BF Juni 2010!
kristallen skrev 2009-12-07 13:13:41 följande:
Måste bara berätta vad min
BM sa sist till mig. Hon frågade hur många barn jag hade och vad det var för sort på dom, 3 grabbar sa ju jag då. Då sa hon att ja bara så du vet så enligt statestiken så kommer du säkert få en pojk till bara så du vet. Och jag kommer nog och säga han men om det skulle bli en tjej så är det ju bara en bonus. Så du inte blir ledsen menar jag. Tyckte det var lite onödigt att säga, för jag känner bara att är bebis frisk och allt går bra så är jag bara nöjd. Och blir det en tjej så blir man ju väldigt glad men det blir man ju även om det skulle bli en pojk!!. Skaffar ju inte en till bara för att jag vill få en tjej liksom!Men min
BM är lite speciell hon säger vad hon tänker utan att tänka på hur det låter eller om man tar illa upp. Så jag är väldigt spänd på om jag fixar att ha henne hela grav.Kan tillägga att hon sa det på en sånt sätt så man tog lite illa vid sig. Men gick över fort.
Verkligen klumpigt gjort av din BM. Hon menade säkert inget illa. Kan tänka mig att det faktiskt är många som tänker så tyvärr, även om nu inte du gör det.
Det har man hört många gånger om pappor som har 2-3 tjejer och säger blir det ingen pojk nästa gång så ger vi upp. Ett exempel bara, men det är sant.. Tragiskt! Tänk om alla resonerade som du, bara barnet är friskt! Det är ju huvudsaken.