• cid

JULGODIS!

Har inte hittat någon tråd för julgodisbak ännu i år?
    Har jag missat den eller har det bara inte startats någon?
    Om inte annat så kommer det en tråd här!
    Fyll på med era smaskigaste recept och andra tips och idéer!

• Svar på tråden JULGODIS!
  • evelayna

ida gjorde jag fantomen kaka :) så nu är de bara twix kakan kvar på min lista me godis :)

• sevgilim
    evelayna skrev 2010-12-21 23:11:24 följande:
    ida gjorde jag fantomen kaka :) så nu är de bara twix kakan kvar på min lista me godis :)
    Vad är det för kaka?
  • jojojojojo

Om man vill göra Rocky Road men inte kan använda nötter pga allergi

Kan man ha något annat istället?

• prickelina

Man borde ju kunna byta utnötterna mot något annat salt som tex rostade pumpafrön eller solrosfrön eller dyl från naturgodishyllan, Puffat ris eller riscrips pch lite flingsalt kanske? Eller struntar man bara i nötterna och har i mer marschmallows istället... Kokos borde också vara gott.

• jolle85

Måste bara tipsa om Chokladbräck med polka! Så gott va det! Precis som Mariannegodis!

• MalinSZ

Jag gjorde det här "marabou chokladfudge" idag, jättegott fast det blev inte direkt som fudge i konsistensen utan mer som kola liksom.Ska det vara så eller har jag gjort lite fel?
    Har ingen termometer för sånt här utan körde på känsla..

• Viola B
    Tinkerbelle skrev 2010-12-21 14:48:10 följande:
    Vit ischoklad spetsad med lite konjak

louisespis.blogspot.com/2010/12/vit-ischoklad...
    Jag gjorde din polkagrisfudge idag. Smarrigt värre!Glad
    Kanske att jag ökar på mängde polkagris nästa gång, men det är väl för att jag är så förtjust i polkagrisen just.

Nu blir det wienernougat
    Imorgon Nigellas chokladfudge  och Leilas Rocky road. Sen är det klart!!!  SkrattandeTomte
  • Viola B
    Viola B skrev 2010-12-22 16:07:57 följande:
    Jag gjorde din polkagrisfudge idag. Smarrigt värre!Glad
    Kanske att jag ökar på mängde polkagris nästa gång, men det är väl för att jag är så förtjust i polkagrisen just.

Nu blir det wienernougat
    Imorgon Nigellas chokladfudge  och Leilas Rocky road. Sen är det klart!!!  SkrattandeTomte
    Hmm, så lustigt jag uttrycker mig. Jag menar att jag gjorde polkagrisfudgen som jag hittade recept på på din blogg
  • Salsoul

Känner att det här är rätt tråd att slänga in en fråga i!
    (jag orkar inte läsa igenom allt..)

Jag har följande hemma som måste göras av med: massa grädde, sirap, mörk, vanlig och vit choklad, smör + vanliga bakgrejer som socker såklart.
    Knäck gillar ingen här hemma så frågan är: vad kan jag göra med allt detta? Gärna något som innehåller samtliga ingredienser så jag blir av med dem

Tips någon?

Tack på förhand  

Svar på tråden JULGODIS!