svar på tråden BF Juni 2010!