• olandstoken

köp menskopp!

jag säger bara, köp menskopp! kvinnors räddare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 16:47
    Vad roligt att det är så många som delar med sig av sina erfarenheter! Och det är kul att det har resluterat i beställningar.

ps. jag äger inte www.menskopp.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-19 09:42
    bra information in insättning och uttagning av menskoppen finns på menskoppen.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-09 14:24
    Att använda menskoppen är både ekonomiskt, miljövänligt och bra för ditt underliv

Men komihåg att det är lite trixigt innan man lär sig att att få in den och ut den på ett "bra sätt". Ge den lite tid!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-13 08:47
    www.menskoppen.se/
    mkopp.se
    www.amandasintima.se/
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp
    www.menskopp.nu/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-29 19:12
    Nu är det dags för ny tråd. Sprid info om menskoppen till alla vänninor
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m50391042.html

• Svar på tråden köp menskopp!
  • frux
    olandstoken skrev 2009-11-01 09:12:08 följande:
    det var det som var tanken med denna tråden. funderar på att lägga ut det på facebook med på status "svampfri tack vare menskoppen, köp nu alla mina vänner" men det får nog va... blir iaf ett samtalsämne på nästa tjejmiddag
    Ja. Jag har massmailat info till mina vänner och bekanta :)
  • nyatider

nyfiken! Hur funkar den, hur ofta byter man och var köper man den?

• frux
    nyatider skrev 2009-11-01 09:21:31 följande:
    Det är en kopp gjord i silikon eller naturgunni, som man "viker" och för in i slidan. Väl inne vecklar den ut sig och bildar ett vakuum som gör att den sugs fast. Tömning är inviduellt- beroende på hur mkt man blöder. Blöder man lite kan man vänta 12 timmar mellan om man så vill. Själv tömmer jag den efter 2 timmar typ under de värsta blödningstimmarna då jag blöder MKT.
    Man köper den via nätet vad jag vet. Sök på Google elelr så finns info på menskopp.se iaf tror jag.
  • frux
    nyatider skrev 2009-11-01 09:21:31 följande:
    kan tillägga att man vid byte/tömning sköljer ur den med vatten bara och sen in igen. Jag kokar min efter varje mensperiod samt innan jag sätter in den när mensen börjar - för att göra den helt steril.
  • Vroooooom

Jag har varit sugen på att skaffa en länge men blev avrådd av barnmorskan som satte i min spiral men jag avskyr verkligen bindor och tamponger ger mig massa extra mensvärk så jag vill nog ändå försöka.
    Är det någon av er som har spiral? Hur har den funkat tillsammans med menskoppen?

Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • kixan
    Vroooooom skrev 2009-11-01 09:53:14 följande:
    Jag har varit sugen på att skaffa en länge men blev avrådd av barnmorskan som satte i min spiral men jag avskyr verkligen bindor och tamponger ger mig massa extra mensvärk så jag vill nog ändå försöka. Är det någon av er som har spiral? Hur har den funkat tillsammans med menskoppen?
    Jag hade spiral och menskopp samtidigt i nästan ett år utan problem, sen åkte spiralen ut i samband med en mens, men jag vet inte om det var koppens fel, trådarna var väldigt långa på spiralen så jag tror mer på att det var felet.
  • Caroline05

Jag har en som jag inte använder. Det är ett helvete att få ut den och det funkar inte att stå och rycka och dra i den där jäkla vakuumkoppen när man har mensvärk. Det är döden.

• Mandragora
    Caroline05 skrev 2009-11-01 09:56:28 följande:
    Jag har en som jag inte använder. Det är ett helvete att få ut den och det funkar inte att stå och rycka och dra i den där jäkla vakuumkoppen när man har mensvärk. Det är döden.
    Ja om man inte lättar på vakuumet är den naturligtvis svår att få ut. Det krävs några gånger för att få till rätta greppet.

Ett tips är att föra upp fingret intill och trycka till koppen. Då släpper trycket. Och sedan kommer den snett utåt.
    shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa
  • Bea08

Låter äckligt med menskopp, föredrar tampong.

• Tårtsmulan

Menskopp är bäst! Märks inte när man har den, billig, spar miljön och helt enkelt så bekväm så att man inte längre besväras av sin mens.... behövs det fler argument??

Redan frälst!

Svar på tråden köp menskopp!