• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84

Noomi och Emilio: Grattis till ett lyckat UL

Nellie Monuiqe: GRattis till dig med för ett lyckat UL Att moderkakan ligger i framvägg har absolut ingen betydelse s det behöver du inte vara orolig för. Det är om den ligger ivägen för förlossningskanalen det kan uppstå, eller det uppstår problem då

Laocoon: Skönt att det gick bra när du väntade dottern I de allra flesta fall växer ju moderkakan med livmodern upp, men inte alltis då det är ju kanon att de kollar för säkerhets skull

AnAngel: JObbigt att du har så ont, hoppas det ger med sig! Skönt att du iallafall blivit sjukskriven så du kan vara hemma och vila

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84

Hej alla!
     Nu har jag varit hos en gyn läkare och berättat om mina bäckenbesvär. Har blivit sjukskriven 50% fram till 7 februari så får vi se om jag behöver mer sjukskrivning sedan eller om jag klarar mig på 50%
    Så nu måste jag ringa runt till ams, a-kassan och skicka in papperna till fsk. Mycket att tänka på..

• Ellie84
    stina84 skrev 2010-01-08 12:51:02 följande:
    Hej alla!  Nu har jag varit hos en gyn läkare och berättat om mina bäckenbesvär. Har blivit sjukskriven 50% fram till 7 februari så får vi se om jag behöver mer sjukskrivning sedan eller om jag klarar mig på 50% Så nu måste jag ringa runt till ams, a-kassan och skicka in papperna till fsk. Mycket att tänka på..
    Ja det är nästan mera jobb att vara sjukskriven än vad det är att jobba.
    Papper hit och papper dit och kompleteringar till höger och vänster..
    Hoppas du klarar jobba 50%..
    Trist med sånna besvär..
    Jag hade inte nånting alls med dottern så tror inte att jag kommerdfå nån direkt foglossning nu heller*peppar,peppar*
    Nu har dottern fått sin veckopeng och handlat godis och myser i soffan. jooo hon HAR ätit mat, lunch.. och hon fick endast begränsat me godis, ska juh räcka hela helgen..
    Näe ni kanske inte hade sagt nåntng om det men man är så van här på fl tyvärr att det finns åsikter om ALLT!!

Kallt idag oxå men nu skulle det vända snart, vore skönt om man kunde vara ute iaf...
    Miranda 031228 BF 100604
  • stina84
    Ellie84 skrev 2010-01-08 12:58:22 följande:
    Ja det är nästan mera jobb att vara sjukskriven än vad det är att jobba.Papper hit och papper dit och kompleteringar till höger och vänster..Hoppas du klarar jobba 50%..Trist med sånna besvär..Jag hade inte nånting alls med dottern så tror inte att jag kommerdfå nån direkt foglossning nu heller*peppar,peppar*Nu har dottern fått sin veckopeng och handlat godis och myser i soffan. jooo hon HAR ätit mat, lunch.. och hon fick endast begränsat me godis, ska juh räcka hela helgen..Näe ni kanske inte hade sagt nåntng om det men man är så van här på fl tyvärr att det finns åsikter om ALLT!!Kallt idag oxå men nu skulle det vända snart, vore skönt om man kunde vara ute iaf...
    Ja precis! Fast värst av allt är nog att bli arbetslös och alla papper man ska skicka in till a-kassan. Fy det tog dem 4 månader innan de kunde fatta ett beslut...
    Jo jag hoppas med på att kunna jobba lite iallafall. Nu är jag ju bara tim. vikarie så det är inte säkert de kommer ringa mig mer nu då utan att jag får stämpla upp 50% istället. Men sjukskrivningen är ju ändå viktig för jag sparar ju mina stämplingsdagar och dessutom kan jag nu tacka nej till 8 timmars ass. Jag fixar verkligen inte att jobba så många timmar.. Klarar inte ens av 1 timmes långsam promenad med hunden... Tur vi har stor tomt iallafall så han dör ju inte..
    Ja folk på FL är sånna moralkärringar, inte alla men många. Ibland känns det som om man är förföljd av dem i trådarna
    Vill du ge din dotter godis innan maten så är det upp till DIG och ingen annan. Det är inte barnmisshandel precis att de får godis 1 gång i veckan Men folk måste ha åsikter om allt
  • Ellie84

Fast innan maten har nog även jag åsikter om..Viktigt här hemma att dom får mat först..
    Något sambonlärde sig då han var hemma en helgoch upptäckte vad som hände om hon fick godiset först
    Men det är verkligen hemskt hur människor kränker varandra här på FL.. nog om det.. detta ska inte ha nått med dom att göra.. här i denna tråd är vi snälla glada och trevliga mot varandra.. tycker det är en helt fantastisk tråd..

