JAg är 34 år, och vill gärna ha ett barn till, men har också endometrios och får se hur det blir med det, har en underbar dotter, men vill nog ha en till, men amma kommer jag inte att göra, tänker köra med flaska för fastklistrad vill jag inte bli.
Men om jag inte kan få ett barn till, så är jag jätteglad att vi har vår dotter och försöker fokusera på det, då jag haft två kraftiga missfall och en massa andra besvär på väg mot syskon. Så om jag får ett till, blir det nog om ett par år då dottern är större.
Men det är skönt att denna sida finns och att de som har ett barn, inte alltid valt det och har man valt det, så varför kan man inte få ha det då ? Måste alla leva som alla andra ? Alla måste inte ha fler barn, alla måste inte amma, alla måste inte vara mammalediga i ett år, alla mammor måste inte jobba deltid osv.
Man behöver och ska inte heller bli i frågasatt varför man bara har ett barn, skit i det ni som har fler. Alla har rätt till sina beslut i livet, bara man mår bra själv. Inte nån annan kan besluta hur man skall leva eller göra på bästa sätt.