• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Harley

Jag somnar fort men drömmer så hemska mardrömmar att de följer mig även när jag vaknat... Det var lika när jag gick med dottern i magen. Fruktansvärt jobbigt. Trodde inte att jag hade sån fantasi.

Mamma till Världens Bästa Pytt Cayenne 060224
  • Martinis84
    rednose skrev 2010-01-09 06:45:23 följande:
    Nån mer som har sömnproblem? Har inte kunnat sova på fyra nätter nu mer eller mindre och börjar bli smått vansinnig. Ghaaa! Idag ska jag ut och jaga rätt på en graviditetskudde. Ska ju tydligen vara LITE bekvämare att ligga då för som det är nu så går ryggen mer eller mindre av och "nattgaserna" i magen är så hemska så jag seriöst tror att magstackarn kommer spricka. bara på nätterna dock.. Merde! Fler?
    Här är en till!
    Somnar som en stock, men vaknar mitt i natten och har svårt att hitta bra position och svårt att somna om. Så känns som man sover bara hlava natten. Sedan drömmer jag så himla mycket både knasiga drömmar och mardrömmar...
  • Joggi

Jag sover som en stock=) Har hittills inte vaknat på natten en gång ens tror jag=)
    Inte ens för att kissa som alla pratar om..
    Hata mig inte{#lang_emotions_embarassed}
    Tänk på att jag låg och mådde illa från v6-16{#lang_emotions_tongue_out}

Det kommer väl det där med kisseriet antar jag.....
    Däremot pratar jag enormt mkt i sömnen och väcker sambon, men det gör jag även som ogravid=) Inatt ylade jag så han vaknade! Haha=)

• Martinis84
    Joggi skrev 2010-01-09 11:36:50 följande:
    Jag sover som en stock=) Har hittills inte vaknat på natten en gång ens tror jag=) Inte ens för att kissa som alla pratar om.. Hata mig inte Tänk på att jag låg och mådde illa från v6-16 Det kommer väl det där med kisseriet antar jag..... Däremot pratar jag enormt mkt i sömnen och väcker sambon, men det gör jag även som ogravid=) Inatt ylade jag så han vaknade! Haha=)
    Jo jag kommer ihåg att du hade det kämpigt i början, men skönt att du mår bättre nu! Jag behöver inte heller gå upp på natten för att kissa, däremot på dagarna så tycker jag att jag får springa titt som tätt. Borde inte det försvinna? Läste att man har det tidigt pga av hormon, men att det sedan ska försvinna. Jag har inte innan behövt springa. Kankse är att det trycker på blåsan för bebben har väl inte flyttats upp än? Eller har jag fattat det fel kankse.. Vore inte den första gången...
  • Mamsterbabe

Är det bara jag som drömmer så enormt många mardrömmar?! 

jag drömmer hela tiden att min sambo lämnar mig, är otrogen, eller att något är fel på bebisen. usch, sover extremt dåligt just nu.
    det gör mig ju inte mindre orolig att jag inte känner bebisen något alls :(
    tips? 
  • Pepparkaksdeg
    Mamsterbabe skrev 2010-01-09 11:50:36 följande:
    Är det bara jag som drömmer så enormt många mardrömmar?!  jag drömmer hela tiden att min sambo lämnar mig, är otrogen, eller att något är fel på bebisen. usch, sover extremt dåligt just nu.det gör mig ju inte mindre orolig att jag inte känner bebisen något alls :( tips? 
    Inget tips men här är en till som drömmer förskräckliga drömmar
    Visst är det jobbigt!
  • Lina o Ante

Miss Johanna:
    Nej datumet blev inte flyttat alls... Jag ligger ju ett par veckor före er i tråden då jag har blanerad födsel 29maj..
    Igår rörde sig den lilla väldigt mycket det är en konstigt härlig känsla som inte går att beskriva bättre än att det känns som om en fisk simmar runt {#lang_emotions_smile}.

• NellieMonique

Jag sover som en gris!
    Men kan vakna på natten av att jag även svettats som en gris,det är högts obehagligt och ofrächt.Känns som om man hoppar ur duchen rakt ner i sängen.
    Då är man tvungen att gå upp byta sängkläder och somna om igen.

• Joggi
    Martinis84 skrev 2010-01-09 11:42:57 följande:
    Jo jag kommer ihåg att du hade det kämpigt i början, men skönt att du mår bättre nu! Jag behöver inte heller gå upp på natten för att kissa, däremot på dagarna så tycker jag att jag får springa titt som tätt. Borde inte det försvinna? Läste att man har det tidigt pga av hormon, men att det sedan ska försvinna. Jag har inte innan behövt springa. Kankse är att det trycker på blåsan för bebben har väl inte flyttats upp än? Eller har jag fattat det fel kankse.. Vore inte den första gången...
    Ja det känns kanon=)
    Ja men så är det för mig med! Och jag tycker oxå att det har blivit så på senare.. Kanske senaste 2 veckorna har jag upplevt att jag sprungit ofta på dagarna och det har sambon oxå märkt..
    På UL så visade hon urinblåsan och bebisen låg ju nära den, så den kanske trycker på..
  • Milliemolly

Usch jag behöver råd..................

Ingen på jobbet VET att jag är gravid..........lyckades döjla det med busliga kläder till skolavslutningen och nu har jag haft jullov i snart 3 veckor. NU syns magen ganska mkt, är i v 19, och man kan inte ta miste.

Jag har RUL på tisdag kl 9.00

Jag vet inte om jag orkar gå till jobbet  på måndag så att alla ser att jag är gravid och gratulerar..............och så är något fel på RUL på tisdagen...............

Jag gjorde ju så i april i år så jag berättade för alla på måndagen, på fredagen gjorde jag KUB och fick 1:2 och på tisdagen hade bebbn dött............

Är jag löjlig om jag håller dottern hemma på måndag och vabbar/ eller sjukskriver mig själv?

För att vänta med att berätta tills efter RUL? D jag vet om allt är bra eller det är något fel..............

MIn sambo tycker jag ska stanna hemma på måndag ockås...........jag har ingen frånvaro alls under höstterminen.

ps. jag är lärare och har ca 45 kollegor och minst 120 elever plus föräldrar........så att gå ut med nyheten på måndag kommer att spridas till många.....................och då blir det liksom värre om något är fel. Förra gången hann jag bara berätta för mitt arbetslag och 3 barn.............

Är jag en fegis eller gör jag rätt?

Svar på tråden BF Juni 2010!