Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

Igår var vi och köpte de sista julklapparna. Var ute i 1½ timme. Efter det kunde jag knapt gå pga foglossning framtill.. Så ledsen att det är så påtagligt redan... Och jag som ska jobba ikväll, hur ska detta gå? Jag har inte jobbat på 1 månad nu och så ska jag in och jobba ikväll. 17-20.30. Vet att det inte är så lång tid men det är ett tungt yrke och jag är ensam så ingen kan hjälpa mig... Usch hoppas så det kommer gå bra..
    Annars tycker jag tiden går ruskigt fort nu! Går in i v.17 imorgon

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84

Oj vad ni skriver alla!
    Ni som gjort FVP, ska hålla tummarna för att ni får bästa möjliga resultat

Igår jobbade jag och fick framåt 20.30 sådana fruktansvärda kramper i magen att jag tänkte för mig själv att nu förlorar jag barnet.. Kunde inte stå upprätt. SOm tur var så var jag inte ensam utan hade en kollega med mig. Så jag kunde gå ut till bilen och sätta mig och vila... Fy vad rädd jag var. Ringde min bm idag och berättade och sa även att jag har ganska ont emellanåt av foglossning nu. Har fått tid hos sjukgymnast den 28. Hoppas jag kan få lite bra tips.. Usch orkar inte ha det så här... Jag vågar inte tacka ja till jobb på akuten längre för det är sååå stressigt där. Tror inte jag pallar det...

• stina84
    Xtra skrev 2009-12-22 15:56:28 följande:
    Ni som känt fosterrörelser eller sprattel eller vad ni nu känt i magen hittills...Kan det kännas som om det kittlas? Idag vid något tillfälle när jag satt vid datorn så kände jag inget sprattel eller så, men kändes mysko på nåt sätt, som om det kittlade innanför magen. Långt ner vad det också i magen... säkert precis ovanför blygdbenet eller nåt. Jag tänkte på fostret direkt MEN så höll det på en stund... 1-2 minuter eller något... så jag tänkte att nää, det är nog annat. Vad tror ni? Jag har aldrig varit gravid så jag vet inte alls hur det "ska" kännas, o jag väntar mig inte attk änna något än... är i v.15+3 idag och det känns aningen för tidigt för en förstföderska på nåt sätt...?
    Svårt att säga, men alla upplever man det olika Det kan säkert varit bebisen du kände. Med första barnet kände jag i v.13-14. Samma denna gången. Så det är inte alls ömöjligt
  • stina84
    rödnos skrev 2009-12-22 17:06:53 följande:
    Alltså... jag har en fundering...Jag har ett jobb som kräver MYCKET oergonomiska ställningar och som varje dag frestar på ryggen mycket.Nu är jag bara i vecka 15 men det börjar redan kännas sjukt mycket mer än annars.Nån som vet bra ryggövningar eller nåt jag kan testa. Nån som känner liknande saker? Brukar köra "plankan" i 3 x 3 minuter men har iof inte gjort det på ett tag eftersom jag slackade till med träningen en aning under må illa perioden...Några förslag eller så?
    Tycker du ska ta kontakt med en sjukgymnast som kan ge dig bra tips och råd. Om du får mer problem längre fram så bör det vara lättare att få igenom en sjukskrivning av läkaren om han ser att du sökt hjälp innan. Jag har gjort det och ska träffa sjukgymnast den 28. Lycka till!
  • stina84
    rödnos skrev 2009-12-22 17:14:12 följande:
    Ja, jag funderade på att kolla upp det med en sjukgymnast faktiskt. Är du sjukskriven för ryggen eller för nåt annat?Har inte riktigt lust att bli sjukskriven dock eftersom jag är egen företagare och det skulle vara ganska förödande för min mammapeng...Kul hur rättvist det där är...
    Jag är inte sjukskriven, inte än iallafall. Jag ska träffa sjukgymnasten pga foglossning jag med, fast mitt sitter i blygbenet. Hade jätte ont av det med dottern med så jag är 100% på att det är foglossning.. Tyvärr. Sedan har jag fått en hel del SD med, fast det kan ju inte sjukgymnasten hjälpa mig med.. I början av januari ska jag träffa en gyn läkare och lägga upp en graviditetsplan och tänkte då ta upp med henne om foglossningen och SD. Hon har ju "makten" att kunna sjukskriva mig om det behövs. Nu är jag arbetslös, men jag stämplar och jobbar extra på akuten och hemtjänsten så det är tungt och stressigt arbete. Så kan jag inte jobba pga att jag har för ont så vill jag ju bli sjukskriven så jag kan spara mina stämplingsdagar.
    Förstår att du känner som du gör. Om du blir sjukskriven så är det ju ditt egna som drabbas liksom.. Vad är det för företag du har?
  • stina84
    Summer skrev 2009-12-22 18:41:10 följande:
    Det märks att man är i v. 16 nu. Det ilar och värker olustigt i livmodern sedan igår, riktigt obehagligt. Jag antar att det är bebis som växer så det knakar. De ska ju växa som mest mellan v. 16-22 eller 26 eller hur det var?
    Det har jag med kännt och har undrat hur det kommer sig att jag har sådan molvärk igen som i början. Men det förklarar ju en hel del om det är som du säger att de växer som mest nu
    Nu kommer jag inte i några av mina byxor, inte ens med gummiband! Har inte vågat väga mig på ett par dar. Sist hade jag gått upp 700gram på 4 dagar!!!

