danei skrev 2010-06-28 11:56:40 följande:
För barnens skull med , är ju roligt att ha syskon som man kan ha glädje av både när de är små och sen när de är äldre. Har vänner som är ensambarn och ingen av dem tycker att det är roligt, speciellt en där hennes föräldrar är bortgågna hon förstår inte varför hennes föräldrar var så ego att de bara skaffade henne, hon har själv sagt att då kunde de lika gärna ha låtit bli eller adopterat för det var det värsta som kunde hända när hennes föräldrar gick bort och hon vart ensam kvar. Även om man har vänner och släkt att prata och umgås med så är det aldrig som att ha egna syskon!
Själv tycker jag att det är taskigt mot barnet att bara ha ett.
Jag kan inte tänka mig att alla som är enda barnet har lidit av det? Vissa har jätte många kusiner som dem umgås med. Vi är 6 barn i min familj och jag är en riktig sladdis så lekt med mina syskon har jag aldrig gjort därför har jag inte haft "nytta" av mina syskon Visst sen vet jag inte hur det blir när mina föräldrar går bort men då har jag ju min egen familj och även mina syskon.
Jag tycker det är upp till var och en, sen är det inte fel att skaffa ett barn till "bara" för att det första ska ha ett syskon? Det viktiga ska ju vara att man vill ha ett barn till
Jag har ett barn idag och kan för att jag vill skaffa ett barn till, men just nu vill jag bara njuta av mitt första och ge henne allt jag har