• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-11-14 16:10:56 följande:
    tre flyttkartonger.. men veet sjutton hur jags kall få plats med alla på vagnen.. men tyckte det var smidigast med flyttisar då de är hårda och hållbara...  förshoppningsvis är de tomma på hemvägen... (troligtvis inte dock). Det är ju det som är tomtar. Sen om de är från nordpolen spelar ju ingen roll. rejen är ju det att de bara dyyker upp vid jul.. sen finns det ju gott om nissar. Ett år så hade vi tomtemor som standin, det var grymt roligt. Tomten låg hemma i influensan. Uppskattades lika väl av ungarna måste jag säga. En jul utan tomte är inte någon jul. Andra saker kan man ju klara sig utan... men inte tomten. Nej jag tror verkligen inte på Gud, men är uppvuxen i en kristen familj och med söndagskola, men kan erkänna att den upppväxten förstörde en hel del av mitt liv. Därför kommer jag aldrig låta mina barn gå i kyrkan. Det är ett val de får välja senare i livet.
    oj det var mycket.jag har en banankartong,en mindre resväska.har inte hunnit packa allt ännu{#lang_emotions_laughing}.mycket ska sys oxå som ska med på loppisen.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2009-11-14 16:31:10 följande:
    Nej ingen jul utan tomtar. Jag trodde på tomten länge och hoppas att mina barn också kommer göra det. Det är ju en underbar del av barndomen! Vi har också haft tomtemor nån gång. Och jag brukar vara tomtemor för Patrik, men det är mer barnförbjudet Haha. Köpte ett rött raffset och en tomteluva. Men det var uppskattat
    Haha, jasså du också.. =) Jag har en till Leonard, men rädd för att den är för liten i jul. Det dumma med att köpa kläder i förväg... Mössan är alldeles för liten i alla fall.. Får nog se om jag hittar något i storlek 80/86 istället. Bätre lite för stort än för litet.

Tomtemor setet är väl uppskattat, även bunny settet... =) Tyvärr har jag vuxit ur de andra seten men tänkte se om någon var intresserad av dessa på loppiset nästa vecka. *haha* Fast är väl ingen som vågar köpa dem då... =P
    Familjetrollet skrev 2009-11-14 16:57:37 följande:
    oj det var mycket.jag har en banankartong,en mindre resväska.har inte hunnit packa allt ännu.mycket ska sys oxå som ska med på loppisen.
    Ja, jag vet.. jag får nog ta å gå igenom sakerna en gång till, för det blir lite mycket att köra... är lite tveksam till vissa plagg, om man kanske skall spara ändå...
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana

Har en reversible åkpåse sovpåse som Leonard inte ville ha tillexempel.. 0-12 månader motsvarar den ungefär.. men jag vill ju inte sälja den för småpengar... och säljer jag den för 400 kr är det väl ingen som köper den (kostar 900 i butik).

• dinana

Skall ta å fixa ny dator nu... får se när man är tillbaka igen... Fram med skruvmejseln...

• JePaLuLi
    dinana skrev 2009-11-14 17:03:20 följande:
    Haha, jasså du också.. =) Jag har en till Leonard, men rädd för att den är för liten i jul. Det dumma med att köpa kläder i förväg... Mössan är alldeles för liten i alla fall.. Får nog se om jag hittar något i storlek 80/86 istället. Bätre lite för stort än för litet.Tomtemor setet är väl uppskattat, även bunny settet... =) Tyvärr har jag vuxit ur de andra seten men tänkte se om någon var intresserad av dessa på loppiset nästa vecka. *haha* Fast är väl ingen som vågar köpa dem då... =P Ja, jag vet.. jag får nog ta å gå igenom sakerna en gång till, för det blir lite mycket att köra... är lite tveksam till vissa plagg, om man kanske skall spara ändå...
    Oj, 80/86 skulle Linus drunkna i. Lucas började använda 86 när han fyllde 1, men Linus har nyss börjat ha 80 på kläder, en del 74 funkar också faktiskt. Det finns massa med tomtekläder på tradera nu. Men Klädjätten säljer ut billigt för 79 :-/st. Fanns söta pepparkaksgubbar också
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • dinana

Fasen också nätdelen passade inte... måste fixa ny nätdel också.. så hoppas netonnet har öppet imorgon. Får bli bärbara så länge.

