-
Vad är det för barnvagn du är ute efter?Ellie84 skrev 2009-12-15 17:49:17 följande:Fy vilken huvudvärk jag har idag..Har typ aldrig huvudvärk i vanliga fall men under denna grav har jag haft det ganska ofta, jobbigt då man inte är van huvudvärk..Trött är jag idag, hade just precis slumrat till på soffan idag då dottern ringde från sin kompis och hade ont i magen och ville hem,Stressade massa dit för att hämta hon och medans jag är där frågar hon om hennes kompis får följa med hem, så sjuk var hon, sa iaf nej..Sen har det varit tjat om kompis nästan sedan dess..Men känner att jag verkligen inte orar ha två stycken sexåringar springa runt här idag..Fortfarande inte fått tag i barnvagen jag vill ha, söker med ljus och lykta..Visst det är ett tag kvar men känns omöjligt att få tag på just denna.. -
Oj vad ofta ni springer på toa nattetid! Fy vad jobbigt att sömnen blir så störd.. Jag kissar ingen gång... Än så länge iallafall. Vet ju att i slutet så springer man ofta på toa och då även nattetid... Inget jag saknar precis...
Igår beställde jag mat från ica på nätet så leveransen borde komma nu snart
Så himla gött att slippa åka och handla
Perfekt när man ska ha mycket och tunga saker
Ikväll är det lucia på dotterns dagis. Får inte glömma videokameran då
-
Ellie84 och hoppfull trots allt: Vilka fina bebis magar
Ska ta mig i kragen och ta en bild och lägga upp snart
Denna dagen har än så länge vart åt h*lvete.... Vaknade med knappt 15 grader i sovrummet.. Alla lampor blinkade.. Gick upp och tittade mot masten och det bara blixtrade om den.. Maken fick ringa vattenfall som var här på 20 min. Ingen ström på hela dagen och blåser som värsta stormen ute! Våra utemöbler på verandan låg på andra sidan gräsmattan, och de är i trä!
Vi bor ju ute på landet och har bara åkrar runt oss och när det blåser här, Ja då blåser det här! Nu är det 15 grader i hela huset, bara i köket det är 20 (har vedspis där) strömmen har precis kommit tillbaka nu och nu väntar man på att värmen kommer. Ska bli gott med mat nu iallafall. Man blir ju verkligen helt handikappad utan ström!
-
Fy vad kallt ni har det! Vart i Sverige bor du? Vi har -7 hemma nu, tycker det räcker... Brrrr...Ellie84 skrev 2009-12-17 13:57:58 följande:Stina84: tack tack...Usch lät inte som nån vidare bra dag..Här är det 23 minus ute och 23 plus inne Ska snart iväg och jobba..Inte roligt att ha bilen stå ut söjn kallt utan motorvärmare men som vikarie vill jag inte betala 1800 i MÅNADEN för en stolpe utan att ens veta om jag får jobba...Hört om spökveckor men dom är väl tidigare än jag är nu, v16, men jag känner ingenting..Inga ömma bröst, knappt nå rörelse i magen, kan lika gärna vara tarmarna. springer som sagt inte på toa om nätterna längre, inget illamående och tröttheten börjar ge med sig...hm...Måste se till att få tebax angelsoundet så man kan lyssna efter den lille/a..
Det var verkligen dyra pengar för en stolpe! Hade jag heller aldrig betalat. Speciellt som du säger när man är vikarie och aldrig vet hur mycket man får jobba.
Jag har heller inga symtom. Fast bebben känns jag emellanåt, det ä sååå mysigt
-
Nej jag känner inget utanpå än. Men det känns väldigt tydligt innanpå nuEllie84 skrev 2009-12-17 14:24:14 följande:Bor 5 mil utanför luleå..Jag har inte riktigt konstaterat om det riktigt är bebbe eller bara tarmarna..På morgon är det mest aktivitet, på kvällen är det stiltje..Känner du bara inuti magen eller även utanpå??
