• dinana

Vi från Linköping! Del: 6

Familjetrollet skrev 2009-11-19 15:55:29 följande:
    nu är stora tösen vaccinerad.så nu får man hoppas allt hon inte blir dålig.lillan mår bra igen så det måste vart en snabb kräksjuka har du packat allt nu?vi är klara.måste dock växla en massa pengar och fixa påsar på "rulle" förhoppningsvis hinner maken laga punkteringen tills söndag annars får man gå till cupolen.bussarna går bara en gång i timmen.och då får man vänta ca 50 minuter på resecentrum villket jag inte tänker göra i mörkret
    Mmm... jadu, nej jag har inte gjort något här.. vete katten vad jag skall ta med eller så.. jag är ju inte så kunnig på det här.. Måset väl ha pengar för att kunna växla, och det har jag inga just nu.. så det blir knepigt.. man kanske kan köpa sådana är vita soprullar att ha med. De har på Maxi sånna vet jag. Humm, vill till HTH
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-11-19 16:17:31 följande:
    man bör ha pengar med sig.jag brukar ha med mig runt 700 kr i växel(20 och 50  och hundralappar och mynt osv jag vill oxå till HJH,men det får bli nästa vecka.
    Mm... jag får se om jag kan samla ihop lite pengar då innan söndag.. bb kommer imorgon, men frågan är ju om man har några pengar kvar efter att räkningarna dras imorgon.. men jag får väl plocka ut en del innan de dras (så blir det minus i värsta fall).. *haha* Nej ba skoja.. hoppas många budar på min auktion på nätet så jag får in lite extra cash.. 234 kr var den uppe i innan, får hoppas den går upp i över 300 kr i alla fall.. *önska*
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-11-19 19:24:19 följande:
    då håller jag tummarna att du får mycket för din auktion.jag ska hiva ut en massa tyger ikväll. jag har med allt möjligt som böcker,leksaker,spel,samlarsaker,julsaker mm mm vi var ner i garaget nyss och kollade på bilen maken köpte igår.ush villken liten koffert den har.den är ju 1/3 mot volvons koffert.
    en anledning till varför vi ha en volvo.. deras koffert är mycket stötrre än alla andras... går lätt å klämma in barnvagn och fyra vinterhjul och massa annat utan problem.
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-20 10:15:40 följande:
    Våra älskade barn Klickbar
    åh, vad stora de är. vart länge sedan man träffa er nu.....
  • dinana

Jag tycker att Vincent är mer lik dig, Leo vet jag inte. har ju i och för sig inte träffat din kille, så svårt att säga. Tycker ju Molly och Leonard är väldigt lika varandra, men tycker inte någon är lik pappan deras... de är mer lika mig.

• dinana

jag och min syster vä väldigt lika varandra, fast vi har fått drag från olika sidor, hon ifrån mamma och jag från pappa... min brossa är inte lik nån... när vi var yngre så var jag osäker på om vi var släkt.. men det börjar synas lite mer å mer nu när han blivit äldre..

• dinana
    SmileyMalin skrev 2009-11-20 18:27:41 följande:
    Idag har jag och nellie tjyvstartat julen och bakad lussekatter Så ikväll blir det lussekatter, glögg och pepparkakor!!! Igår fick Nellie sin influensaspruta.. inte populärt! Fullt med folk på vårdcentralen, en opedagogisk sköterska som stack nellie när hon var helt oförberedd trtos att hon var livrädd och redan satt och snyftade redan innan... Så Nellie illskrek hysteriskt medan vaccinet sprutades in och jag fick hålla fast hennen med våld och inte ens ett litet klistermärke efteråt.... dåligt! Nu lär det inte bli kul att gå dit för spruta nr2....
    Nej men usch vad hemskt... här pratas det om sprutor hit å dit. Molly tyckte det var jättekul. Vi hade ju vår gamla bvc-tant som tog spruta på ungarna (som M hade när hon gick på bvc).  Och vi fick med oss två klistermärken hem.
  • dinana

här har man varit en väng på ikano, gjort nada... sambon och Molly har varit hemma med feber båda två. Leonard har typ sovit bort hela dagen söötnosen...

• dinana

Jag måste skaffa en ny bil barnstol, vilken rekommenderar ni? Till Leonard. Skall sitta bakåtvänd och gärna uttag bar så man lätt kan flytta till en annan stol. Vi har kollat på DuoLogic 2, men den är ju ba upp till 18 kilo.. =(

• dinana

det jag gilalde med den  stolen vi kikade på avr att den gick att ta loss och använda som kärra... jäkligt skönt när man skall gå mellan bilen och lägenheten. sliåppa bära ungen liksom... vet dock inte hur. 0-4 år upp till 18 kilo.. men vete katten om Leonard skulle kunna använda den så länge som till 4 år...

Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6