Håller med tidigare talare att vi borde ordna en ny BF-lista då alla är klara med RUL och så ser man vilka som är  aktiva..

Miranda 031228 BF 100604
  • stina84
    Ellie84 skrev 2010-01-08 13:17:14 följande:
    Fast innan maten har nog även jag åsikter om..Viktigt här hemma att dom får mat först..Något sambonlärde sig då han var hemma en helgoch upptäckte vad som hände om hon fick godiset först Men det är verkligen hemskt hur människor kränker varandra här på FL.. nog om det.. detta ska inte ha nått med dom att göra.. här i denna tråd är vi snälla glada och trevliga mot varandra.. tycker det är en helt fantastisk tråd..Håller med tidigare talare att vi borde ordna en ny BF-lista då alla är klara med RUL och så ser man vilka som är  aktiva..
    Jo jag håller med! Min dotter får heller inte godis innan maten
    Ja visst är denna tråden underbar! Tänk vad man lär känna en massa nya goa människor här inne! Tråkigt bara att vi bor så långt ifrån varandra allihopa..
    Ja en ny BF lista får det bli. Den som fixar den nya tråden får länka den i trådstarten sen Men det är ju ett tag kvar innan tråden går ut så jag tror ganska många hinner göra sina RUL
  • Thesso

Var på RUL igår och hon tittade och tittade och tittade. Efter ett tag förklarade hon att hon tyckte att huvudet såg lite avlångt ut, båtformat så att säga, och att hon behövde nån mer som kollade och mätte så det inte blev fel. Sagt och gjort kom en till, en läkare denna gången, och kollade. Hon tyckte även hon att det kanske kanske var lite avlångt så det fick komma en tredje läkare och kolla. Den tredje tyckte dock att på det sättet dom ska mäta så såg det helt normalt ut.
    Till saken hör att lill*n låg upp med huvudet i nån ficka plus att det tydligen var lite lite fostervatten just där så det kunde påverka formen.
    Dom kollade dom andra organen för att se om det var något tokigt med något annat men det såg perfekt ut och om det skulle vara nåt tokigt på gång så skulle det förmodligen synts på något annat organ.
    Fick se den lille väldigt mycket så det var ju alltid nåt positivt. Men jag känner mig inte orolig ändå faktiskt. Så ä däremot inte fallet med sambon. Han sa att han kände sig inte direkt lugn innan vi kom dit och det blev verkligen inte bättre av det vi fick veta.
    Ska tillbaka på måndag och kolla igen. Hoppas bara allt ser bra ut. Men det känns lugnt!

Kopierar detta inlägg.

• Ellie84
    THESSO:Skönt du är så lugn..Kan behövas om sambon din e orolig..
    Hoppas att allt ser br ut på måndag.!!Ska hålla tummarna.. På måndag har jag mitt RUL och jag hoppas allt ser bra ut för mig oxå..
    Gissade dom kön eller vill ni inte veta kön??
    Miranda 031228 BF 100604
  • Thesso
    Ellie84 skrev 2010-01-08 13:51:07 följande:
    THESSO:Skönt du är så lugn..Kan behövas om sambon din e orolig..Hoppas att allt ser br ut på måndag.!!Ska hålla tummarna.. På måndag har jag mitt RUL och jag hoppas allt ser bra ut för mig oxå..Gissade dom kön eller vill ni inte veta kön??
    Jo det är jätteskönt att vi vägs upp så.
    Vi vill inte veta könet (om det var mig du syftade på) Tror iof inte att dom skulle sagt nåt heller om jag frågade.
Svar på tråden BF Juni 2010!