• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • MaraFara

Så var det dags för RUL imorron då.. Lite smått nervös är jag faktiskt..

• Sweetangel85
    Joggi skrev 2010-01-03 16:02:06 följande:
    Den vagnen ser faktiskt väldigt smidig och bra ut! Om jag förstår det rätt så köper man vagnen, sen + en liggdel? Ska titta runt lite på den faktiskt=)
    Ja du kan ju välja själv om du vill ha en liggdel, eller om du använder sittdeleb o har i en hård eller mjuklift i.. Men jag själv föredra den seprata liggdelen som man sedan byte ut till sittdel.
    Jaa aå är du best'ller vagnen så får du väljav vilke av de altrnativen som jag skrev, o då kmmr den så
    ♥ Emilio 080504 ♥ Bebis i magen, BF 9 Juni ♥
  • Joggi
    Sweetangel85 skrev 2010-01-03 16:05:14 följande:
    Ja du kan ju välja själv om du vill ha en liggdel, eller om du använder sittdeleb o har i en hård eller mjuklift i.. Men jag själv föredra den seprata liggdelen som man sedan byte ut till sittdel.Jaa aå är du best'ller vagnen så får du väljav vilke av de altrnativen som jag skrev, o då kmmr den så
    Okej, ska kika in på barnens hus nåt tag med den i tankarna.. Den verkar bra för promenaderna vi för det mesta tar och verkar som den tar minst plats i bilen av de vi tittat på.. Tack fr tipset!
  • elinasteen
    MaraFara skrev 2010-01-03 16:02:57 följande:
    Så var det dags för RUL imorron då.. Lite smått nervös är jag faktiskt..
    har också RUL imorgon inte så nervös mest förväntansfull, och har stora förhoppningar om att få veta kön!!!
  • Sweetangel85
    Joggi skrev 2010-01-03 16:16:44 följande:
    Okej, ska kika in på barnens hus nåt tag med den i tankarna.. Den verkar bra för promenaderna vi för det mesta tar och verkar som den tar minst plats i bilen av de vi tittat på.. Tack fr tipset!
    Jaa men gör det.. den e verkligen kanon, lätt o smidig vagn som tar sig fram överallt det var så lite så =)
  • Joggi
    Sweetangel85 skrev 2010-01-03 17:32:09 följande:
    Jaa men gör det.. den e verkligen kanon, lätt o smidig vagn som tar sig fram överallt det var så lite så =)
    Har du pratat med sjukan förresten? Hoppas det va som det skulle..
  • Sweetangel85
    Joggi skrev 2010-01-03 17:54:17 följande:
    Har du pratat med sjukan förresten? Hoppas det va som det skulle..
    Jaa till slut såå.. Hon trodde de kunde ha varit ett blodkärl som brustit nånstans i halsen eftersom jag spytt en del.. Men att ja kulle avvakta o se om de kom gt mr blod nästa gång, då skullejag hör av migigen..
    så de arnog säkert så då kanske kndes bara så konstigt när de kom rätt mkt.. me mn får lit på vad de säger =)
  • Summer
    Pepparkaksdeg skrev 2010-01-03 11:25:17 följande:
    Jag fick precis som du fast tidigare i graviditeten. Var övertygad om att bebisen dött För hur 17 kan ALLA symtom bara försvinna över en natt sådär?Men det kan de uppenbarligen för bebisen levde i allra högtsa grad! Jag fick förklarat förmig att OM det nu hade varit så att bebisen verkligen dött så betyder det iaf inte att alla symtom försvinner. Alla gravidhormoner är ju kvar i kroppen ändå.Och att magen blivit liten och mjuk som du beskriver tyder heller inte på att något hänt med bebben. För om det hade gjort det så hade magen ändå varit lika stor.Vare sig bebis,mage eller livmoder KRYMPER ju inte om bebisen dör. Den avstannar i växt bara och inget man känner från en dag till en annan.Hormonerna spökar hit och dit och vips så har du din "hårda" kula igen! Idag är tex min mage bara en deg,från att ha varit klotrund och putig.Ligger jag på rygg känner jag INGET alls. Inte ens livmoderkanten.Och det gjorde jag definitivt tidigare.Fladder kände jag massor för en vecka sen men nu är det hellugnt där inne. Inte så mycket som ett bubbel på en vecka ungefär.Fast det är väl den här tiden som kallas för "spökveckor" har jag för mig så nu är det väl bara att vänta till RUL för att få se våra små leva rövare där inne igen Själv funderar jag på att skaffa en "doppler" för att kunna lyssna på hjärtljud hemma när jag känner mig orolig. Kanske kan vara något för dig också? ?-) 
    Tack snälla gulliga du för att du tog dig tid och svarade så långt! Det betyder jättemycket för mig att vi på tråden har varandra, särskilt när man är orolig!

Kram
  • JuliaIsabella
    Joggi skrev 2010-01-03 15:32:24 följande:
    Tänkte höra med er om nån kan hjälpa mig med vagn!Fattar absolut ingenting och är faktiskt helt ointresserad av vagn. För mig är det bara en sak med 4 hjul som ska frakta en bebis=) (missförstå mig rätt)Vi behöver en vagn med 4 stora hjul, har jag iaf kommit fram till. Kommer mest att köras på hundpromenader. Har en stor hund (grand danois) och vore kanon om vagnen går att fälla ihop och få in på längden i bilen (saab 9-5) alltså med handtaget utåt. Sen har jag en fråga, hur bra är det med vändbart handtag?Vilken vagn skulle ni rekommendera oss?Skulle lätt kunna lita på er och beställa en vagn via nätet efter lite efterforskning såklart=)
    Hejsan hade oxå emmaljunga city cross rekomenderar jag STARKT toppen vagn ska själv köpa en sådan syskonvagn nu då våran son är för liten för att gå lycka till
  • Joggi
    Sweetangel85 skrev 2010-01-03 18:01:35 följande:
    Jaa till slut såå.. Hon trodde de kunde ha varit ett blodkärl som brustit nånstans i halsen eftersom jag spytt en del.. Men att ja kulle avvakta o se om de kom gt mr blod nästa gång, då skullejag hör av migigen..så de arnog säkert så då kanske kndes bara så konstigt när de kom rätt mkt.. me mn får lit på vad de säger =)
    Ja man har väl känsliga bloskärl som gravid efter vad jag har fattat.. Jag har haft blod i näsan konstant sen plusset, märks när jag snyter mig.. Min gravida kompis blöder mkt i tandköttet vid tandborstning.. Så det lät logiskt tycker jag!
    Förstår att det måste ha varit obehagligt, men hoppas hon har rätt!
Svar på tråden BF Juni 2010!