• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Ellie84

Så underbart fantastiskt det är att vara på rätt år..
    Det är detta året vikommer få våra små knoddar..

Och den här tiden som kommer kommer gå mycket fortare än tiden som varit..
    Nu kommer våren med pimpling och grillning och sköna promenader och allt det.. Snart stiger temperaturen..Jobbigt dagar som denna med 25 minus ute..
    Man blir juh så innestängd..
    Det har varit söjn kallt länge nu.. Hoppas att det vänder snart..
    Längtar tills man kan pimpla..
    Längtar tills vi i våran familj har en ledig helg, tillsammans..
    Det har tyvärr blivit så att jag jobbat då han varit ledig och tvärtom..
    Skönt att slippa fixa barnvakt men saknar att vara hela familjen..

Känner mig lättad idag då namnen är klara till kommande bebis..
    Det har inte varit lätt

Längtar tills man börjat köpa hem massa babygrejer som visar på att det verkligen är någonting på gång.. nu känns det bara som vanligt här hemma..
    Vill börja bona men inte för tidigt så det hinner bli vardags..

Miranda 031228 BF 100604
  • Sweetangel85

Är det inga fler än jag som ska köpa syskonvagn?
    Vi e inne på Babytravel,ngn som har erfarenhet av den?

♥ Emilio 080504 ♥ Bebis i magen, BF 9 Juni ♥
  • Joggi
    stina84 skrev 2010-01-05 10:47:15 följande:
    Ja visst är den fin! Har hört att nu till våren så kommer den komma i flera kulörer med Ja den går att fälla ihop utan att ta bort liggdelen De visar nog bara hur man kan få den som så liten som möjligt om man har mkt att packa kanske Men visst verkar den prisvärd? Tycker 5.500 för en duovagn är helt överkomligt
    Nu har jag kollat för fullt på Emmaljunga city cross och Kronan sen igår.. Har kollat upp att kronan går in åt rätt håll i bilen, och det gör den!=)
    Frågade sambon vad han tyckte och han tittade på båda, och han tyckte kronan! Så just nu lutar det åt en sån. Tycker det är såå lämpligt att beställa från nätet oxå! Kommer efter 3 veckor hem till dörren lixom! Kanon=)
    Som du säger är det ett otroligt bra pris på vagnen och det skadar ju inte=)

Beslutångest man har=)

Kollade lite på bilbarnstol oxå och hittade en emmaljunga first class tror jag den hette. Den såg kanon ut, men jag vill så gärna kunna beställa via nätet! Vilka bilbarnstolar är bra? Är dom olika tung?
  • Ellie84

Här blir det en akta logico s... bilbarnstol alltså..
    Vet ingen sida där man kan beställa stolar..

Miranda 031228 BF 100604
  • Joggi
    Ellie84 skrev 2010-01-05 13:01:29 följande:
    Här blir det en akta logico s... bilbarnstol alltså..Vet ingen sida där man kan beställa stolar..
    Har tittat på dom faktiskt, en kompis har en sån.. Har du några erfarenheter av den? Är den lämplig att bära och så? Eller det kanske alla är.....
  • Harley

I mitt landsting får man hyra den första bilbarnstolen för 300 kr och ha den i 9 månader tills det är dags att köpa den för lite större barn. Tror att vi hyr även denna gång.

Mamma till Världens Bästa Pytt Cayenne 060224
  • Ellie84
    Joggi skrev 2010-01-05 13:16:02 följande:
    Har tittat på dom faktiskt, en kompis har en sån.. Har du några erfarenheter av den? Är den lämplig att bära och så? Eller det kanske alla är.....
    Alla mina kompisar har den..Tycker den är praktisk, ganska rymlig, skönt med basenheten som sitter fast i bilen, skönt med fristående suflett, hade en britax till dottern där solskyddet satt fast i bärhandtaget vilket jag bara störde mig på då bebis var född..
    Den är kanske inte den lättaste men ändå skön att bära.
    Enligt mig..
    Miranda 031228 BF 100604
  • Joggi
    Ellie84 skrev 2010-01-05 13:23:02 följande:
    Alla mina kompisar har den..Tycker den är praktisk, ganska rymlig, skönt med basenheten som sitter fast i bilen, skönt med fristående suflett, hade en britax till dottern där solskyddet satt fast i bärhandtaget vilket jag bara störde mig på då bebis var född..Den är kanske inte den lättaste men ändå skön att bära.Enligt mig..
    Okej.. Min kompis har ingen bebis i sin ännu så jag kan inte riktigt fråga hur den är ännu=) Men skönt att FL finns!!
    Ingen känns väl egentligen kanske riktigt lätt efter en stunds bärande iofs.. Ska kolla lite mer på den!
  • Ellie84

seg manär idag..
    Hade ett ordentligt il igår vilket gjorde att jag idag är "berättigad" att
    bara ta det piano..
    Känner migseg..
    Dotternhar varit på sitt rum på övervåningen heladagen.. bara varit ner och ätit.
    Vet inte vad hon pysslar med.. Frågar man hon så svarar hon bara lyssnar på musik..
    Men det är lite tomttyst och ovant.. hon brukar bara vara uppe där stundtals.. inte som nu.. hela eftermiddagen igår och hela dagen idag..
    Hon reagerade inte ens då sambon kom hem igår
    Så söt

Miranda 031228 BF 100604
  • hoppfull trots allt
    Sweetangel85 skrev 2010-01-05 12:51:27 följande:
    Är det inga fler än jag som ska köpa syskonvagn?Vi e inne på Babytravel,ngn som har erfarenhet av den?
    här får det bli syskonvagn då Alice blir 1 år och 5 mån när det är dags för nästa.
    Kollade på en twin city cross och en twin nitro igår men är väldigt fundersamm med dom små hjulen hur dom fungerar i snön.. Sen funderar jag lite på en p&t men det lutar mer åt emmaljunga..
    Babytravel har jag tyvärr ingen susning om
    Hur långt blir det mellan dina?
Svar på tråden BF Juni 2010!