• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • thelifesaviour

En julgran är ingen julgran utan levande ljus, inte för mig. :) Det har vi i princip alltid haft, en jul hade vi elektroniska, inte alls lika bra jul det inte. Jag är julfascist av hög kaliber :D Smärtar mig att fira i stan med Linus familj i år, men det är bara att bita ihop..

• JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-11-13 19:54:39 följande:
    Som sig bör. Med levande ljus!
    Här blir det inga levande ljus i granen, känns inte lämpligt med två hulliganer som springer omkring
    Firstandhappy skrev 2009-11-13 22:45:34 följande:
    nja brännskadorna undviker jag i år, får bli elektrioniska dårå.. sant, så gjorde ju jag o daniel när wille va liten, han jobbade dag o jag kväll o natt, sågs i dörren o lämnade rapport ungefär, inte kul men det fungerar ett tag. o leder det som sagt till att man får det bättre i slutet är det värt det. Vi kommer ju göra så nu med nu när jag börjat jobba igen oxå..
    Ja det är väl så man får tänka. Lite trist är det ju i så fall och han trivs ju väldigt bra där han är nu så vi får väl se helt enkelt... Jag vill nog inte skjuta upp mina studier mer nu, har ändå varit hemma i två år nu, men jag tycker visserligen att Linus känns för yttepytte för dagis
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • JePaLuLi
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-11-13 22:00:10 följande:
    Nu var det ett tag sen jag skrev här. Jag har fullt upp på jobbet och när jag kommer hem så umgås jag med familjen. På kvällen blir det oftast mys med Peter, jag orkar inte sitta vid datorn. Allt är iaf bra med oss. Peter mår bättre, jag har inte fått någon ögoninflammation än iaf mina föräldrar var här för en vecka sedan och mamma fick ögoninflammation igår :/ Nu sitter jag och lyssnar på Britney jag är lite sugen på att gå ut och dansa!Imorgon ska vi till busfabriken i Norrköping, vi ska dit i ett annat ärende så då tänkte vi passa på att åka dit sen!Hur ska ni göra i jul? Ska ni vara i stan? Jag, Peter och Nathalie ska faktiskt fira jul alldeles själva det ska bli så mysigt! Däremot så kommer vi fira nyår med släktingar! Nathalie fyller ju år så då blir det en hel del besök!Lite blandade känslor inför jul och nyår. Det påminner så mycket om det som hände i december- 07. Tack och lov så har jag en underbar familj och vänner som stöttar. Jag har även min underbara kurator på onkologen som verkligen är en ängel!Hoppas ni andra mår bra!Kram på er och fortsatt trevlig kväll!
    Tycker du gör helt rätt som prioriterar familjen framför datorn
    Mysigt med Busfabriken!Här har vi ju varit sjuka så länge nu så man börjar tröttna på att vara isolerade. Funderade också på Busfabriken i helgen, men det får nog vänta tills alla är helt krya! Var lite sugen på julmarknaden i Ekenäs slott också, det verkar så mysigt.

Jag vet inte alls hur det blir för oss i jul. Det är nackdelen när man har släkt utspridda här och var. Det är svårt att göra alla nöjda. Helst skulle jag nog vara hemma med bara familjen och mysa tror jag. Det blir så mycket press på att vara alla till lags och att inte klampa nån på tårna.
    Du får försöka fokusera på det underbara som hände december -07 istället, ni fick eran underbara dotter. Men jag förstår givetvis att det är mycket tankar och minnen som spelas upp. Vad härligt att du har familj och vänner som ställer upp och en kurator som är toppen. Sånt är viktigt. *kramar*
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • Fru T

Här firar vi julen hemma (precis som förra året) å familjen kommer till oss, vi hjälps åt med maten å JAG pyntar granen

För oss är det självklart att det är här det ska firas å resten håller med, det är vi som har barn så det är vi som slipper fara omkring {#lang_emotions_cheers}

Tomte blir det nog ingen iår, grodan e ju ändå för liten för att fatta. Eller hon skulle nog gilla att mysa upp sig i skägget lite på Merr tomte

För er som bor i lambo kan ja erbjuda min man så slipper era karar springa ut å köpa tidningen mycket roligare om alla i familjen är hemma när tomten kommer å så kan man ställa upp för varandra...

