Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

Ellie84 skrev 2010-01-08 13:17:14 följande:
    Fast innan maten har nog även jag åsikter om..Viktigt här hemma att dom får mat först..Något sambonlärde sig då han var hemma en helgoch upptäckte vad som hände om hon fick godiset först Men det är verkligen hemskt hur människor kränker varandra här på FL.. nog om det.. detta ska inte ha nått med dom att göra.. här i denna tråd är vi snälla glada och trevliga mot varandra.. tycker det är en helt fantastisk tråd..Håller med tidigare talare att vi borde ordna en ny BF-lista då alla är klara med RUL och så ser man vilka som är  aktiva..
    Jo jag håller med! Min dotter får heller inte godis innan maten
    Ja visst är denna tråden underbar! Tänk vad man lär känna en massa nya goa människor här inne! Tråkigt bara att vi bor så långt ifrån varandra allihopa..
    Ja en ny BF lista får det bli. Den som fixar den nya tråden får länka den i trådstarten sen Men det är ju ett tag kvar innan tråden går ut så jag tror ganska många hinner göra sina RUL
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Thesso skrev 2010-01-08 13:34:55 följande:
    Var på RUL igår och hon tittade och tittade och tittade. Efter ett tag förklarade hon att hon tyckte att huvudet såg lite avlångt ut, båtformat så att säga, och att hon behövde nån mer som kollade och mätte så det inte blev fel. Sagt och gjort kom en till, en läkare denna gången, och kollade. Hon tyckte även hon att det kanske kanske var lite avlångt så det fick komma en tredje läkare och kolla. Den tredje tyckte dock att på det sättet dom ska mäta så såg det helt normalt ut.Till saken hör att lill*n låg upp med huvudet i nån ficka plus att det tydligen var lite lite fostervatten just där så det kunde påverka formen. Dom kollade dom andra organen för att se om det var något tokigt med något annat men det såg perfekt ut och om det skulle vara nåt tokigt på gång så skulle det förmodligen synts på något annat organ.Fick se den lille väldigt mycket så det var ju alltid nåt positivt. Men jag känner mig inte orolig ändå faktiskt. Så ä däremot inte fallet med sambon. Han sa att han kände sig inte direkt lugn innan vi kom dit och det blev verkligen inte bättre av det vi fick veta.Ska tillbaka på måndag och kolla igen. Hoppas bara allt ser bra ut. Men det känns lugnt!Kopierar detta inlägg.
    Det är säkert ingen fara, mne skönt att ni får komma in så snart igen och titta Possitivt är ju också att du är lugn både för bebis och din mans skull
  • stina84
    Mary0280 skrev 2010-01-08 15:26:05 följande:
    Det var ett tag sen jag skrev här men Grattis alla som gjort lyckade UL! Visst är det skönt att äntligen få se att det är nåt där inne :)Jag var på ul igår och fick se min lilla flicka. Jag var helt övertygad om att det skulle vara en kille så det blev en toköveraskning! Åh, vad kul det känns, och jag tycker redan hon var söt Jag blev dock framflyttad en vecka, vilket inte stämmer eftersom jag vet exakt när jag hade äggglossning (käkade pergotime). Så hon är väl liten helt enkelt, bryr mig inte så mycket om det där. Hon kommer väl ut när hon känner sig klar för det :)Nu vill jag bara att jag ska känna lite mer än jag gör. Jag har moderkakan fram så den dämpar tydligen hennes rörelser. Nåja, det kommer väl snart hoppas jag...
    Grattis till lyckat UL och till eran lilla tös Jag säger som du att jag vet när jag hade min ÄL. Körde med äl stickor stenhårt då. Men vad gör det, bebisen kommer med största sannolikhet inte på BF dagen ändå
  • stina84
    Ellie84 skrev 2010-01-08 15:28:41 följande:
    jag hoppas jag inte har moderkakan i framvägg men med tanke på hu mycket vi känner bebis så kan jag juh inte ha det..fast fram kanske inte är lika illa som i nederkant tycktejagjag läste tidigare.. ska bli intressant att se vars min moderkaka ligger..
    Fast man vet aldrig, jag känner bebisen och har gjort ganska tydligt sedan v.15. DÄremot så när jag jämförde med dottern så kände jag tidigare och dessutom kände man sparkarna utanpå magen i v.17, vilket man inte gör nu, så jag var säker på att jag hade moderkakan i framvägg denna gången. Och visst var det så Sedan är det rätt som du skriver att det är när moderkakan ligger för förlossningskanalen som det är farligt och man måste snittas, annars är det ingen fara
  • stina84

milliemolly<. Jag tycker du ska stanna hemma imorgon och bara rå om dig själv! Det hade jag gjort om jag varit i din situation.

ser att ni pratar om mardrömmar, det har jag också en massa! Har drömt flera nätter i rad att jag är på ullared och är jättelycklig och ska shoppa men så stänger de om 20 min när jag precis kommit ner, eller så har jag inga pegar och ingen möjlighet att låna av någon. Låter jätte komiskt men är inget roligt när jag drömmer det

• stina84

dottan55: Hur menar du med att din bebis ligger neråt?