Hur mycket har ni andra gått upp nu?
    Jag har gått upp 4 kg nu allt som allt och är i v.17. Är det mkt? Någon som vet?
  • stina84

Skönt att höra att det är helt normalt iallafall. Anledningen till att jag är så nojjig är att jag gick upp 28kg med dottern och hade över 10 kvar att gå ner... Vill itne gå upp så mkt igen.

Bustrollen: Oj vad du har gått ner i vikt! Mår du illa och kräks?

• stina84
    Ellie84 skrev 2009-12-23 12:18:20 följande:
    Jag har inte vägt mig på länge men tror inte jag har gått up speciellt..På morgon då jag ligger kvar i sängen, på rygg, så kan jag se precis vars livmodern är...Det är som en boll som sticker upp längst ner i magen=)Nån mer??
    haha, ja visst ser det roligt ut! Jag har sett det sedan v.12. Har ju bild på min snea morgonmage Nu på morgonen så ligger bebis alltid på höger sida. Vä sida är helt tom...Och på högra sidan känner jag livmodern strax under revbenen. Knasig sovplats den har På dagen om jag lägger mig ner går den till naveln och då är den jämnt fördelad över hela magen
    Bustrollen skrev 2009-12-23 13:05:48 följande:
    Mår mest illa numera, kräks kanske varannan dag ungefär. Men jag har väldigt svårt att äta bara jag mår lite illa så matportionerna är inte stora. Äter mest knäckebröd med smör eller massor av isglass hela dagarna...inte så mycket kalorier i det inte.
    Usch att det sitter i så för dig.. Inte konstigt du går ner i vikt om du mår illa och kräks.. Hoppas det ger med sig snart.. Hoppas du kan njuta lite av all den goda julmaten imorgon

Nu har jag precis gjort 1.5kg köttbullar. Var lite lat så jag gjorde dem på långpanna i ugnen och fräste sedan bara till dem i pannan så de får en fin stekyta. Imorgon så ska jag göra potatisgratäng, är inget jansons fan direkt..*blä*
    Hoppas verkligen ni alla får en underbar jul!
    {#lang_emotions_tomte}God Jul allesammans!{#lang_emotions_tomte}
    och ta hand om er och era {#lang_emotions_gravid}
  • stina84

Hej allihopa! Hoppas ni alla haft en underbart mysig jul med god mat och sällskap
    Här har det varit full rulle och vi har haft övernattningar. Nu ska alla snart åka och det kommer bli tomt här hemma. Kommer nog ändå kännas ganska skönt när alla åkt då allt blir som vanligt igen Igårbjöd vi alla på taccos. Ja vi var 25 pers. här hemma. Stod och lagade taccos i 2 timmar, var ingen höjdare. Men gott var det
    Nu har vi varit och köpt en ny dator. Vi har en stationär och köpte nu en bärbar som vi bara ska ha till bankärenden och dyl. Denna har vi fått virus på och varit en del strul med sidor som sparas från internet och då banken som INTE ska sparas. Någon himla skit från google som det sparas på. Så då fick det bli en till dator till bara sådana ärenden. Låter svammligt men hoppas ni fattar vad jag menar

Har fått mer ont av foglossning nu med. Blir bra att få komma till sjukgymnasten imorgon och få lite tips med. Kommer inte fixa jobba om det inte blir bättre..

Ses senare!
    kramar!

• stina84
    rödnos skrev 2009-12-27 11:11:38 följande:
    suck... jag fick presentkort på Sisters av min svärmor... smart eller? :D Man kanske kan kränga det på blocket för jag passar då inte in i några av kläderna de har där. Möjligen om de hade haft nån stor kofta, men icke...Dessutom kallade hon mig mullig och småtjock typ hela julen så det har varit "underbart". Men nu är jag ÄNTLIGEN hemma igen! haha!Nån mer som irriterar sig på att så många tycker sig ha rätt att ta på magen?Jag klappar tillbaka på deras mage (om det inte är nån som jag har en nära relation till då och det faktiskt ÄR ok) och frågar samma fråga tillbaka. Tack, hur är det själv med magen? ;) Lustigt att man ska bli allmän egendom bara för att man har en bebis i magen kan tyckas...
    Lite klantig present av din svärmor, för jag antar att hon visste om innan att du var gravid?
    Det där med att folk tar på magen tycker jag faktiskt inte är så farligt denna gången, men jag minns med dottern så vart jag väldigt obekväm med det...
    Hoppas julen din har varit bra ändå
Svar på tråden BF Juni 2010!