• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • smurfensmamma
    Thesso skrev 2010-01-08 13:34:55 följande:
    Var på RUL igår och hon tittade och tittade och tittade. Efter ett tag förklarade hon att hon tyckte att huvudet såg lite avlångt ut, båtformat så att säga, och att hon behövde nån mer som kollade och mätte så det inte blev fel. Sagt och gjort kom en till, en läkare denna gången, och kollade. Hon tyckte även hon att det kanske kanske var lite avlångt så det fick komma en tredje läkare och kolla. Den tredje tyckte dock att på det sättet dom ska mäta så såg det helt normalt ut.Till saken hör att lill*n låg upp med huvudet i nån ficka plus att det tydligen var lite lite fostervatten just där så det kunde påverka formen. Dom kollade dom andra organen för att se om det var något tokigt med något annat men det såg perfekt ut och om det skulle vara nåt tokigt på gång så skulle det förmodligen synts på något annat organ.Fick se den lille väldigt mycket så det var ju alltid nåt positivt. Men jag känner mig inte orolig ändå faktiskt. Så ä däremot inte fallet med sambon. Han sa att han kände sig inte direkt lugn innan vi kom dit och det blev verkligen inte bättre av det vi fick veta.Ska tillbaka på måndag och kolla igen. Hoppas bara allt ser bra ut. Men det känns lugnt!Kopierar detta inlägg.
    Det kommer gå fint ska du se! Håller tummar!
  • Ellie84
    Thesso skrev 2010-01-08 13:54:31 följande:
    Jo det är jätteskönt att vi vägs upp så. Vi vill inte veta könet (om det var mig du syftade på) Tror iof inte att dom skulle sagt nåt heller om jag frågade.
    Åh.. jag önskar jag kunde hålla mig men det går inte.. jag spricker av nyfikenhet redan nu å hela helgen är kvar.. haha...
    Med dottern tog vi inte reda på.. hoppas dom kan se på måndag och trots allt så  är det juh inga 100% svar man får på könsfrågan...
    Men jag har velat veta sedan innan jag blev gravid=)
    Miranda 031228 BF 100604
  • Lina o Ante

Lyckad UL idag och jag är så glad att allt var bra och att vi fick med oss en bild med oss hem då jag inte fick det förra gången {#lang_emotions_smile}

Jag har även känningar när den rör sig där inne, känns ju som om jag har ett fiskstim i magen hihihi{#lang_emotions_laughing}

• Pepparkaksdeg
    Var på RUL igår och hon tittade och tittade och tittade. Efter ett tag förklarade hon att hon tyckte att huvudet såg lite avlångt ut, båtformat så att säga, och att hon behövde nån mer som kollade och mätte så det inte blev fel. Sagt och gjort kom en till, en läkare denna gången, och kollade. Hon tyckte även hon att det kanske kanske var lite avlångt så det fick komma en tredje läkare och kolla. Den tredje tyckte dock att på det sättet dom ska mäta så såg det helt normalt ut.Till saken hör att lill*n låg upp med huvudet i nån ficka plus att det tydligen var lite lite fostervatten just där så det kunde påverka formen. Dom kollade dom andra organen för att se om det var något tokigt med något annat men det såg perfekt ut och om det skulle vara nåt tokigt på gång så skulle det förmodligen synts på något annat organ.Fick se den lille väldigt mycket så det var ju alltid nåt positivt. Men jag känner mig inte orolig ändå faktiskt. Så ä däremot inte fallet med sambon. Han sa att han kände sig inte direkt lugn innan vi kom dit och det blev verkligen inte bättre av det vi fick veta.Ska tillbaka på måndag och kolla igen. Hoppas bara allt ser bra ut. Men det känns lugnt!Kopierar detta inlägg.
    Håller tummarna för att allt är ok! Skicka en kram till din sambo sålänge ,även om han oroar sig i onödan så är oron isig alltid jobbig  
  • Mary0280

Det var ett tag sen jag skrev här men Grattis alla som gjort lyckade UL! Visst är det skönt att äntligen få se att det är nåt där inne :)
    Jag var på ul igår och fick se min lilla flicka. Jag var helt övertygad om att det skulle vara en kille så det blev en toköveraskning! Åh, vad kul det känns, och jag tycker redan hon var söt
    Jag blev dock framflyttad en vecka, vilket inte stämmer eftersom jag vet exakt när jag hade äggglossning (käkade pergotime). Så hon är väl liten helt enkelt, bryr mig inte så mycket om det där. Hon kommer väl ut när hon känner sig klar för det :)
    Nu vill jag bara att jag ska känna lite mer än jag gör. Jag har moderkakan fram så den dämpar tydligen hennes rörelser. Nåja, det kommer väl snart hoppas jag...

• Ellie84

jag hoppas jag inte har moderkakan i framvägg men med tanke på hu mycket vi känner bebis så kan jag juh inte ha det..fast fram kanske inte är lika illa som i nederkant tycktejagjag läste tidigare.. ska bli intressant att se vars min moderkaka ligger..

Miranda 031228 BF 100604
  • Thesso

Tack för allas svar och peppningar!!
    Återkommer på måndag med svar.

• stina84
    Det är säkert ingen fara, mne skönt att ni får komma in så snart igen och titta Possitivt är ju också att du är lugn både för bebis och din mans skull
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Mary0280 skrev 2010-01-08 15:26:05 följande:
    Det var ett tag sen jag skrev här men Grattis alla som gjort lyckade UL! Visst är det skönt att äntligen få se att det är nåt där inne :)Jag var på ul igår och fick se min lilla flicka. Jag var helt övertygad om att det skulle vara en kille så det blev en toköveraskning! Åh, vad kul det känns, och jag tycker redan hon var söt Jag blev dock framflyttad en vecka, vilket inte stämmer eftersom jag vet exakt när jag hade äggglossning (käkade pergotime). Så hon är väl liten helt enkelt, bryr mig inte så mycket om det där. Hon kommer väl ut när hon känner sig klar för det :)Nu vill jag bara att jag ska känna lite mer än jag gör. Jag har moderkakan fram så den dämpar tydligen hennes rörelser. Nåja, det kommer väl snart hoppas jag...
    Grattis till lyckat UL och till eran lilla tös Jag säger som du att jag vet när jag hade min ÄL. Körde med äl stickor stenhårt då. Men vad gör det, bebisen kommer med största sannolikhet inte på BF dagen ändå
  • stina84
    Ellie84 skrev 2010-01-08 15:28:41 följande:
    jag hoppas jag inte har moderkakan i framvägg men med tanke på hu mycket vi känner bebis så kan jag juh inte ha det..fast fram kanske inte är lika illa som i nederkant tycktejagjag läste tidigare.. ska bli intressant att se vars min moderkaka ligger..
    Fast man vet aldrig, jag känner bebisen och har gjort ganska tydligt sedan v.15. DÄremot så när jag jämförde med dottern så kände jag tidigare och dessutom kände man sparkarna utanpå magen i v.17, vilket man inte gör nu, så jag var säker på att jag hade moderkakan i framvägg denna gången. Och visst var det så Sedan är det rätt som du skriver att det är när moderkakan ligger för förlossningskanalen som det är farligt och man måste snittas, annars är det ingen fara
Svar på tråden BF Juni 2010!