Vi från Linköping! Del: 6
Kollade också på IziKid, men de hade ju inga hjul på den... hehe...
Kollade också på IziKid, men de hade ju inga hjul på den... hehe...
Fast vi har ju fyra hundra meter till lägenheten från parkeringen och vi får ju alltid gå å konka på en 16 kilos barnstol (inklusive Leonard då) därimellan eftersom Leonard alltid sover när vi åker bil och man har oftast massa packning med sig och då är det skönt att kunna ha en bilstol med hjul på som man bara ställer ner på parken och kan dra iväg med. Vill inte ha en fast stol i bilen för då måste man ju väcka dem när man är framme. Molly hade ju Leonards stol tills hon var ett år ungefär... så det känns lite snopet nu när den är alldeles för liten för Leonard redan vid sex månader (eller fem månaderkanske man kan säga eftersom han ba är fem månader egentligen). Dessutom kan man ju lätt ta loss stolen och flytta den till en annan stol vilket är ett superplus utan att behövakrångla med bälten å sånt tjafs. Det älskade jag med den stolen han har nu. Inte lika smidigt med Mollys stol dock för den sitter ju fast i vår bil. Cosmic Comfort S heter den. Den vi har till Leonard heter Logico S med IsoFix.
Ah, fick en lösning nu som jag hoppas funkar till bilstolen.. Bara å se nu om den funkar... åker ju inte så mycket bil så vi håller tummarna för det nu så slipper vi byta stol på ett tag i alla fall. Många som rekommenderat Britax Hi-way.. så vi får se...
Nej, jag vet vad du menar. Leonard sover alltid i bilen, vare sig den rör sig elelr står still... det jag dock saknar med en fast stol är ju det att den är så jobbig att flytta, om man till exempel skall ta mormors bil in till stan å handla och så måste man A antingen sätta barnet löst i bilen B be mormor stanna hemma med barnet C gå med barnvagnen till affären D flytta den fasta barnstolen till andra bilen, vilket tar minst en timme extra. Då är det grymt smidigt med et babyskydd som man ba kopplar loss och sätter fast i bältet i den andra bilen på... humm ... en minut?
mmm, ja Leonard är ju en månad för tidig, men var ju också prematur för sig vecka på grund av dåligt med näring > motsvarade ungefär v 33 fast han föddes i vecka 36+1 (37). men min lille knodd börjar allt växa ikapp sina jämnåriga trots att han är mycket mindre än de. skall bli kul å gå på kontroll på torsdag igen, men tror dock han har satnnat av en hel del nu för han matvägrar sen en vecka tillbaka. Kanske är Rickard som har smittat honom också, för både han och Molly blev sjuka samtidigt, så inte konstigt om L matvägrar. Men hoppas han ligger runt 8700 på torsdag.. men man får väl inte ha för höga förhoppningar.
ja födelsedag är ju en helt annan sak, leonard fyller år den 19e maj, och kommer alltid att göra det. men när man går på kontroll så utgår man ju alltid ifrån att han är en månad för tidig ocj kommer alltid att göra då han är prematur. Åtminstone det första året. Men de brukar ju komma ikapp sen när de blir äldre. Förstår inte vad som är fel med det. En bebis som föds i vecka 26 är ju liksom fyra månader när de jämngamla föds och inte kan man utgå från att han/hon skall jämföras med jämnåriga tre-fyra månaders då.