• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • Leos och Vincents mamma
    LittleMee skrev 2009-11-17 11:14:19 följande:
    Nu har vi försökt ringa bvc i flera dagar och det går inte att komma fram, telesvaret hänvisar bara att man ska ringa dagen efter igen. Jag vill få råd ang vaccineringen till småbarn.
    Kan du inte gå dit till bvc och fråga då?

Vad vill du veta om vaccineringen?
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • LittleMee

Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-17 11:17:10 följande:

Kan du inte gå dit till bvc och fråga då?Vad vill du veta om vaccineringen?
    De har säkert jätte mycket att göra och då känns det lite fräckt att komma dit oanmäld.

Ville bara kolla om de har kommit igång, vad de rekommenderar och lite fakta om innehållet.... på ett språk som jag förstår
  • dinana
    LittleMee skrev 2009-11-17 11:23:03 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-17 11:17:10 följande: De har säkert jätte mycket att göra och då känns det lite fräckt att komma dit oanmäld. Ville bara kolla om de har kommit igång, vad de rekommenderar och lite fakta om innehållet.... på ett språk som jag förstår
    Kan du inte ringa till vc istället då? bvc har väl bara telefontid på mellan 8-10 typ. eller sjukupplysningen? här är det vaccienring mellan 14-17 idag och torsdag för barn 6 mån-3 år
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana

Är dock lite osäker på om Leonard får vaccienras, men men... han blir 6 mån på fredag så det vore väl inte så farligt. Han fick ju halvårsvaccinet vid 5½ månader så - who cares.

LittleMee skrev 2009-11-17 11:23:03 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-17 11:17:10 följande: De har säkert jätte mycket att göra och då känns det lite fräckt att komma dit oanmäld. Ville bara kolla om de har kommit igång, vad de rekommenderar och lite fakta om innehållet.... på ett språk som jag förstår
    www.lio.se kan du läsa vilken tid de har på din vc. De börjar denna vecka.
    Om du vill veta innehållet så är det nog bara att söka på nätet På vårat bvc kan de inte så mycket om själva vaccinet i sig.

Eller vänta nu, har ni flyttat till Lambohov ännu?
    dinana skrev 2009-11-17 11:27:36 följande:
    Är dock lite osäker på om Leonard får vaccienras, men men... han blir 6 mån på fredag så det vore väl inte så farligt. Han fick ju halvårsvaccinet vid 5½ månader så - who cares.
    Hur många veckor sen fick han det? Det måste gå minst tre veckor innan man tar ett annat vaccin.
  • SmileyMalin

äntligen lite tid vid datorn {#lang_emotions_dreamer}
    Ihelgen har jag haft släkt och vänner över på födelsedagsfika.
    Fick mycket fina presenter, men den från mamma och pappa var helt sanslös!
    Trodde jag skulle svimma när jag öppnade paketet, en digital systemkamera!
    En Nikon D5000 {#lang_emotions_tongue_out}

Nu ska här fotograferas från morgon till kväll. Det är ju så kul {#lang_emotions_laughing}

Sen borde man väl ta och vaccinera sig själv och nellie mot svininfluensan...
    Men hon är lite snorig nu och så vi får väl vänta tills det går över....
    OM det nu går över! Tycker dom flesta ungar är snoriga hela vinterhalvåret!

Har alla sjukdomar börjat släppa nu?

Nellie 060510 Leah 090921
  • JePaLuLi

Nu när vi har varit sjuka så har vi hållt oss inne iaf. Dels har vi inte orkat vara ute, men sen tycker jag att det är en skyldighet att man stannar inne när man bär på en smitta.

★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
    JePaLuLi skrev 2009-11-17 11:33:35 följande:
    Nu när vi har varit sjuka så har vi hållt oss inne iaf. Dels har vi inte orkat vara ute, men sen tycker jag att det är en skyldighet att man stannar inne när man bär på en smitta.
    Ja, precis så känner jag oxå. Det är ju inte konstig att smittan sprids så fort om folk inte tar det på allvar. Jag har ju ingen lust att bli smittad ute när jag är och handlar eller nåt..
  • dinana

Så länge man inte har feber och är pigg så tycker jag gått man kan vara ute å röra på sig. Det är ju bra att komma ut när man är förkyld och andas frisk luft, sen behöver man kanske inte gå på föräldramöte eller tjejkväll som jag avbokat just för förkylningen skull nu. Men att gå å handla är ju inte direkt farligt om man inte smittar längre. Står ju om detta på alla sidor på nätet, och jag ringde ju till vc och frågade personligen. Jag skulle aldrig kunna sitta inne bara för lite förkylning.. å skulle jag börja klättra på väggarna här hemma. Har ju både hunnit med Norrköping med Cicci och massa annat skoj.

Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6