Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

JePaLuLi skrev 2010-01-23 18:00:37 följande:
    Ja, det är sant. Men tanken är inte att de ska springa och städa den hela tiden, om det inte behövs så klart.Det går bra faktiskt. Men igår fick han vara där en stund utan storebror och då hade han varit lite ledsen en stund. Men sen glömde han bort det lika fort  Här blir det också pizza idag. Ska väl snart beställa och åka iväg och hämta...
    det kan man förstå.det är ju stor omställning att börja på dagis
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2010-01-23 18:29:32 följande:
    Ja verkligen. Han är ju inte så stor heller och till skillnad från Lucas som alltid har varit väldigt självständig, så har han ett större närhetsbehov.
    med lilla tösen tog det flera månader innan hon trivdes på dagis.hon grät i timmar.men det visade sig att hon inte tyckte om sin fröken.som tur var slutade tösens fröken i samma veva.efter att hon fick ny fröken så stormtrivdes tösen på dagis

hon kommer ihåg att hin tyckte att det var mysigt att sova i vagnen med sin snutte och napp på dagis{#lang_emotions_smile}
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-23 18:51:21 följande:
    =) Molly stormtrivdes från första dagen på dagis. Har aldrig gråtit eller varit ledsen och pratar jämt om allt de gör på dagis. Ja förtuom en gång då någon hade varit dum mot henne så var hon lite putt, men vi tog upp det direkt och den andra ungen fick sig en rejäl tillsägning av fröken. Hon har nog inte haft någon favorit bland fröknarna heller utan alla har ju gått bra och hon är kompis med alla på dagis.
    stora tösen funkade dagis direkt.sonen hade svårt oxå för dagis
    dinana skrev 2010-01-23 18:47:22 följande:
    Mm.. pizza är gått.. men får allt vänta med det några veckor till. Jag vill klara av min bantningskur som jag påbörjade i lfredags förra veckan. 68,7 startade jag på och idag vägde jag 65,9 kilo, så det har gått superbra. Härligt när man ser förändringen också på kroppen. Frågan är ju hur länge man orkar hänga på dieten. 2-4 veckor brukar de ju rekommendera.. men det är ju inte direkt billigt i längden.
    jag lyckades gå ner i vikt under de vckorna jag körde diet.men då illamåendet blev för mycket så kör jag bara ett mål diet per dag.

idag fann jag en tripp trapp på blocket.så nu har vi en hemma{#lang_emotions_smile}.dynorna går som smör.så det ska sys för fullt framöver när alla fina tyger har kommit med posten.

ska vi ses på måndag?jag lär vara blek av all blodbrist{#lang_emotions_laughing}
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-23 19:24:01 följande:
    Okej, funkar det då? Går du ner något i vikt... 2-3 mål skall man ju byta ut enligt "kunniga" för att ge effekt. Men om man vill gå ner snabbt i vikt så skall man byta ut alla mål och inte äta något annat. Då hamnar man i ketos och man slipper hungerskänslorna. Super!
    jag har gått ner i vikt,men vet i hur många kg.
    jag hade ständig hunger dygnet runt när jag körde 100% diet

denna helg har jag haft stor TUR{#lang_emotions_laughing}.imorrn ska jag hämta en sak som vi ska köpa genom blocket.
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2010-01-23 19:33:34 följande:
    Johanna: VÄlkommen hit! Här finns en 27 årig Maria som bott i stan i sa 3 år. Bor här med min sambo och våra barn Marko(min son) 6 år och Filip 1½.. Här har vi vart på dop idag. Ur mysigt. Cicci: Den stolen skulle du ju tipsat mig om istället....
    söker du sådan stol?.här har vi brist på stolar då ena tösen brukar ha kompisar sovandes nästan varje helg{#lang_emotions_smile}

men det ska vi ändra på{#lang_emotions_laughing}nu har vi snart stolar så alla kan käka frukost samtidigt.trångt blir det i köket.men samtidigt är det kul att barnens kompisar sover över
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2010-01-23 19:15:35 följande:
    den kan jag lägga till med..
    här gav den sig efter att jag smörjde smärtstillande zon över magen{#lang_emotions_smile}
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-01-23 19:48:52 följande:
    Nej, tack..har nog med mina egna hjärnspöken
    hjärnspöken är inte skoj.här slipper man dem för tillfället

nu är det dags för robinson.hoppas rätt person åker ut idag

ni får ha en bra kväll allesammans
    imorrn blir det ännu en toppebra dag om allt går enligt planerna{#lang_emotions_smile}
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2010-01-23 22:18:49 följande:
    Usch, det är jobbigt när de är ledsna Vi har ändå haft tur, de har tystnat innan jag ens har hunnit iväg. Men nåt bakslag får man nog räkna med. Är glad att de har varandra iaf.Linus brukar bli övertrött strax innan lunch, men nu har de lagt honom innan så han får äta när han vaknar istället och då har det gått hur bra som helst. Så skönt när det finns många pedagoger på plats så de kan anpassa efter de enskilda barnen.Mina grabbar har varken napp, snutte eller nåt annat. På gott och ont. Skönt att slippa hysterin om nåt skulle komma bort, och skönt att slippa avvänjningen. Men ibland skulle det vara skönt att kunna ge dem nåt...
    här avvänjde de sig snabbt med sin napp.det hade napp till ca 2-3 år ålder.
    sin gosedjurfavorit har de dock kvar ännu.

hur går det studierna?
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2010-01-24 12:57:26 följande:
    Ja jag är glad över att de inte har napp faktiskt. Det skulle bara se fånigt ut om de började med det nu Jag sätter igång imorgon så det blir spännande Sötnosen!
    då ska jag hålla tummarna att det går bra för dig med studierna{#lang_emotions_smile}
    playmate86 skrev 2010-01-24 14:25:04 följande:
    hej hej alla hur är det?här tar vi det lugnt vincent har haft en dålig mage här på morgonen med diarre som bara den. fyra blöjor med rent blask typ. stackaren men nu är han okej igen.har suttit och lagt upp de böcker jag hade från skolan på tradera billigt så jag blir av med dem....
    stackars liten.hoppas hans lilla mage blir bra snart.
    Tradera är toppen{#lang_emotions_smile}.speciellt när man vill få tag i speciella gamla tyger.
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2010-01-24 17:26:07 följande:
    Fy fasen vad jag mår skit! Räcker inte med att man mår dåligt psykiskt utav det som hände i torsdags utan jag har blivit ordentligt sjuk också. Vet inte när jag mådde så här dåligt sist..Hela halsen och nacken är uppsvullen och jag kan knappt röra huvudet och inte äta, kan knappt dricka.. Får tårar i ögonen bara av att försöka röra det åt sidan. Och febern fortsätter att stiga trots piller..Vill bli frisk nu så jag hinner fixa allt till Lucas födelsedag och kalasen. Och att vi kan göra det vi hade planerat på hans födelsedag!
    ush vad jobbigt.låter som rejäl halsfluss.vad hände i torsdags?
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6