-
Nu syns detPepparkaksdeg skrev 2010-01-07 17:52:56 följande:Nu har jag gått in på min pres och jag har ju inte ens något galleri som andra kan gå in och titta i juh!Själv kan jag se bild,men har ingen ikon som alla andra kan klicka på!Hur har ni andra gjort?!?Snälla någon; HJÄLP!
Läcker klädsel
-
pepparkaksdeg:
Oj vad djur ni har skaffat
Du får ta kort och lägga upp på ditt nya zoo
haha ja Otto är ju verkligen inget fult gubbnamn som det var på tal om från början, om jag inte mins fel?
Roligt med så mkt djur iallafall 
Det var så lite såPepparkaksdeg skrev 2010-01-07 18:02:47 följande:TACK! Du är min ängel! KRAM!
-
Ja det stämmer, vi har samma problem fast din är i bakvägg och min i framvägg. Jag hoppas med att moderkakan kommer växa med livmodern upp. Jag vill absolut INTE snittas....Joggi skrev 2010-01-07 19:08:38 följande:Tack detsamma! Skönt att veta att allt såg bra ut=)Är det samma som om moderkakan ligger för lågt som min? Om den inte flyttar sig blir det snitt här=( Ska ju tillbaka v 32. Hoppas den har växt upp! Men den låg i bakvägg annars iaf..Våran bebis va en riktig vilde, rörde sig hela tiden i stort sett=) Mysigt!
Min bebis sov nästan hela tiden, vaknade efter BM bad mig gå och lätta på trycket lite
När den ligger i framvägg så känner man sparkarna senare för moderkakan fungerar då som en stötdämpare. Jag hade det på känn innan
Kände ju mkt tydligare nu med dottern och man kände även utanpå magen. Nu är det mer som buffar bara, men det kommer ju
-
Grattis till dagens alla lyckade RUL
Å ni som ännu inte haft era, det kommer 
-
dottan55: Fick du behålla ditt BF datum?
-
Fast det spelar ju inte så stor roll egetligen... Bebisen lär ju förmodligen inte komma det datumet ändåJoggi skrev 2010-01-07 19:27:40 följande:Nee jag fick flytta 4 dgr=( 18+0 idag istället för 18+4..Konstigt jag som hade stenkoll på mens och ägglossning! Hur kommer det sig att jag blivit befruktad 4 dgr senare än ägglossningen egentligen?
Med dottern stirrade jag blind på BF datumet, alla trodde jag skulle få tidigare så jag var ju inställd på det.. Bf kom och ingen bebis
Varje dag över tiden kändes som 1 vecka! Så denna gången ska jag iallafall försöka tänka 2 veckor framför BF, eller därikring bf
Jo, det sa BM till mig medJoggi skrev 2010-01-07 19:32:11 följande:Missade ditt inlägg....Okej, då håller jag tummarna för oss. Enligt BM så växer den oftast upp om den sitter lågt så vi hoppas på det.. Jag vill verkligen inte heller snittas! Har varit helt inställd på vaginal förlossning och det va först idag som jag insåg att man faktiskt inte alltid har ett val! Man måste ju ändå vara beredd på att det kan bli snitt oavsett.. Sen juldagen har jag känt buffar nu! Har känt dom varje dag sen dess, mest när jag ligger ner.. Längtar tills man känner utifrån så sambon får känna=) Men som du skriver, det kommer! Man får ha lite tålamod=)
Hon sa att jag inte skulle oroa mig för det och jag tänker inte göra det heller, allt löser sig till sist
Lycka till med RUL imorgon och berätta hur det gick senHk83 skrev 2010-01-07 19:38:19 följande:Hej hej..Känner mej inte så aktiv här... Jobbar föär mycket för att orka med..=) Men Läser vad ni skriver iaf..=) Grattis alla till lyckade ul.. Jag har mitt imorgon och är jättenervös för att det ska vara nått fel... Här blir det också snart en Ullaredsresa..=) Det är grejjer det.=)
-
Å vad gott det lätJoggi skrev 2010-01-07 19:59:08 följande:Absolut så är det ju=) Jobbigt att tänka om bara.. Ny vecka på Torsdagar nu inte Söndagar som förr.. Vi fick BF efter varandra nu såg jag! Mamma gick över 2 veckor med båda barnen och har hört att det är ärftligt, jag kommer oxå att ställa in mig på övertid...Jag tänker inte heller oroa mig, men ställa in mig på att det inte alltid blir som man har tänkt sig...Nu ska jag äta sockerkaka och dricka mjölk=) Gott!
Jag håller på att lägga dottern nu och min man är nere och gör taccos till oss
Det bästa som finns!
-
Noomi och Emilio: Grattis till ett lyckat UL

Nellie Monuiqe: GRattis till dig med för ett lyckat UL
Att moderkakan ligger i framvägg har absolut ingen betydelse s det behöver du inte vara orolig för. Det är om den ligger ivägen för förlossningskanalen det kan uppstå, eller det uppstår problem då 
Laocoon: Skönt att det gick bra när du väntade dottern
I de allra flesta fall växer ju moderkakan med livmodern upp, men inte alltis då det är ju kanon att de kollar för säkerhets skull 
AnAngel: JObbigt att du har så ont, hoppas det ger med sig! Skönt att du iallafall blivit sjukskriven så du kan vara hemma och vila

-
Hej alla!
Nu har jag varit hos en gyn läkare och berättat om mina bäckenbesvär. Har blivit sjukskriven 50% fram till 7 februari så får vi se om jag behöver mer sjukskrivning sedan eller om jag klarar mig på 50%
Så nu måste jag ringa runt till ams, a-kassan och skicka in papperna till fsk. Mycket att tänka på..
-
Ja precis! Fast värst av allt är nog att bli arbetslös och alla papper man ska skicka in till a-kassan. Fy det tog dem 4 månader innan de kunde fatta ett beslut...Ellie84 skrev 2010-01-08 12:58:22 följande:Ja det är nästan mera jobb att vara sjukskriven än vad det är att jobba.Papper hit och papper dit och kompleteringar till höger och vänster..Hoppas du klarar jobba 50%..Trist med sånna besvär..Jag hade inte nånting alls med dottern så tror inte att jag kommerdfå nån direkt foglossning nu heller*peppar,peppar*Nu har dottern fått sin veckopeng och handlat godis och myser i soffan. jooo hon HAR ätit mat, lunch.. och hon fick endast begränsat me godis, ska juh räcka hela helgen..Näe ni kanske inte hade sagt nåntng om det men man är så van här på fl tyvärr att det finns åsikter om ALLT!!Kallt idag oxå men nu skulle det vända snart, vore skönt om man kunde vara ute iaf...
Jo jag hoppas med på att kunna jobba lite iallafall. Nu är jag ju bara tim. vikarie så det är inte säkert de kommer ringa mig mer nu då utan att jag får stämpla upp 50% istället. Men sjukskrivningen är ju ändå viktig för jag sparar ju mina stämplingsdagar och dessutom kan jag nu tacka nej till 8 timmars ass. Jag fixar verkligen inte att jobba så många timmar.. Klarar inte ens av 1 timmes långsam promenad med hunden...
Tur vi har stor tomt iallafall så han dör ju inte..
Ja folk på FL är sånna moralkärringar, inte alla men många. Ibland känns det som om man är förföljd av dem i trådarna
Vill du ge din dotter godis innan maten så är det upp till DIG och ingen annan. Det är inte barnmisshandel precis att de får godis 1 gång i veckan
Men folk måste ha åsikter om allt