Med dottern kände man i v.17 med handen utanpå magen. Nu har jag lite mer "hull" än den gången så räknar med att få vänta ytterligare någon vecka/or.
Jag kan känna av det närsom jag är still. När jag rör mig känner jag inget. Fast om jag varit igång mkt under dagen så känner jag som mest
Jaha du bor däråt, det förklarar ju endel
Jag tror nog det är bebben du känner faktiskt. Var någon som sa i tråden att hon pratat med sin BM och sagt som du och hennes BM hade sagt att det förmodligen är bebis
-
Oj har du gjort 2? Är de inte dyra? Vet att de ska finnan någon tråd om de som testat intelligender och sedan vad svaret blivit... Kolla ett par sidor bakåt i denna tråden, tror det finns en länk där för bara någon dag sedanannanazell skrev 2009-12-17 18:34:07 följande:Jag tror jag väntar en pojke. Har det på känn. Men har gjort två intelligender test och båda två visa flicka. haha... Så jag vet inte, någon som testat intelligender?? Undra hur säkert det är.
-
haha ja, så mycket påls som din vovve har så fastnar det nog en hel del kan jag tänka mig. Min vovve har jätte kort päls och får ha täcke på vintern annars fryser hanXtra skrev 2009-12-17 15:08:10 följande:Här i Örebro har vi ca -6 grader men det blåser svinkallt. Känns som riktig polarvind... men eftersom jag ÄLSKAR snön så tänker jag inte klaga haha... det finns inget bättre än en ren hund efter en promenad! Så snön får gärna för mig stanna kvar LÄNGE! :-P
-
kunde inte låta bli, hittade länken. Hoppas du får lite intressant läsningannanazell skrev 2009-12-17 18:34:07 följande:Jag tror jag väntar en pojke. Har det på känn. Men har gjort två intelligender test och båda två visa flicka. haha... Så jag vet inte, någon som testat intelligender?? Undra hur säkert det är.
www.familjeliv.se/Forum-2-14/m48402242.html -
Oj, här var det verkligen lugnt i tråden idag..

Ellie84: Duktig du är som städat så duktigt! Jag ska faktiskt ta nederväningen nu ikväll när dottern sover, så tar jag övervåningen imorgon... Orkar inte ta allt på en och samma dag om jag inte måste. Tänkte svabba av alla golven imorgon med, det behövs nu inför jul
Hoppfull trots allt: Usch! Spysjukan är verkligen det värsta som finns! Minns när dottern hade det förra året, hon var för liten då för att kunna berätta för oss att hon behövde spy. Hon blev bara ledsen sekunden innan och då var det för sent... Sedan är det ju så smittsamt med...
Bustrollen: Vad har jag missat? Ska ni flytta?
Noomi och Emilio: Fy vad roligt! Tänk om det är tvillingar! Då blir jag avis ska jag lova
Hoppas ni på det?
Idag har vi varit hos Salomes mormor
Så gott att bli ompysslade en dag. Kommer dit och blir bjudna på mat, sedan går vi ut och går en sväng med vagn och hund i friska vinter vädret, underbart! Sedan hjälpte vi mormor att pynta hemma och har ätit en massa pepparkakor och myst
Nu ikväll ska jag damsuga av golvet på nedervåningen, sedan ska jag ha mys för mig själv. Mannen är på julbord ikväll. Igår var han på avslutning på innerbandyn, idag julbord och imorgon julbord, så jag blir ensam 3 kvällar i rad... Tur det bara är jul 1 gång om året
Nu pickar det på som 17 i magen
*MYS*
-
Hoppfull trots allt: Hoppas ni mår bättre där hemma nu! Fy alltså
Det enda possitiva är väl att bättre nu än till julafton...
MillieMolly:Usch, förstoppning är ingen höjdare.. Jag har ju varit det sedan dag 1 i graviditeten.. Om du får långvariga problem med det som jag har så rekomenderar jag dig att köpa laktipex på apoteket. Det fungerar inte laxerande utan hjälper bara tarmen att arbeta. Kan varmt rekomendera det. Hoppas du kan göra en tt snart