• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Milliemolly

Vi ska också ha syskonvagn då vår dotter är född 2007. Det blir en Chariot Cougar. Den kan man koppla på cykeln, åka skidor med eller jogga. Smidigt! Nackdelen är att den är svår att lasta, men när vi ska åka iväg får vi ta vår Bugaboo med ståbräda!

OROLIG IDAG. Har inte känt något på länge. Vet att den levde på lillejul då jag hörde hjärtljuden men inget sedan dess .

BM sa att det är mkt ovanligt att något skulle hända när man är förbi vecka 18, men fy usch vad ehmskt det är att oroa sig!

• Sweetangel85
    hoppfull trots allt skrev 2010-01-05 14:14:23 följande:
    här får det bli syskonvagn då Alice blir 1 år och 5 mån när det är dags för nästa.Kollade på en twin city cross och en twin nitro igår men är väldigt fundersamm med dom små hjulen hur dom fungerar i snön.. Sen funderar jag lite på en p&t men det lutar mer åt emmaljunga..Babytravel har jag tyvärr ingen susning omHur långt blir det mellan dina?
    Jaa har kollat lite på dem oxå.. känns ixå lite tveksamt me de små hjulen fram.. o vi har hund oxå så vi komme ju gå i skog... de skulle nog aldrig funka.
    Sen så e den adra emmaljunga me fasta hjul, svååårt..

detta är en babytravel

Mellan mina kommer det skilja 2 år...
    ♥ Emilio 080504 ♥ Bebis i magen, BF 9 Juni ♥
  • msfine

Är de nån mer än mig som har lite små ångest över vikten. Är i v 18 och har gått upp 4-5 kg. Väger ganska mycket sen förut =(
    Och inte gör det bättre att vi har -20 grader så promenarder är inte att tänka på.

• kristallen
    Sweetangel85 skrev 2010-01-05 14:51:28 följande:
    Jaa har kollat lite på dem oxå.. känns ixå lite tveksamt me de små hjulen fram.. o vi har hund oxå så vi komme ju gå i skog... de skulle nog aldrig funka.Sen så e den adra emmaljunga me fasta hjul, svååårt..detta är en babytravel Mellan mina kommer det skilja 2 år...
    Sån babytravel hade vi och vi var super nöjda med våran! Och det går ju att låsa hjulen i fram vilket kanske underlättar vid körning i skog?
    Älskar mina barn och maken också
  • rednose
    stina84 skrev 2010-01-05 10:48:22 följande:
    Usch, så tråkigt.. Vi får bilda *stödstrumpegänget*
    Aha! Stödstrumpisar! :)
    Jag köpte ett par från Segreta för gravida som jag kan rekomendera VARMT! Superbra!
  • rednose
    msfine skrev 2010-01-05 15:30:14 följande:
    Är de nån mer än mig som har lite små ångest över vikten. Är i v 18 och har gått upp 4-5 kg. Väger ganska mycket sen förut =( Och inte gör det bättre att vi har -20 grader så promenarder är inte att tänka på.
    Äsch, klä på dig o ut o knata bara!
    Man blir inte så kall som gravid kan jag ju tipsa om! Pulsade runt i Lule över jul i minus 23 med en huttrande sambo i släptåg och GUD så skönt det var efteråt! :)

Jag är i vecka 17 och har gått upp 7 kilo men det är ju ingen fara på taket! :) kompisen har gått upp 16 kilo och är i vecka 15 så det där är ju jätteindividuellt och inte mycket man kan göra nåt åt, förutom att inte knöka i sig allt man ser. :)
  • msfine

Jag har blivit en riktig fryslort sen jag blev gravid =( Ska börja yoga igen, lite motion iaf men promenixer är ju det bästa.

• Pepparkaksdeg
    Är de nån mer än mig som har lite små ångest över vikten. Är i v 18 och har gått upp 4-5 kg. Väger ganska mycket sen förut =(Och inte gör det bättre att vi har -20 grader så promenarder är inte att tänka på.
     Jag har gått upp 6kg och är i v 16. Har ingen ångest alls över det och knökar i mig i princip allt som kommer i min väg Konstigt att jag inte gått upp mer egentligen?
  • Summer
    Är de nån mer än mig som har lite små ångest över vikten. Är i v 18 och har gått upp 4-5 kg. Väger ganska mycket sen förut =(Och inte gör det bättre att vi har -20 grader så promenarder är inte att tänka på.
    Jag har också övervikt sedan tidigare. Har inte vägt mig sedan invägningen och tror inte att jag har gått upp så mycket. Är också i v. 18 och jag skulle gissa att jag gått upp ca 2 kg sedan invägning, det återstår att se på RUL.
    Men du, ha ingen ångest, det blir som det blir, det enda du kan göra är att försöka röra på dig och äta så sunt du kan.
    Dessutom går överviktiga inte upp lika mycket i vikt som normalviktiga vilket är skönt! Jag hoppas på en viktökning på MAX 15 kilo under hela graviditeten :)
  • Joggi
    Harley skrev 2010-01-05 13:22:54 följande:
    I mitt landsting får man hyra den första bilbarnstolen för 300 kr och ha den i 9 månader tills det är dags att köpa den för lite större barn. Tror att vi hyr även denna gång.
    Oj, vilken peng ni sparar på det!
Svar på tråden BF Juni 2010!