• dinana

Vi från Linköping! Del: 6

thelifesaviour skrev 2009-11-24 20:08:55 följande:
    Det blir kanske en vana att räkna korrigerat då man gör det i vården? Rätt lätt att fastna i det sättet man säger från början. :)
    Exakt, på sjukhsuet så säger de att han är fem månader och på BVC är han fem månader fast han skall på sex-månaderskontroll. Detta är bara upp till ett år (beroende på om de "växer" ifatt eller ej. Leonard är född en månad förtidigt men i papprena så vart han bara i vecka 33 när han föddes (utvecklingmässigt). Men det gick bra ändå. Och jag är såååå stolt över min lille fis. Han är världens bäste Leonard! Tjusigaste namnet har han ju också bland alla trista poppisnamn.
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana

Å så kom ju mammapenningen idag också.. spännande å se hur mycket som finns kvar av den nu när autogirona dras vid 12.

• dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-25 22:28:27 följande:
    Ja, dundersuck! Jag hoppas verkligen att barnen är friska och allt flyter på bra om två veckor när sambon ska vara i stockholm på utbildning måndag-fredag. För annars kommer jag att gråta och vet inte vad jag gör, har massor i skolan den veckan oxå så jag måste vara i skolan alla dagar utom måndag. Ber till Gud!
    hoppas detsamma. sambon sticker på söndag och är borta en hel vecka. hoppas verkligen att barnen hinenr bli friska så jag kan ha M på dagis som vanligt så jag slipper å gå hemma. I morgon får hon allt gå tillbaka till dagis för jag har så mycket att göra imorgon att jag knappt kan hålla ordning på allt. Får ta å skriva ner allt för att inte missa nått
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-11-26 11:54:48 följande:
    här får barnen utegångsförbud när de är sjuka.de får endast gå till vc.gå ut får de göra tidigast när de har vart feberfria minst ett dygn.vid förkylning utan feber så får de vara ute och gå till skolan som vanligt
    exakt.. feberfria så får de minsann gå till dagis.. vad är det som är så fel att lämna M på dagis helt plötsligt.

de sa till och med på dagis att de är feberfria så är det inga problem. är de bara pigga så är det "no problema".

idag har de dock varit hemma, men imorgon skall jag iväg så då får M gå på dagis som vanligt, hon hade feber i söndags-måndags men har varit feberfri sedan dess.. däremot hostar hon som tusan, men det gör ju vi andra också.
  • dinana
    Fru T skrev 2009-11-27 08:42:25 följande:
    Det va du själv som sa att du hoppades att hon skulle bli frisk så hon kunde gå dit, alltså va det du som fick det att låta som om hon va sjuk... Tänker man på vad man skriver så slipper man missförstånd!
    Man behöver väl inte ha feber för att man är sjuk. Jag brukar vara förkyld hela vinterhalvåret och inte ligger jag hemma för det.
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-27 09:25:47 följande:
    Det jag reagerade på var att du skrev att du hoppas att barnen är friska tills din sambo ska åka iväg (alltså tolkade jag det som att båda dina barn var sjuka), sen i nästa mening skriver du att Molly får gå till dagis ändå för du har så mycket att göra.
    Ja, friska kan man ju hoppas.. men det kan jag nog få igen för de hostar för fullt här. Men så länge de är feberfria är det lugnt. Skönt att kunna lämna bort Molly ett par timmar. Gick bara bra på dagis idag. Hon hade hostar en del och fick sova lite middag för hon var trött.. men så har hon ju varit sjuk i över en vecka så det är väl inte så konstigt. Nästa vecka är hon nog på topp igen,
  • dinana

Här får lillemanne smaka åp det mesta... men men.. allt gillas inte.. vi började med poattis och palsternacka, sen majs och sen morot.. sen youghurt till kvälls mat ihop med gröten.. sen har vi blandat i lite katrinplommon i gröten ibland.. kan ju säga att juicen inte direkt var omtyckt så den spädde vi ut lite granna och då gick den å dricka... testa med att blanda i lite ersättning eller bröstmjölk så funkar det oftast lättare..

• dinana
    Familjetrollet skrev 2009-11-30 15:25:08 följande:
    T C skrev 2009-11-30 14:02:36 följande:här var barnen tokiga i blåbärspuren.
    ojoj, hur ser det då ut i blöjan.....
  • dinana

Tycker Leoanrd har stannat upp i vikt nu, men det kan ju bero på att han varit lite sjuk senaste veckorna (sen vaccineringen förrförra veckan). Tänkte kolla vad era busar väger nu. Var inne en snabbis i torsdags och dessa uppgifter fick jag då.Vikt: 8320 gram Längd: 66,5 cm Huvudomfång: 45,5.

• dinana
    T C skrev 2009-12-02 10:50:10 följande:
    Ser ännu värre ut när de börjar äta blodpudding....
    Uuu.... finns det folk som äter sånt?
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6