Neppellihepp nu har ja packat klart för ikväll, stänga av datorn å packa ner den me sen soooova.

tack Ewa för barnpassningen förut

• dinana

Vi brukar slänga ut granen i trädgården istället... så kan man gåå ut å dansa runt granen =) Blir så trångt inomhus....

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • Leos och Vincents mamma
    Fru T skrev 2009-11-13 23:08:01 följande:
    Här firar vi julen hemma (precis som förra året) å familjen kommer till oss, vi hjälps åt med maten å JAG pyntar granen För oss är det självklart att det är här det ska firas å resten håller med, det är vi som har barn så det är vi som slipper fara omkring Tomte blir det nog ingen iår, grodan e ju ändå för liten för att fatta. Eller hon skulle nog gilla att mysa upp sig i skägget lite på Merr tomte För er som bor i lambo kan ja erbjuda min man så slipper era karar springa ut å köpa tidningen mycket roligare om alla i familjen är hemma när tomten kommer å så kan man ställa upp för varandra...Neppellihepp nu har ja packat klart för ikväll, stänga av datorn å packa ner den me sen soooova.tack Ewa för barnpassningen förut
    Tack för erbjudandet om tomten Men vi firar antingen i Norrköping eller i Katrineholm

Som sagt så kommer vi antingen att fira julafton hemma hos min mamma på fm och på em hos min farmor o farfar (som vi gjort ända sen jag föddes) o juldagen hemma hos sambons moster i Katrineholm, eller så blir det tvärtom. Det har inte bestämts ännu, ända sen Leo föddes så har vi firat vartannat år på julafton så att säga, så den familjen som vi inte firade med på julafton firade vi med på juldagen istället o året efter bytte vi. Men i år är allt oklart fortfarande.
    För mig är det inga bekymmer att åka iväg o fira jul även fast vi har barn, bara mysigt Fast jag hade aldrig orkat att åka till massa olika utan det räcker som vi har det. Våran lilla familj här hemma med sambo o Leo o Vincent får fira jul ändå ihop på morgonen på julafton o det är så mysigt! Vi brukar äta en god julfrukost först o sen öppna paket o sen göra oss iordning o åka iväg.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-11-13 23:08:01 följande:
    Här firar vi julen hemma (precis som förra året) å familjen kommer till oss, vi hjälps åt med maten å JAG pyntar granen För oss är det självklart att det är här det ska firas å resten håller med, det är vi som har barn så det är vi som slipper fara omkring Tomte blir det nog ingen iår, grodan e ju ändå för liten för att fatta. Eller hon skulle nog gilla att mysa upp sig i skägget lite på Merr tomte För er som bor i lambo kan ja erbjuda min man så slipper era karar springa ut å köpa tidningen mycket roligare om alla i familjen är hemma när tomten kommer å så kan man ställa upp för varandra... Neppellihepp nu har ja packat klart för ikväll, stänga av datorn å packa ner den me sen soooova. tack Ewa för barnpassningen förut
    you are werry werry welkomme (hahaha skrattar åt min egen swengelska) bara underbart att få ha en liten Matilda här ett par timmar, vi hade så skoj så..
  • Firstandhappy
    thelifesaviour skrev 2009-11-13 22:52:24 följande:
    En julgran är ingen julgran utan levande ljus, inte för mig. :) Det har vi i princip alltid haft, en jul hade vi elektroniska, inte alls lika bra jul det inte. Jag är julfascist av hög kaliber :D Smärtar mig att fira i stan med Linus familj i år, men det är bara att bita ihop..
    hahahaha ska man vara, blir nog lite levande ljus under en stund kanske med barnen under vakande öga, wille e ju super o aktar sig för allt sånt o vill bara blåsa ut dom o mogglan kommer ju bara ligga på golvet i sin tomtedräkt o se tjock ut..
  • Firstandhappy

nä nu är det dags för mig att hitta till sängen ibland alla leksaker o pryttlar som ligger överallt, imorgon ska lilla fru T's med makes saker flyttas o snäll som man är har man erbjudit sig...

• thelifesaviour
    Firstandhappy skrev 2009-11-14 00:46:45 följande:
    hahahaha ska man vara, blir nog lite levande ljus under en stund kanske med barnen under vakande öga, wille e ju super o aktar sig för allt sånt o vill bara blåsa ut dom o mogglan kommer ju bara ligga på golvet i sin tomtedräkt o se tjock ut..
    Ja, självklart alltid övervakad, man lämnar aldrig levande ljus själva, vare sig de är i granen eller inte. :)
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6