Här har man haft syster med familj på besök idag, mysigt. Min man och hennes man är ute och kör rally på isen. Bonnen har plogat upp värsta barnan som folk kör på. Hur mkt bilar som helst!
    Ser ni pratar om sparkar. Jag har känt ett par veckor nu, är i v.18+2 nu. Känner dock inte jätte hårda sparkar och inte utanpå magen än, men jag har moderkakan i framvägg denna gången med.
    Längtar som bara den tills v.30 då har jag UL igen Låååångt dit! Fast det sa man ju om RUL med och det har vi paserat nu Rätt som det är har vi alla våra små bebisar här hos oss

• stina84
    Joggi skrev 2010-01-10 16:37:08 följande:
    Ligger lixom neråt med armar och ben... Kände att det lät lite otydligt med "neråt".. Men man kan tro att Ultraljudsbilden är upp och ner=)Hur vanligt det är vet jag inte men de UL-bilderna man ser så ligger bebisen "på rygg" om man säger....Hänger du med?
    haha nä det gör jag inte{#lang_emotions_innocent} bild?
    Ellie84 skrev 2010-01-10 16:21:20 följande:
    Jag känner sparkar då jag sitter ligger eller står om jag står still..känner inget när jag går eller rör mig mycket..Idaghar vi varit ute för andra dagen i rad..så grymt skönt då vädret äntligen tllåter utevistelse igen...Miranda har kört fyrhjuling flera timmar nu i två dagar..Hon och hennes "kusin" (sambons systerson) har oxå en och sambon har plogat en bana på våran baksida (gigantisk baksida) så det har körts varv efter varv där bak Roligt att se barnen ha så roligt..Om ett dygn från nu vet jag och kärestan massa mera om bebis..Att man kan se fram emot nånting så himla mycket..Avis på alla som redan har sina avklarade ..Tänk att man ska få se det lilla livet där inne igen..Tavegyl..DEt har jag nog hemma om dom inte är utgångna.. Får fråga BM..Dom blir man juh lite trött av oss oxå så det blir juh kanon Bara snart halv fem  klockan :/ Sambon jobbar massa sent ikväll.. trist..Har ni andra haft en bra helg..??
    Våran dotter har också fyrhjuling, fast hon är för liten för att köra själv. Den är liten men skitpigg! Inte ens hennes kusin som är 5 klarar av den... Favoriten jusst nu är att åka pulka bakom ute på åkern
    Själv hade jag önskat att ja hade orkat gå ut idag.. Har sååå ont idag... Kom igår efter jag hade dammsugat och har inte släppt än. Sitter i både i ryggen och i ljumskarna/blygbenet... Legat inne hela dagen och bara tagit det lugnt...
    Ja travegyl har jag med hört ska vara bra! Det är ju ingen fara om det är utgånget det du har hemma, det enda som kan hända är att det inte fungerar
    Lycka till på erat UL imorgon
  • stina84

dottan55: Jo jag msistänkte det var så du menade, fast var inte helt säker Kul att din sambos son kände bebisen igår! Hur gammal är han?

Ellie84: Hoppas verkligen det inte blir värre för dig. Frågade min läkare om jag kunde hoppas på att det skulle bli bättre. Då sa hon, inte innan barnet är fött. Det du får hoppas på nu är att det inte blir värre... Var helt deprimerad igår pga mina smärtor. Känner så väl igen det från när jag väntade dottern. Jag var helt osocial de sista 10 veckorna pga att jag hade så ont hela tiden. Kunde inte ens vända mig i sängen utan problem.. Så rädd att det ska bli likadant igen...
    Lycka till på erat RUL idag

Housemouse: Tack så mycket

AnAngel: Å vad mysigt det låter att känna sparkarna utanpå Kommer så väl ihåg känslan med dottern Jag får nog vänta någon vecka till, har ju moderkakan i framvägg..

ZettanA: Men fy, stackars dig... Låter verkligen inte roligt... Ring din läkare omg. och boka en tid. Så kan du ju inte gå... Är det foglossning du har? Låter faktiskt lite som det. Jusst det att det sitter på "rätt" ställe och ilningarna känner jag igen med...

MorV: Det låter som om det är bebisen du känner

Helsingborgsmamma: Vad sent du fick ditt RUL inbokat.. Fast den som väntar på något gott, brukar man ju säga

• stina84

Idag är första dagen för dottern på nya avdelningen, ängen Jag har varit riktigt nervös inför denna dagen. Som tur är har hennes bästa kompis ävven flyttat med från småbarn och över dit Allting gick så fort.. Förskoleläraren som tog emot oss presenterade sig inte ens.. SÅ kom personal utifrån och sa att hon skulle följa med ut. Så jag han knappt säga hej då.. SÅ jag lämnade bara 1 paket blöjor i princip och sedan fick jag åka hem... Tror man är lite känslig nu med som gravid

• stina84
    Joggi skrev 2010-01-11 09:53:00 följande:
    Aj vad fel det blev! Sin skulle det stå, hehe=) Sombon kände sin första buff igår! Nån som vet om det är vanligt att bebisen ligger så som min?
    Haha, vad 1 bokstav kan ställa till det TÄnkte väl nästan det.. Hade inte för mig heller att du nämnt något om någon "son" tidigare
    Bebisen snurrar ju runt hela tiden och ändrar läge och plats så det behöver du inte tänka på
Svar på tråden BF Juni 2010!