BF Juni 2010!
smurfensmamma: Vad härligt att det gått så bra! Har du några fina bilder du vill visa?
MaraFara: Å vad mysigt! Hoppas ni får en underbar kväll! Längtar tills min dotter blir så stor så vi kan ha tjejkväll tillsammans ![]()
smurfensmamma: Vad härligt att det gått så bra! Har du några fina bilder du vill visa?
MaraFara: Å vad mysigt! Hoppas ni får en underbar kväll! Längtar tills min dotter blir så stor så vi kan ha tjejkväll tillsammans ![]()
smurfensmamma: Vad hade du för BF innan ditt RUL?
NellieMonique: Vad skönt att du inte gått upp mer i vikt! Jag har gått upp 4-5kg nu, med dottern hade jag gått upp nsätan 11 kg i denna veckan så det är ju klart bättre
Jag äter inte så stora portioner, nästan mindre än vanligt. Däremot så blir jag hungrig fortare. Måste äta minst var 4:e timme nu. Försöker att inte äta så onyttigt, men skiter i tänket under jul och nyår nu
Ser att ni pratar namn, tycker det är jätte svårt denna gången. Dottern har ju ett ovanligt namn, Salome. Vi vill ha ovanliga namn på våra barn. Vi hade ett namn till på listan om det blev en pojk när vi väntade dottern, men det snodde våra bästa vänner av oss...
Avvaktar innan jag uttalar mig om vilka namn vi ha denna gången pga det.
Gott Nytt År allihopa!
God fortsättning allihopa! Hoppas ni alla hade en trevlig dag igår
Vi åt mkt god mat med härliga vänner. Kvällen var minst sagt lyckad
Hoppfull trots allt: Låter riktigt gott! Blev det rester över är du mer än välkommen att komma över med dem
Noomi och Emilio: Ja det är för jäkligt. Men vad gör man, man har ju heller inte ensamrätt om ett namn. Det tråkiga är ju att det inte är ett vanligt namn. Hade det varit ett mer vanligt namn så hade de ju lika väl kunnat komma på det själva, men detta vet vi att de har fastnat för pga att vi har pratat om det... Vi har något namnförslag nu som vi trivs med båda två. Men som sagt behåller vi det för oss själva denna gången. Sannolikheten att någon tar det namnet och kommer på det själv som vi känner är oerhört minimal ![]()
hemljuvahem: Säger som Noomi och Emilio, låter precis som foglossning. Prata med din BM så kan du få komma i kontakt med sjukgymnast och få lite tips och råd av dem!
AnAngel: Härlig bebismage
Måste ta mig i kragen och lägga upp en bild snart!
Jag känner inte alls av bebisen så mkt vid denna tiden som jag gjorde när jag väntade dottern. När jag var i v.17 med henne så kännde man sparkarna utanpå magen, det gör man verkligen inte nu och jag är 18 veckor fulla imorgon. Börjar fundera lite på om jag kanske kan ha moderkakan i framvägg denna gången..
Om inte så får jag väl kanske skylla på mer fläsk
Är inte lika smal som förra gången....
UL på torsdag så då får vi veta ![]()
pepparkaksdeg: Säger precis som ZettanA, vad du har fyndat!
Själv har man inte köpt en endaste liten grej än... Men vi har iallafall bestämt oss till 100% för vilken barnvagn vi ska ha
<nu dks här börjas med maten
Vad ska ni andra äta idag? Här blir det kycklingwook med äggnudlar. Mmmmmm
dottan55: Ja vagnar finns det en uppsjö av. Vi har haft både teutonia och emmaljunga. Visst är de bra, men jag tycker de är onödigt dyra. Denna gången ska jag skaffa en kronan, gå in och kika på www.kronan.com där kan du beställa en duovagn för 5.500:- Vi har ingne butik där vi bor som söljer den vagnen, men har frågat runt här på FL och det har inte varit 1 enda negativ komentar om vagnen. Ja jag ska ha en iallafall. Fick veta att den kommer finnas i färgen röd inom kort
Gubben här hemma fick en multisåg i julklapp av chefen så nu har vi börjat här hemma att såga upp öppningar
Alla öppningar i huset är anpassade efter dörrar och vi har inte dörrar överallt, som in till köket ex. så då har vi nu sågat upp så öppningarna blivit större. Blev riktigt luftigt och fint måste jag säga
Idag har verkligen bebis i magen haft kung fu fighting! Snacka om aktivitet! Den blev nog irriterad på allt oväsen vi före när vi sågade
Men än känns inget utanpå magen. Men det kommer väl så småningom
Kul för er som har RUL imorgon! Får ni berätta hur det har gått ![]()
Noomi och Emilio: HUr må du nu då? Har det lugnat sig?