• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Sweetangel85
    Ellie84 skrev 2010-01-04 15:35:15 följande:
    Haha, ja det var lite coolt. Vi bytte igår från Feya till Nova..Tycker verkligen det är fint..
    Feya var ett fint namn! Men vi skulle aldrig kunna ha de, då de betyder "ful" på spanska, hihi mannen min e ju från centralmerika
    ♥ Emilio 080504 ♥ Bebis i magen, BF 9 Juni ♥
  • Pepparkaksdeg
    Ellie84 skrev 2010-01-04 16:33:29 följande:
    DEt är sex år sedan för mig och vi måste juh köpa ALLT..Har inte kvar nånting alls typ..Men trots att det kommer bli dyrt så ska det ändå bli roligt..Tack och lov finns juhsom ni tidigare nämnt blocket
    Visst är det kul att shoppa! Även om det är surt att inte ha en pryl kvar....
    Vissa grejer var ju verkligen kanon som man hade.

Av nån anledning så grämer jag mig mest över att jag gav bort alla coola bebiskläder jag hade från Molo,småtroll.Ej SikkeLej,PO.P osv...
    Fick nån jäkla fnatt med sista ungen och shoppade dyrare plagg till honom än till mig.... Tror knappast det kommer hända igen. Hade dock varit kul att haft kvar favoriterna och iaf lite mer berättigat med märkesprylar om jag vetat att ett syskon skulle fått ärva....
    Suck!
    Men nu är det ju så turligt att man kan hitta jättekul grejer på tex Lindex,vilket man inte kunde för ett par år sen.
    Har dessutom turen att arbeta på Myrorna och där hittar man faktiskt en del jättefint men framförallt BILLIGT!
  • Ellie84
    Sweetangel85 skrev 2010-01-04 16:41:12 följande:
    Feya var ett fint namn! Men vi skulle aldrig kunna ha de, då de betyder "ful" på spanska, hihi mannen min e ju från centralmerika
    Ojdå
    Det visste jag inte..
    DEt finns ingen i sverige med det namnet.. Kommer från en leksaksfigur i en leksakstidning
    Fastnade direkt för det och hade varit roligt med ett namn som ingen annan har me nu blir det definitivt NOva på flicka
    Tack för upplysningen!!!
    Miranda 031228 BF 100604
  • stina84
    Fina namn Feya är ju inte så vanligt heller och passar jättefint till eran tös
    Ang. vagn så ska vi ha en kronan vagn. Har blivit helt såld på den vagnen
    Ellie84 skrev 2010-01-04 14:51:24 följande:
    Jag har RUL om en vecka.. På måndag.. Längtar..Pratade med en kompis idag då jag så gärna vill veta vad det är men hört fler här i tråden som inte får veta och då berättade hon att dom inte får neka, dom får inte neka information gällande ens grav såvida dom kan se informationen, sr dom inte vad det är såkan dom juh såklart inget säga men dom får inte neka en att veta om man frågar och dom kan se, sa hon...Längtar massa då jag är så massa nyfiken vad det är..Vi hade Feya på flicka men nu är det ändrat till Nova ochpå pojke har vi Melvin eller Joel..Vad ska ni som  bestämt vagn ha för vagn ?*nyfiken*
    JuliaIsabella skrev 2010-01-04 11:21:27 följande:
    Glömde att skriva att vi har som namn Agust men man vet ju aldrig ska nog ha en namn till

Det var fint det namnet Vi har bara 1 namn än så länge och vi vet ju heller inte könet så vi har ett par till vi måste komma på...

Någon som har något bra förslag på ett syskonnamn till våran Salome?

ZettanA skrev 2010-01-04 11:46:16 följande:
    nu finns det magbild på mig i bildtråden oxå! =0) Jag känner mig jätte stor men när jag fotade och kollade på bilderna så ser jag inte alls så tjock ut! ha ha.. vad man kan inbilla sig.
    Vilken fin liten mage! Jag är gigantisk redan... Har bild på magen i v.38 med dottern... Gick nästan 4 veckor till. Var helt gigantisk! Så det kanske heller inte är konstigt att magen redan är stor... Folk som frågar när man ska ha blir chockade när man säger i Juni, de frågar då om det är 2, så säger man nej och det säger inget mer...
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Xtra
    stina84 skrev 2010-01-04 16:56:08 följande:
    Någon som har något bra förslag på ett syskonnamn till våran Salome?
    Hehe... jag är aktiv inom Örebro Katthem och 2008 hade vi ett syskonpar (katter alltså) som hette Silja och Salome...

...så jag tänkte bara vara lite fräck och föreslå namnet Silja till din Salomes lillasyster... om det blir en bror vet jag inte vad jag ska föreslå
  • stina84
    Xtra skrev 2010-01-04 17:23:25 följande:
    Hehe... jag är aktiv inom Örebro Katthem och 2008 hade vi ett syskonpar (katter alltså) som hette Silja och Salome... ...så jag tänkte bara vara lite fräck och föreslå namnet Silja till din Salomes lillasyster... om det blir en bror vet jag inte vad jag ska föreslå
    haha vilka söta kissar Namnet är ju ovanligt och det är ju et krav från oss Däremot så är det för likt ett annat namn som inte klingar bra i varken min mans eller mina öron... Men det är skitsvårt med namn alltså... Fler förslag mottages gärna
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Xtra
    stina84 skrev 2010-01-04 17:25:58 följande:
    haha vilka söta kissar Namnet är ju ovanligt och det är ju et krav från oss Däremot så är det för likt ett annat namn som inte klingar bra i varken min mans eller mina öron... Men det är skitsvårt med namn alltså... Fler förslag mottages gärna
    Kolla in den här namn-sidan som jag ofta använt mig utav när jag behövt hitta på namn till olika katter. Det är ju människo-namn från världens alla hörn... ni kanske hittar nåt där!

http://www.behindthename.com/
  • Joggi
    Sweetangel85 skrev 2010-01-03 20:37:28 följande:
    på tvären menar du väl att man ställer in vagnen på sidan om man säger?Men går ngn vagn in på tvären o samtidigt att man kan ha e stor hund?tror de flest har så att man lixom kör in vagnen framåt o har hunden på andra sidan.. förstår du?
    Ja men så menar jag=) Alltså handtaget utåt...
  • Lili73
    Ellie84 skrev 2010-01-04 15:39:40 följande:
    Nån som vet hur länge tråden är aktiv och när det är dags att starta enny..Vet att mejola nämnde det tidigare men har glömt bort när det var..MEn är det tre månader dom är aktiva så kan man juh räkna ut från startdatu men jag är osäker  på om det är tre månader..
    Har funderat på samma sak och hade fått för mig att mejola skrev att den skulle stängas den 24:e vilket jag tog som julafton. Nu är den ju fortfarande aktiv så det borde väl vara den 24/1 då. :o) Låter bekant med 3 månader också.
Svar på tråden BF Juni 2010!