Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

kristallen skrev 2009-12-07 13:13:41 följande:
    Måste bara berätta vad min BM sa sist till mig. Hon frågade hur många barn jag hade och vad det var för sort på dom, 3 grabbar sa ju jag då. Då sa hon att ja bara så du vet så enligt statestiken så kommer du säkert få en pojk till bara så du vet. Och jag kommer nog och säga han men om det skulle bli en tjej så är det ju bara en bonus. Så du inte blir ledsen menar jag. Tyckte det var lite onödigt att säga, för jag känner bara att är bebis frisk och allt går bra så är jag bara nöjd. Och blir det en tjej så blir man ju väldigt glad men det blir man ju även om det skulle bli en pojk!!. Skaffar ju inte en till bara för att jag vill få en tjej liksom!Men min BM är lite speciell hon säger vad hon tänker utan att tänka på hur det låter eller om man tar illa upp. Så jag är väldigt spänd på om jag fixar att ha henne hela grav.Kan tillägga att hon sa det på en sånt sätt så man tog lite illa vid sig. Men gick över fort.
    Verkligen klumpigt gjort av din BM. Hon menade säkert inget illa. Kan tänka mig att det faktiskt är många som tänker så tyvärr, även om nu inte du gör det.
    Det har man hört många gånger om pappor som har 2-3 tjejer och säger blir det ingen pojk nästa gång så ger vi upp. Ett exempel bara, men det är sant.. Tragiskt! Tänk om alla resonerade som du, bara barnet är friskt! Det är ju huvudsaken.
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84

pepparkaksdeg: GRattis till ett lyckat kub! Min personliga åsikt är att jag inte ser något fel med att berätta resultatet, men alla tycker vi olika

• stina84

God eftermiddag i stugan

Hur står det till med alla?
    Här har man haft huvudvärk i stort sett hela dagen. Alvedonen tar bara bort toppen på den... Har haft det såhär, inte varje dag men ofta, i flera veckor nu... Är det någon mer som har det så?

Imorgon ska jag på anställningsintervju, börjar bli jätte nervös nu. Även om jag känner att jag inte får den oga min graviditet så vill man ju ändå göra ett bra intryck inför möjliga framtida lediga tjänster där...

Nu ska jag snart ner och ta en dusch. Trevlig kväll alla!

• stina84

Hej alla och tack för att ni hållt tummarna för mig idag! Känner mig nöjd med min insats under intervjun, var väldigt avslappnat Var ärlig och sa som det va, att jag var gravid och ville vara ärlig med det från början. Fick jätte fina reaktioner faktiskt En av cheferna drog en suck av lättnad för att hon trodde (på sättet jag la fram det) att jag skulle säga att jag var kleptoman eller något. Så alla började asgarva och sa, jaha vi trodde det var något allvarligt. Känns skönt att de reagerade så bra och gratulerade

Miss Johanna: Fy vilka svin det finns rent ut sagt. Att de har mage! Hade du mkt kontanter på dig? Lyckades de få ut något på kortet? *hoppas inte*

Ellie84: Jag har gått upp 3.5kg. Tycker inte det är så farligt faktiskt, med tanke på att jag slutat med nikotinet också Hoppas bara att det inte slutar på samma slutvikt som med dottern, då är jag nöjd

ZettanA: Jag minns inte heller att jag hade huvudvärk med dottern... Kanske väntar vi pojkar?

• stina84
    annanazell skrev 2009-12-09 13:33:31 följande:
    Hej alla. Idag skulle jag egentligen ha gjort abort, men har bestämt mig för att behålla det. Så jag skickade sms till honom att jag hade tid för abort idag men klarade inte av att genomföra det och att jag behåller barnet...Då fick jag till svar.... Jaha. jag har sagt vad jag tycker. och jag hoppas att du inte behåller barnet för att du tror att jag ska komma tillbaka. För om du nu har bestämt dej så blir det nog aldrig vi igen...Alltså han har blivit en hemsk människa och är helt kall ju.. Hur skulle ni tyda det smsét? Låter ungefär som att om jag hade tagit bort det så kanske han hade kommit tillbaka???
    Helt sanslöst vilken karl alltså! Blir helt galet förbannad. Du får ursäkta mig, men hade någon betett sig så mot mig så hade jag blivit fly förbannad och bett honom fara.
    Tror inte du ska tänka så att han kommer tillbaka om du tar bort det. Älskar han dig och sin son och vill leva tillsammans med er som en familj så kommer han göra det även om du behåller barnet. Lider med dig att du ska behöva stå ut med all denna skiten... kramar!
  • stina84

Måste bara berätta att jag känner sparkar varje dag nu! Nu känns det inte som en fiskstjärt längre utan mer som ett pickande där inne Helt underbart! *älska*

• stina84
    Miss Johanna skrev 2009-12-09 16:56:44 följande:
    Stina84: Jag hade ca 1200:- så det känns surt, skulle köpt lite julklappar för dom pengarna Men som tur var så hann de inte få ut några pengar från kontot. annanazell: Jag tycker inte denna karl är värd att ens bry sig om. Din situation måste vara extremt jobbig, men försök att skita i han och gå vidare. Nu är det hans tur att visa att han bryr sig över huvud taget, var kall tillbaka!
    Men det är mycket pengar, speciellt en månad som denna... Skönt att personen i fråga inte han rensa ditt konto med... Fy vad folk är fräcka alltså. Undrar vad de själva hade sagt om det vore ombytta roller, tänker de ens så tro? Säkert inte. Det är för mig inget friskt beteende.
  • stina84
    MaraFara skrev 2009-12-09 17:03:01 följande:
    stina84; gud vad mysigt.. Jag vill oxå känna :).. Men jag räknar med att det blir sent för min del eftersom moderkakan sitter i framväggen..
    Ja det är verkligen hur mysigt som helst! Magen växer som bara en nu med tycker jag. Nu börjar jag verkligen se gravid ut med
  • stina84
    MaraFara skrev 2009-12-09 17:31:59 följande:
    Alltså, nu blir jag fundersam.. Nånting känner jag i magen som kommer lite då och då.. Knäpper liksom till djupt där inne, känns nästan som om det skulle vara en fis som sen tillbakabildas.. Herregud, försökte förklara för mitt ex, men han skrattade bara åt mig.. Men visst förstår ni hur jag känner :)?
    haha jag förstår till fullo Det kan ju vara bebis du känner
  • stina84
    MaraFara skrev 2009-12-09 20:36:44 följande:
    har glömt berätta för er att jag i januari kommer att påbörja resan mot mitt drömyrke; barnmorska.. Ska bli superkul att börja plugga.. Får visserligen ta studieuppehåll 1 år sen, men jag hinner iallafall fixa första terminen..
    Å vad underbart! Det är mitt drömyrke det med Vart vill du helst joba sedan då när du är färdig? Här tycker jag det är perfekt då man hoppar mellan förlossningen/bb/gyn. Vissa har ju även spec. mödravård och UL Väldigt varierande och roligt arbete Tyvärr väldigt svårt att få jobb här...
Svar på tråden BF Juni 2010!