JULGODIS!
Har inte hittat någon tråd för julgodisbak ännu i år?
Har jag missat den eller har det bara inte startats någon?
Om inte annat så kommer det en tråd här!
Fyll på med era smaskigaste recept och andra tips och idéer!
Har inte hittat någon tråd för julgodisbak ännu i år?
Har jag missat den eller har det bara inte startats någon?
Om inte annat så kommer det en tråd här!
Fyll på med era smaskigaste recept och andra tips och idéer!
Idag har jag gjort skumtomtefudge och mjölkchokladfudge. Klassiker men lika goda för det :)
Recept och en bild finns i min blogg!
ida gjorde jag fantomen kaka :) så nu är de bara twix kakan kvar på min lista me godis :)
Om man vill göra Rocky Road men inte kan använda nötter pga allergi
Kan man ha något annat istället?
Man borde ju kunna byta utnötterna mot något annat salt som tex rostade pumpafrön eller solrosfrön eller dyl från naturgodishyllan, Puffat ris eller riscrips pch lite flingsalt kanske? Eller struntar man bara i nötterna och har i mer marschmallows istället... Kokos borde också vara gott.
Måste bara tipsa om Chokladbräck med polka! Så gott va det! Precis som Mariannegodis!
Jag gjorde det här "marabou chokladfudge" idag, jättegott fast det blev inte direkt som fudge i konsistensen utan mer som kola liksom.Ska det vara så eller har jag gjort lite fel?
Har ingen termometer för sånt här utan körde på känsla..
Känner att det här är rätt tråd att slänga in en fråga i!
(jag orkar inte läsa igenom allt..)
Jag har följande hemma som måste göras av med: massa grädde, sirap, mörk, vanlig och vit choklad, smör + vanliga bakgrejer som socker såklart.
Knäck gillar ingen här hemma så frågan är: vad kan jag göra med allt detta? Gärna något som innehåller samtliga ingredienser så jag blir av med dem
Tips någon?
Tack på förhand