JePaLuLi skrev 2009-11-14 17:48:30 följande:
    Oj, 80/86 skulle Linus drunkna i. Lucas började använda 86 när han fyllde 1, men Linus har nyss börjat ha 80 på kläder, en del 74 funkar också faktiskt. Det finns massa med tomtekläder på tradera nu. Men Klädjätten säljer ut billigt för 79 :-/st. Fanns söta pepparkaksgubbar också
    Leonard har 80 i en del bodysar och byxor. De är lite långa i benen, men det går ju att vika upp de flesta byxor. 74 bodysar börjar bli för små nu, men går fortfarande att använda ett tag till.
  • Leos och Vincents mamma
    dinana skrev 2009-11-14 17:03:20 följande:
    Haha, jasså du också.. =) Jag har en till Leonard, men rädd för att den är för liten i jul. Det dumma med att köpa kläder i förväg... Mössan är alldeles för liten i alla fall.. Får nog se om jag hittar något i storlek 80/86 istället. Bätre lite för stort än för litet.Tomtemor setet är väl uppskattat, även bunny settet... =) Tyvärr har jag vuxit ur de andra seten men tänkte se om någon var intresserad av dessa på loppiset nästa vecka. *haha* Fast är väl ingen som vågar köpa dem då... =P Ja, jag vet.. jag får nog ta å gå igenom sakerna en gång till, för det blir lite mycket att köra... är lite tveksam till vissa plagg, om man kanske skall spara ändå...
    Jag har annars ett tomtenisse set med mössa i storlek 74, som jag tänkte sälja, men det är kanske för litet?
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-14 18:31:08 följande:
    Jag har annars ett tomtenisse set med mössa i storlek 74, som jag tänkte sälja, men det är kanske för litet?
    Kanske kan passa 68 vart för litet i alla fall.. Vad skall du ha för det. Jag börjar bli ltie bättre nu, men hostar fortfaradne som en tok. Trodde jag skulle dö när jag vart på Maxi innan och jag ba hosta å hosta å hosta. Hatar när det börjar klia i halsen.
  • Leos och Vincents mamma
    dinana skrev 2009-11-14 18:35:16 följande:
    Kanske kan passa 68 vart för litet i alla fall.. Vad skall du ha för det. Jag börjar bli ltie bättre nu, men hostar fortfaradne som en tok. Trodde jag skulle dö när jag vart på Maxi innan och jag ba hosta å hosta å hosta. Hatar när det börjar klia i halsen.
    Har skrivit till din inbox..
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Stolt Enbarnsmamma
    JePaLuLi skrev 2009-11-13 22:59:21 följande:
    Tycker du gör helt rätt som prioriterar familjen framför datorn Mysigt med Busfabriken!Här har vi ju varit sjuka så länge nu så man börjar tröttna på att vara isolerade. Funderade också på Busfabriken i helgen, men det får nog vänta tills alla är helt krya! Var lite sugen på julmarknaden i Ekenäs slott också, det verkar så mysigt.Jag vet inte alls hur det blir för oss i jul. Det är nackdelen när man har släkt utspridda här och var. Det är svårt att göra alla nöjda. Helst skulle jag nog vara hemma med bara familjen och mysa tror jag. Det blir så mycket press på att vara alla till lags och att inte klampa nån på tårna.Du får försöka fokusera på det underbara som hände december -07 istället, ni fick eran underbara dotter. Men jag förstår givetvis att det är mycket tankar och minnen som spelas upp. Vad härligt att du har familj och vänner som ställer upp och en kurator som är toppen. Sånt är viktigt. *kramar*
    Idag åkte vi till busfabriken, det roligast var cyklarna vi tycker att busfabriken i nkpg är snäppet bättre än den här i lkpg. Är ni fortfarande sjuka? det är inte svininfluensa ni haft? Jag försökte få tag i bvc igår för att höra lite om vaccinationen av de små. Km dock inte fram. Vill gärna veta om de kommer börja vaccinera barn under 3år nu på en gång. Vi tänker vaccinera Nathalie.
    Har julmarknaden börjat där? Jag var där förra året och det är sååå mysigt det rekommenderar jag verkligen!
    Men kan ni inte vara hemma på julafton då? Och de som är intresserade får komma hem till er? Vi kommer nog fortsätta fira jul här hemma och att de som vill gärna får komma hit. Men förstår hur du känner att man vill inte klampa någon på tårna och speciellt när inte alla kan hålla sams.
    Jag försöker verkligen tänka på att underbara Nathalie kom till världen men det är som sagt mycket som rör sig i huvudet. Det blir inte bättre av att man inte är på "toppen av berget".
    När ska vi ses och fika? Tycker du det ska bli kul att återuppta studierna?
    *Kramar*
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6