• olandstoken

köp menskopp!

jag säger bara, köp menskopp! kvinnors räddare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 16:47
    Vad roligt att det är så många som delar med sig av sina erfarenheter! Och det är kul att det har resluterat i beställningar.

ps. jag äger inte www.menskopp.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-19 09:42
    bra information in insättning och uttagning av menskoppen finns på menskoppen.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-09 14:24
    Att använda menskoppen är både ekonomiskt, miljövänligt och bra för ditt underliv

Men komihåg att det är lite trixigt innan man lär sig att att få in den och ut den på ett "bra sätt". Ge den lite tid!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-13 08:47
    www.menskoppen.se/
    mkopp.se
    www.amandasintima.se/
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp
    www.menskopp.nu/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-29 19:12
    Nu är det dags för ny tråd. Sprid info om menskoppen till alla vänninor
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m50391042.html

• Svar på tråden köp menskopp!
  • Vroooooom
    Denebola skrev 2009-11-01 12:24:46 följande:
    Varför avrådde barnmorskan dig? Jag har spiral och menskopp, var till barnmorskan innan för att kolla om det gick bra, och hon sa att det inte var några problem. Vakuumet kan liksom inte suga ut spiralen eller nåt... Hon hjälpte mig till och med med vilken storlek jag skulle ha på koppen ;) Och i värsta fall, om du nu ska använda menskopp och är orolig för att spiralen ska lossna, så får du väl bara se till att du kollar extra noga efter trådarna regelbundet (minst en gång i månaden, efter mens är ju ett tips, så blir det av), så att spiralen sitter där den ska.
    Det hade något med längden på trådarna att göra. Jag minns inte så exakt.
    Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • frux
    Vroooooom skrev 2009-11-01 16:29:49 följande:
    Det hade något med längden på trådarna att göra. Jag minns inte så exakt.
    men kan man ha sex trots trådarna så borde väl en kopp gå?
  • Vroooooom
    frux skrev 2009-11-01 20:04:19 följande:
    men kan man ha sex trots trådarna så borde väl en kopp gå?
    Ja jo, det låter ju logiskt.
    Menskopp.se skriver ju iofs själva att de fått både positiv och negativ respons från folk som har spiral och menskopp, så jag antar att jag inte vet om det kommer funka för mig innan jag testat
    Så dyrt är det ju heller inte att det inte är värt att pröva.
  • olandstoken
    Vroooooom skrev 2009-11-01 20:15:54 följande:
    Ja jo, det låter ju logiskt.Menskopp.se skriver ju iofs själva att de fått både positiv och negativ respons från folk som har spiral och menskopp, så jag antar att jag inte vet om det kommer funka för mig innan jag testat Så dyrt är det ju heller inte att det inte är värt att pröva.
    nä, och om man beställer provapå kopp så får man skicka tillbaka den (sönderklippt) inom 3 mån
  • Vroooooom
    olandstoken skrev 2009-11-01 20:44:31 följande:
    nä, och om man beställer provapå kopp så får man skicka tillbaka den (sönderklippt) inom 3 mån
    Ja, jag såg det men det var ju bara på en av sorterna. Tyvärr inte den som rekommenderades vid spiral, men som sagt inte speciellt mycket pengar så jag ska nog ta och testa. Vore ju jätteskönt att få slippa bindorna
  • Linnea85

Hej!

Har en annan undring om menskopp som ingen ställt än.

Alla talar om sin menskopp i singularis. Räcker det verkligen med en? Ni harinte en extra som ni ligger på i reserv? :D

• Mandragora
    Linnea85 skrev 2009-11-01 23:55:56 följande:
    Hej! Har en annan undring om menskopp som ingen ställt än. Alla talar om sin menskopp i singularis. Räcker det verkligen med en? Ni harinte en extra som ni ligger på i reserv? :D
    Nej jag har ingen extra. Det räcker gott och väl med den jag har.
    shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa
  • frux
    Linnea85 skrev 2009-11-01 23:55:56 följande:
    Hej!Har en annan undring om menskopp som ingen ställt än.Alla talar om sin menskopp i singularis. Räcker det verkligen med en? Ni harinte en extra som ni ligger på i reserv? :D
    nej, varför skulle man ha en i reserv? Man kan ju inte direkt "glömma" sitt mensskydd hemma när man nyttjar koppen- den sitter ju i hela tiden och blaskas ju av vid byte. Finns inget behov av fler än en.
  • Denebola
    frux skrev 2009-11-02 07:47:20 följande:
    nej, varför skulle man ha en i reserv? Man kan ju inte direkt "glömma" sitt mensskydd hemma när man nyttjar koppen- den sitter ju i hela tiden och blaskas ju av vid byte. Finns inget behov av fler än en.
    Enda anledningen skulle ju i så fall vara att man har en hemma och en på något annat ställe (definiera själva), så att man inte glömmer att ta med sig den.
  • Caroline05
    Denebola skrev 2009-11-02 11:12:43 följande:
    Enda anledningen skulle ju i så fall vara att man har en hemma och en på något annat ställe (definiera själva), så att man inte glömmer att ta med sig den.
    Eller att man använder en i början av mensen och en annan de sista dagarna. Vet vissa som gör så.

Jag har i alla fall bestämt mig för att ge koppen en chans till så nu ska jag prova en eller ett par andra modeller, tror att jag har fått kläm på varför jag inte är nöjd med den lilla lilla ladycupen.
Svar på tråden köp menskopp!