Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

dinana skrev 2010-01-18 14:25:14 följande:
    Åh vad jobbigt för dig. Vet hur hemsk känsla det är när folk baar faller ihop sådär. Min mormors kille föll ju ihop rättare sagt rakt framför ögonen på oss. Tre timmar senare var han död. Kroppspulsådern hade brustit och vi kunde inte fatta någonting. Han klagade på att han hade i ont i magen men var glad som vanligt. Gick ut en sväng och kom in sen igen. Men men.. vi håller tummarna för att farsgubben din blir bra igen. Vi hade i alla fall tur med ambulansen vid det tillfället. Mina föräldrar bor ändå lååååååångt ut i ingenting, men ambulanden hittade på nolltid (fyra mil närmsta vårdcentral), men det blev ilfart till sjukhuset i värnamo den gången. Tyvärr är det inget man kan fixa.
    tack.han kommer kvävas av sin track om de inte byter till en annan modell snarast.nackdelen är att han kommer bli stum av den nya tracken{#lang_emotions_frown}.min pappa är den pratglada så detta kommer bli jobbigt.sen har de funnit ett hjärtfel som de inte har sett förr under alla undersökningarna genom åren.

nu ligger han inlagd sen igår.får se vad min mamma säger ikväll när hon kommer hem.ush våran familj råkar bara ut för olyckor
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-18 17:00:13 följande:
    usch då. det låter inte bra. hjärtfel är inget å leka med. har ju själv problem med läckande klaffar därav högt blodtryck och jäkligt dålig kondis.
    ja hjärtat är ju inte bra.jag föddes med hjärtfel och sonen fick samma hjärtfel.vi föddes med blåsljud.

så länge man inte hör nått från sjukan så vet man att det är "bra" eller hur man nu ska uttrycka sig.

jag tänkte kolla om du var intresserad utav nån speciell färg till tripp trapp dynan.jag ska sy upp ett gäng framöver så man får annat att tänka på
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-19 10:37:04 följande:
    ja, jag blir erkligen inte klok på sjukvården. vad gör de eegntligen. har gått å väntat på en tid på sjukhuset i tre månader nu och äntligen fick jag en tid... och vad, då bar känner de lite på mig och säger "Det här låter ju inte bra" och så säger de att de skall skicka in papper om en ny tid åt mig om en månad... Vad hände med garantivården på fem månader? Det har ju gått 10 månader nu och inte har jag fått någon som helst hjälp.
    svenska sjukvården är ett skämt.idag får min pappa  veta om de ska operera honom inom närmsta dagarna.läget har blivit värre så nu hallcunierar han oxå.

ska med med mamma om vi kan åka o hälsa på.vi vill ju inte att barnen ska bli rädda.

idag är det riktigt skönt ute.goa M ålade sig in under snön och gnuggade in sig rejält i snön.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-19 14:23:07 följande:
    Usch, aldrig kul att höra.... Minns att min pappa hallucinerade en hel del när han hade varit på sjukhuset.. han hade ju fått lustgas eller nått och var helt i högan blå. Aldrig mer sa han efteråt.. det var det värsta han varit med om. Han såg spöken och djäclar överallt.... Jag tycker det är riktigt skitväder idag. Omöjligt att ta sig fram med cityvagnen.. bara slask överallt.. =/ Det är straffet för att man sålde vinterdäcken förra året. Men men, vill man bara så går allt.Cicci vad har du för färger att välja på....?
    det finns en del på T.sen ska jag sy upp fler närmsta tiden
  • Familjetrollet

Mandarin man får ett vinnarmail från tradera om att man har vunnit en auktion sen får man ett vinnarmail bed betalningsifo från säljarn eller ett automatikst vinnarmail från tradera.det autmatiska kommer bara ca 1 sekund efter avslutad auktion

• Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-19 22:40:10 följande:
    åh vilka fina retrotyger du hade ute.. och det där med fålarna var ju så fint. fast kanske inte duger som tripp trapps stolsdyna =) Är de tvättbara? Det är ju bra om det är ett material som tål att tvättas måååånga gånger.
    det är lite tjockare bomullstyg,så det ska funka till dynor
  • Familjetrollet
    kitty3465 skrev 2010-01-20 10:16:48 följande:
    gomorron alla mammor =) va ska ni styra med idag då? jag ska försöka komma ut med barnvagnen o gå en sväng men det är så himla moddigt o dant ute. vagnen slirar mest omkring tycker jag . Va duktig Stina va som kan sitta redan. Min arvid är 4 mån o han tippar direkt om han sitter utan stöd.
    här man nyss hemkommen från stan.idag blir det en lugnd dag.ikväll ska vi hämta min nyopererade pappa på sjukhuset
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-20 12:01:25 följande:
    vad skönt att det gått bra. får hålla tummarna för att det håller sig så.
    ja han har lång väg till att blir bra.han är stum fortfarande och läkarna vet inte om eller när han kan prata igen.han är på väntlista på att få operera magsäcken så att han går ner i vikt mm.{#lang_emotions_frown}

fick du mitt sms imorse?

har du funderat ut nått tyg till dynan än?jag ska sy upp en del dynor idag.{#lang_emotions_smile}jag lånar gärna tripptrappen hos dig någon dag om det går bra
  • Familjetrollet
    tomcar1 skrev 2010-01-20 13:22:23 följande:
    Någon som har tips på någon bra frissa, som inte är alltför dyr ? Går annars på Mjärdevi hårcenter, de klipper bra, men jag tycker att de är i dyraste laget: 350:-
    hannas i tannerfors är jättebra och superbilligt är det oxå
  • Familjetrollet
    tomcar1 skrev 2010-01-20 14:37:21 följande:
    Familjetrollet....vad kostar en klippning hos din frissa ?
    tror hon tar 170 kr.hon är toppenbra.vi klippte oss där förr.numera klipper jag mig själv.snål som man är{#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6