Vi har ett barn, han är 6 år och jag fick honom när jag var 23 år, (min man var 26år)
Vår son har alltid varit väldigt snäll och sovit bra. När han var 8 månader så blev han plötsligt väldigt sjuk, fick fel på magmunnen (reflux) kräktes 10-20 gånder om dagen/natten. Inte nog med det så utvecklade han en massa allergier och jobbig astma. Idag är han en pigg och glad 6 åring som får sina mediciner varje dag. Men allt fungerar väldigt bra nu.
Jag kom av förklariga skäl av mig lite när det gäller syskon, var väldigt rädd att barn nummer 2 skulle drabbas av sjukdomar. '
Ett tag försökte vi få ett till barn, men då blev jag inte gravid...
Jag har heller inte haft något fast jobb, men har det nu, i ett yrke som jag inte vill jobba med i framtiden...
Vi har också blivit väldigt bekväma, en 6-åring är väldigt lätt att ha att göra med. Inga syskonbråk eller bråk överhuvudtaget :)
Vi kan i princip göra allt vi vill, vi tar med vår son på de flesta aktiviteter.
Vi har också råd att köpa det vi vill ha till oss själva och till vår son.
Den enda nackdelen som jag kan se, är väl att det är ensamt att vara enda barnet när ens föräldrar blir gamla ocvh sjuka... och att man inte kommer att få så många barnbarn...