Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

playmate86 skrev 2010-01-22 11:40:23 följande:
    vi fick receptet snabbt efter att jag ringde dietisten och var galen. emn soc vägrar ändå.nej bil får vi inte ha..... men rikard´s bror står på bilen så det är skönt det. nej han jobbar inte han är sjukskriven för sin kraftiga reumatism.. han har fått diagnosen nu och det är den värsta av dem och den sitter i hela skelettet och inte i lederna. han får cellgifter i tablettform inte så starka dock. dom är nya på marknaden och man vet inte hur dem verkar på denna sjukdomen jippi.. så han får inte sjukpenning för han inte har haft något jobb så det är bara soc
    fy vad tragiskt.då är det inte lätt att ta sig ur soc.
    hoppas han inte får jobbiga biverkningar av sin medicin.
    igår var vi hemma hos min pappa.det blev teckenspråk och han fick skriva då han kommer vara stum i två månader.förhoppningsvis kan han prata efter nästa operation
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Tingelingstar skrev 2010-01-22 12:18:26 följande:
    Antingen så kanske Firstandhappy kan ta med allt till dig om hon ändå ska åka eller så tar du bussen hit. Jag åker aldrig buss så jag har ingen aning om man kan beställa biljett åt någon annan.....
    de flest betalar sin resa med mobilen.det finns några få försäljningsställen i stan.det bör finnas ett i varje område om jag minns rätt
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-01-22 12:24:41 följande:
    Jag sitter och försöker leta praktikplats på ett behandlingshem. Ska ut på praktik vecka 15 och framåt, vill ju helst ha på behandlingshem eftersom det är det jag vill jobba med.Skolan kunde ev ordna med en sån plats om det fanns nånstans, men känns som att det kanske går lättare om jag fixar nåt själv.Så är det nån som vet nåt behandlingshem här istan eller i närheten dit man kan pendla på ett bra sätt med tåg/buss?Jag har ett ställe som jag ska ringa till idag..
    frälsningsarmen kanske vet olika behandlingshem.
    roxtuna är väll bommat sedan länge tillbaka.sen finns ju ett ute vid linghemstrakten precis vid gamla E4.heter nått med villa nova
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2010-01-22 13:35:32 följande:
    jag håller verkligen tummarna för honom. hoppas verkligen att han kommer kunna tala igen...
    tack.det blir konstigt när en pratglad person inte kan prata helt plötsligt.men vi ska hålla tummarna.framöver ska han även genomgå en magoperation så att han går ner i vikt och förhoppningsvis blir hans ben bra då oxå

mums vad gottmaltersers är.här hade man hoppats på att få många tyger i brevlådan idag,men inget kom.får se vad jag ska hitta på att sy under helgen.här går symaskinen för fullt igen och tyglagret har fyllts på
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2010-01-22 14:18:47 följande:
    det blev vitt *mummelmummel* med små gråa o lite silveraktiga knusslidurrlar på...  hahahhahahaGAAAARHHH det är en stoooor råtta på golvet, den låter gojgojgoj morr åh åh åj o håller på att äta upp mina fötter och kabeln till telefonen, men jag tror inte den har några ben för den ligger nästan still, jaha nehej förlåt, det va min son..
    {#lang_emotions_laughing}
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2010-01-22 18:46:43 följande:
    tack så mycket. säg till om du vill ha hjälp någon gång där hemma
    har glömt att gratta er vincent på namnsdagen idag.så grattis på namnsdagen vincent{#lang_emotions_smile}

hoppas ni får en bra kväll på bion.här blir det filmkväll med maken
  • Familjetrollet
    jojofatty skrev 2010-01-22 22:52:08 följande:
    Hej hallå...Ny i tråden och relativt ny i Linköping... Har 2 barn. En tjej på 3,5 år och en kille på 1 år... Följer gärna med här i tråden om det är ok!...//Johanna
    välkommen hit
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2010-01-23 15:25:37 följande:
    nån som vill ta över massa hjärnspöken o inte må bra känslor??
    nej tack{#lang_emotions_laughing}
    det räcker bra med jobbig mensmage
  • Familjetrollet

hoppas alla har haft en bra dag

idag på MAX blev man bra paff.de har ju sk städscheman på toadörrarna.medans vi satt kom en som jobbar på max.han öppnade dörren helt,kollade in på toa några få sekunder och fyllde lappen på dörreni att toan vart städad ett visst klockslag!{#lang_emotions_surprised}

han städade inte ens toan.urk säger jag.man kan undra hur de städar där

• Familjetrollet
    Fru T skrev 2010-01-23 16:15:48 följande:
    nån som har tipps på barnmats recept med kyckling eller fisk (kokt) (kött är hon inte så jätteglad i men kan ta lite tipps där med börjar bli dax för storkok igen
    http://www.lagabarnmat.se/

samt sidan
    egenbarnmat.se
    som har flera länkar
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2010-01-23 17:43:11 följande:
    Fast det handlar ju om att toan är kollad. Det är ju inte så att de städar varje halvtimme, men däremot kollar de så att det ser fräscht ut, att det finns papper osv.
    okej.men då är den bara kollad och inte städad.det är skillnad på att kolla och att städa.enligt pappret ska de skriva när de städade toan sist.

hur går det med linus på inskolningen?

här väntar vi på att pizzan ska bli klar.sen blir det en lugn kväll framför tv
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6