• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Miss Johanna

Tesso: Håller också mina tummar för att allt är ok med lillan där inne.

Lina och Ante: Grattis till lyckat RUL. Blev datumet flyttat något? Härligt att få känna den lilla, det gör inte jag än, men jag såg att den rörde sig mycket igår så nu känner jag mig lugn

• hoppfull trots allt

grattis till er som haft lyckat rul idag och en tanke till dig thessoo med orolig sambo, vad skönt att dom gör en ny koll så snart..

Här känner jag av bebisen mer och mer för varje dag, jag har moderkakan i bakvägg för första gången, alla andra gånger har den legat fram..

Idag har jag haft en riktigt surdag, hornen i pannan har varit framme nästan hela tiden! Jag hatar dessa hormonryck men jag kan inte hjälpa det fast jag försöker.. Alla har fått sig en släng av skopan här hemma idag så nu sitter man här och har dåligt samvete och är ledsen ist..

Såg att det pratades om ny bmlista, är väl smidigast att vi gör en ny när denna tråden går ut och länkar till eller? Då får vi ju våra nya datum efter rul + att dom som inte är med i tråden längre blir borta.. bara ett förslag

Detta med att bli flyttad någon v hit eller dit tog jag med läkaren då vi gjorde provrör för då vet man ju exakt när bebben blir till, men ändå flyttar dom en på rul, det har att göra med att ibland så ligger ägget bara och vilar innan det fäster enligt honom. Ska bli spännande att se vilket datum vi får på rul då mitt eget är 15 juni och vi endast hade sex en enda gång den månaden.. på fvp flyttade dom oss till 9e men bebben dyker ju upp när den vill

Trevlig helg! I morgon blir det kalas här för blivande 1åringen och min 17 åring

• Joggi

Lacoon - Okej, känns bra att höra från de som haft samma och den flyttat sig=)

Thesso - Håller tummarna för er!

• Hk83

Idag var jag på rul.. Allt satt som det skulle på den lilla kaninen, men hon upptäckte vätska i njurbäckenet. Inget som de går vidare med för det var så lite (4mm och gränsen var 5mm) men man kan ju ändå inte låta bli att oroa sig lite.. Hon sa att det var ganska vanligt om man väntar en pojke att det kunde samlas lite vätska där. Vet inte om det är en pojk för de kollar inte det..=)

• Milliemolly
    Hk83 skrev 2010-01-08 20:43:21 följande:
    Idag var jag på rul.. Allt satt som det skulle på den lilla kaninen, men hon upptäckte vätska i njurbäckenet. Inget som de går vidare med för det var så lite (4mm och gränsen var 5mm) men man kan ju ändå inte låta bli att oroa sig lite.. Hon sa att det var ganska vanligt om man väntar en pojke att det kunde samlas lite vätska där. Vet inte om det är en pojk för de kollar inte det..=)
    precis så hade min väninna...............hon fick en pojke

Hon fick komma på extra UL i vecka 35 och då hade det försvunnit!

En kollega på jobbet hade också så på sin pojk, vilket inte växte bort. Det han kan ha bekymmer av det är att han lättare får urinvägsinfektioner.

Hoppas det försvinner
  • Hk83

MillieMolly:

Skönt att de tgick bra för dom.. Jag fick inget extra ul men ska försöka tjata till mej ett senare för att vara säker på att det inte är någon fara.. Men bm som gjorde ul:et lovade av hela sitt hjärta att det inte var någon fara så man får väl lita på henne..=)

• rednose

Nån mer som har sömnproblem? Har inte kunnat sova på fyra nätter nu mer eller mindre och börjar bli smått vansinnig. Ghaaa!
    Idag ska jag ut och jaga rätt på en graviditetskudde. Ska ju tydligen vara LITE bekvämare att ligga då för som det är nu så går ryggen mer eller mindre av och "nattgaserna" i magen är så hemska så jag seriöst tror att magstackarn kommer spricka. bara på nätterna dock.. Merde!
    Fler?

• Thesso
    rednose skrev 2010-01-09 06:45:23 följande:
    Nån mer som har sömnproblem? Har inte kunnat sova på fyra nätter nu mer eller mindre och börjar bli smått vansinnig. Ghaaa!Idag ska jag ut och jaga rätt på en graviditetskudde. Ska ju tydligen vara LITE bekvämare att ligga då för som det är nu så går ryggen mer eller mindre av och "nattgaserna" i magen är så hemska så jag seriöst tror att magstackarn kommer spricka. bara på nätterna dock.. Merde!Fler?
    Usch lät inte kul.
    Har nog aldig hört om en sån kudde, om det inte är en sån för magen du menar..
    Hoppas du hittar en så du får sova lite bättre!!
  • Pepparkaksdeg
    rednose skrev 2010-01-09 06:45:23 följande:
    Nån mer som har sömnproblem? Har inte kunnat sova på fyra nätter nu mer eller mindre och börjar bli smått vansinnig. Ghaaa!Idag ska jag ut och jaga rätt på en graviditetskudde. Ska ju tydligen vara LITE bekvämare att ligga då för som det är nu så går ryggen mer eller mindre av och "nattgaserna" i magen är så hemska så jag seriöst tror att magstackarn kommer spricka. bara på nätterna dock.. Merde!Fler?
    Här är det ENORMA sömnproblem
    Fast jag äter tabletter för det. Kan bara inte äta de sorter som verkligen funkar nu när jag är gravid. Inte mycket att göra åt.
    Har börjat sova ihop med den beg amningskudden jag hittade på Blocket.
    Ligger jätteskönt på sidan med den
    Ligger bra men sover dåligt mao.
  • krissa
    Thesso skrev 2010-01-09 07:53:37 följande:
    Usch lät inte kul.Har nog aldig hört om en sån kudde, om det inte är en sån för magen du menar..Hoppas du hittar en så du får sova lite bättre!!
    Jag har problem att somna och att hitta bekväma positioner. Det spänner obehagligt och stökar och bökar i magen (känner även bebisen då från och till). När jag väl har somnat sover jag bra, men det kan ta en rejäl stund innan jag kan "koppla bort" tankarna på hur jag ligger...
Svar på tråden BF Juni 2010!